René N. Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 Hoi Gerald, Wellicht kansen om (goedkoop) een prachtig album van Dead can Dance bij de desbetreffende "afhakers" te kopen..... Ik ben er sinds de 80-er jaren van de vorige eeuw fan van, en nog steeds. Maar.... smaken verschillen Ik heb gisteren ook het net nog eens afgeschruind naar Dead Can Dance - Into the Labyrinth. Wat een prijzen zeg! Dus, het album eerst maar even gedownload (foei) en via de Squeezebox afgespeeld. Nu krijg ik telkens te horen "zet die muziek nog eens op" en kom ik niet meer toe aan mijn dagelijkse portie vinyl. Heb het ook eens geluisterd, sterker nog, ik ben het nu aan het luisteren. Het is wel lekker rustgevende muziek, maar ik zou er niet vaak naar luisteren vrees ik. Beetje te 'wazig', te weinig pit... Ik heb een paar albums...luisterde er toch wel graag naar..en nu al jaren niet meer..kan me niet meer bekoren ~ Hans ~ Ik heb ook al wel eens eerder wat van Dead Can Dance geprobeerd. The Gathering heeft namelijk ooit een nummer van ze gecoverd (In Power We Entrust The Love Advocated). De versie van The Gathering bleek ik echter een stuk beter te vinden dan het origineel. Het grootste verschil was de zang, en de stem van Anneke van Giersbergen vind ik heel wat mooier dan die van Brendan Perry... Mmmm. Ben ik niet helemaal met je eens. Maar, zoals gezegd, smaken verschillen (gelukkig!!!!!!!). Ik vind de stem van Brendan lekker "zwaar" ten opzichte van het hoge van Lisa. En voor mij geeft dat een mooi evenwicht in de albums. Hoewel heel erg verschillend vind ik ze elkaar wel mooi aanvullen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 18 april 2007 Report Share Posted 18 april 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Je mist dan wel een heel leuk dagje sneupen en kijken naar uiteenlopende spullen op (een van) de grootste platen- en cd-beur(s)(zen) ter wereld. En `t kaartje gaf ook toegang tot de verzamelbeurs in de naastgelegen zaal met oa treintjes, autootjes, scifi, speldjes popjes ed. Kwam op die platenbeurs deze picturedisc tegen. Muslimgauze - Azzazin 2. Er zijn er maar 250 van gemaakt. die andere 249 stonden daar ook in dezelfde bak denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tito Posted 19 april 2007 Report Share Posted 19 april 2007 Nee. Wel Low-fi India Abuse. Maar die had ik al. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 Dank je voor de tip. Ik ga zeker luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 Spinvis - Dagen van Gras Dagen van Stro Gisteren op LP binnen gekregen: ontzettend mooie luistermuziek. Met dank aan ReneN Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 20 april 2007 Report Share Posted 20 april 2007 Met dank aan ReneN We zitten op een audioforum, maar uiteindelijk gaat het om de muziek(beleving). En deze draad is nog lekker schoon..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Net de volgende LP van het postkantoor opgehaald: My Brightest Diamond - Bring me the Workhorse (ReneN had haar mee tijdens z'n luisterbezoek aan mij en ik vond het erg mooi) Verder zat in het pakket (van Velvet Music) nog de volgende CD die ik ook had besteld: Hooverphonic - No More Sweet Music (gezien als tip op een ander forum) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 april 2007 Report Share Posted 21 april 2007 Spinvis - Dagen van Gras Dagen van Stro Gisteren op LP binnen gekregen: ontzettend mooie luistermuziek. Met dank aan ReneN Ik vind z'n debuur leuker. Deze wordt te veel in geneuzeld vind ik... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 22 april 2007 Report Share Posted 22 april 2007 2 van de 4 binnen, nog 2 te gaan.... Heather Nova - Siren RATM - The Battle of Los Angeles Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 april 2007 Report Share Posted 24 april 2007 Spinvis - Dagen van Gras Dagen van Stro Gisteren op LP binnen gekregen: ontzettend mooie luistermuziek. Met dank aan ReneN Ik vind z'n debuur leuker. Deze wordt te veel in geneuzeld vind ik... Die is inderdaad wat evenwichter, maar deze vind ik wat interessanter. Vooral het nummer Falmingo met Hans Dagelet op trompet..... MMMmmmmm Alleen heel jammer dat dat nummer (titel effe kwijt) over dat zwembad erop staat, en die is ook nog keer erg lang Dat is inderdaad geneuzel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 april 2007 Report Share Posted 24 april 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 april 2007 Report Share Posted 24 april 2007 'Ik wil alleen maar zwemmen' bedoel je? Die vind ik ook niet leuk, nee. Flamingo ook niet trouwens... Ik vind het eigenlijk gewoon een slechte cd... Hoe anders is de smaak van elke individualist Flamingo is voor mij h Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 25 april 2007 Report Share Posted 25 april 2007 Zojuist bij thuiskomst in de brievenbus aangetroffen (op CD, helaas niet op LP te krijgen): AIR - Premiers Symptomes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 25 april 2007 Report Share Posted 25 april 2007 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 Ik zit te wachten op: P.I. Tschakovsky, The Nutcracker & Swan Lake complete (5 CD Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 26 april 2007 Report Share Posted 26 april 2007 James Holden - The idiots are winning Beste nieuwe CD van het afgelopen jaar: Pole - Steingarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 27 april 2007 Report Share Posted 27 april 2007 En de andere 2 binnen. Heather Nova- Redbird RATM - Renegades Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 30 april 2007 Report Share Posted 30 april 2007 Op de rommelmarkt in mijn dorp gescored vandaag.... The Cure - Seventeen seconds (met o.a. A forest), Genesis - Genesis (met o.a. Mama) en Orchestral Manouvres in the Dark - Organisation (met o.a. Enola Gay) Ik heb ze alle drie "geknostied" en ze zijn in een perfecte staat (ook de hoezen) En dat tesamen voor............1 Euro. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 2 mei 2007 Report Share Posted 2 mei 2007 vandaag gekocht 3 voor 25,- altijd even de voordeel bakken doorstruinen. ben heel benieuwd. in ieder geval straks relaxen in de luisterstoel reactie op spinvis dagen .... Gisteren op LP binnen gekregen: ontzettend mooie luistermuziek. Met dank aan ReneN Ik vind z'n debuur leuker. Deze wordt te veel in geneuzeld vind ik... ook qua tekst stukken minder. nummers pakken niet meer vind ik zoals op de eerste. Lijkt wel of hij onder druk stond om nogmaals zo briljant uit de hoek te komen . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 2 mei 2007 Report Share Posted 2 mei 2007 Sara K, Hobo Jack Johnson, On and on Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thalys Posted 3 mei 2007 Report Share Posted 3 mei 2007 Wat (hopelijk vandaag) binnen moet komen... 1. Magnum - Princess Alice and the broken arrow (Limited CD) 2. The Beatles - White album (USSR uitvoering, dubbel-vinyl) 3. Pat Benatar - Crimes of Passion (vinyl) 4. Pat Benatar - Seven the hard way (vinyl) 5. Big Country - Why the long face (CD) 7. Moss - The long way back (op vinyl met CD) Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 3 mei 2007 Report Share Posted 3 mei 2007 En alweer 3 titels in de Fantasy (nu top 100) serie LP's. Miles Davis - The musings of Miles Davis Arnett Cobb - Sizzlin' Art Pepper - Intensity Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts