Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

'k was vandaag even een dagje bij mijn moeder die in Zwolle woont. Op 2 min. lopen van haar huis zit een leuke platenzaak (Minstrel Music) en daar even rond gesnuffeld. Ik was eigenlijk op zoek naar Uh Uh Her van PJ Harvey. Niet gevonden, maar wel de volgende LP gescoord.

harvey_061027100956155_wideweb__300x303.jpg

PJ Harvey - The Peel Sessions 1991-2004

Guest UKSub
'k was vandaag even een dagje bij mijn moeder die in Zwolle woont. Op 2 min. lopen van haar huis zit een leuke platenzaak (Minstrel Music) en daar even rond gesnuffeld. Ik was eigenlijk op zoek naar Uh Uh Her van PJ Harvey. Niet gevonden, maar wel de volgende LP gescoord.

Gerald, tis niet mogelijk.

ben benieuwd, zeer benieuwd nr deze plaat :)

Laatste tijd draai ik veel Rid of Me en To Bring you my Love

Onlangs

Kaiser Chiefs

The Van Jets

Richard Ashcroft

...

Gr

Stef

Gerald, tis niet mogelijk.

ben benieuwd, zeer benieuwd nr deze plaat :)

Laatste tijd draai ik veel Rid of Me en To Bring you my Love

Onlangs

Kaiser Chiefs

The Van Jets

Richard Ashcroft

...

Gr

Stef

Ik ben ook wel benieuwd naar The Peel Sessions..... Rid of me draai je waarschijnlijk vanaf CD want de LP is tegenwoordig niet meer te betalen :( Rid of Me en To Bring you my Love zijn idd heerlijke albums :D:D:D

Ik ben ook wel benieuwd naar The Peel Sessions..... Rid of me draai je waarschijnlijk vanaf CD want de LP is tegenwoordig niet meer te betalen Rid of Me en To Bring you my Love zijn idd heerlijke albums

Heb enkel maar CD's van PJ Harvey. Toen die uitkwamen, wist ik niet dat er LP versies waren. Was ook een beetje de tijd dat de LP pas vele maanden later verscheen. Beter 1 CD van PJ in de lade dan geen PJ :D:rolleyes:

Arctic Monkeys op LP wow

ga ik straks ook eens voor bellen zie

Gr

Stef

Arctic Monkeys op LP wow

Dat zal op lp toch wel net zulke herrie zijn als op cd? ;)

ja maar dan zonder eventuele extra nummers. ;)

ben wel benieuwd hoe ze zo'n plaat door de brievenbus krijgen. Ik denk dat ze wachten tot het boven de 30 graden is en dan dubbel vouwen.

Arctic Monkeys op LP wow

Dat zal op lp toch wel net zulke herrie zijn als op cd? ;)

ja maar dan zonder eventuele extra nummers. ;)

Nou, daar zit ik toch niet op te wachten. Meer Arctic Monkeys-herrie. Nee dank je ;)

Nou, ik ga hem gewoon halen bij een platenzaak in de buurt waar ik werk.

Verder vind ik de A. Monkeys best wel lekkere muziek maken, ik draai het bijna iedere zaterdagavond. Ga ook eind van deze maand naar het concert.

Greetz,

Lestat

Verder vind ik de A. Monkeys best wel lekkere muziek maken, ik draai het bijna iedere zaterdagavond. Ga ook eind van deze maand naar het concert.

Greetz,

Lestat

Ik vind het helemaal niks. Veel te druk, veel te Engels. Net als de Kaiser Chiefs. Ook zo'n bak herrie...

ik vind het wel lekker en orgineel. gitaar is enorm clean opgenomen en das vet.

Greetz,

Lestat

Ik vind het helemaal niks. Veel te druk, veel te Engels. Net als de Kaiser Chiefs. Ook zo'n bak herrie...

Tja, waar is de tijd gebleven van de Britse Shoegazers. Dat was tenminste fraaie muziek.

Groeten...

Greetz,

Lestat

Tja, waar is de tijd gebleven van de Britse Shoegazers. Dat was tenminste fraaie muziek.

Groeten...

Dat ken ik niet, dus dat zou ik niet weten...

Ik vind dat die Britse bandjes altijd enorm worden gehyped en na een paar jaar hoor je er niet zoveel meer van. Net als Oasis, Blur, Kula Shaker enzo destijds. Zal met deze bandjes wel net zo gaan...

Shoegazers (onderdeel van Dreampop) waren bandjes als: My bloody valentine, Ride, Slowdive, Pale Saints, Lush, Chapterhouse etc...

Met name Ride was geweldig. Jammer dat ze niet bestaan.

Wat betreft dat hypen heb je (weer) helemaal gelijk.

Groeten...

>> HEAR << een clipje van Ride. Kun je een idee opdoen.

Groeten...

Shoegazers (onderdeel van Dreampop) waren bandjes als: My bloody valentine, Ride, Slowdive, Pale Saints, Lush, Chapterhouse etc...

Met name Ride was geweldig. Jammer dat ze niet bestaan.

Wat betreft dat hypen heb je (weer) helemaal gelijk.

Groeten...

>> HEAR << een clipje van Ride. Kun je een idee opdoen.

Groeten...

Ik vond Lush wel goed. Ik heb drie albums nog op cassette staan. Mooie vrouwen vocalen, en dan die gephasede gitaren. Curve had je toen ook nog, dat was alleen wat harder.

Ik heb deze week binnengekregen Seven days of Falling van het Esbjorn Svensson Trio evenals Continuo van het Avishai Cohen Trio. Absolute aanraders als je van moderne spannende jazz houdt. Ter informatie Avishai Cohen is een tijdje als bassist bij Chick Corea werkzaam geweest.

Ik vind dat die Britse bandjes altijd enorm worden gehyped en na een paar jaar hoor je er niet zoveel meer van. Net als Oasis, Blur, Kula Shaker enzo destijds. Zal met deze bandjes wel net zo gaan...

Niet helemaal mee eens Henrie ;)

Arctic Monkeys is op korte tijd groot geworden door Internet (youtube myspace en wat nog allemaal)

Dus door mensen die het een wow bandje vinden alvorens de 1e plaat verscheen. oasis en Blur was vooral de muziekbusiness zelf die het enorm opklopte. Zo denk ik erover.

hetgeen niet wegneemt dat de 1e platen van Oasis Blur enz nog steeds keigoed zijn. Ik ken niet veel platen van de laatse 10j die kunnen wedijveren met de 1e van oasis hoor.

ik vind het een beetje raar dat je die Brit-groepen herrie vindt :)

ze spelen juist behoorlijk clean, op het randje van pop en rock soms. Jon Spencer, dat is ruig bvb

Om terug te komen op PJ harvey. Zij heeft ook veel ruigere nummers gemaakt hoor.

Is het niet zo dat veel bands kort in de belangstelling staan bij een release en dan effe weer niets.

White Stripes, waar een hele tijd niets over geschreven is, brengen een nieuwe uit. en oeps daar zullen ze weer hot zijn ;):)

Zonder pers radio muziekbladen, geen grote bekendheid voor Grinderman enz enz

Ik begrijp je gevoel wel bij die Britbands. Wat voegen ze toe aan de muziekgeschiedenis.

Geef eens een paar van je favoriete groepen van vroeger en nu, kan ik je posts beter plaatsen

Gr

Stef

Niet helemaal mee eens Henrie ;)

Arctic Monkeys is op korte tijd groot geworden door Internet (youtube myspace en wat nog allemaal)

Dus door mensen die het een wow bandje vinden alvorens de 1e plaat verscheen. oasis en Blur was vooral de muziekbusiness zelf die het enorm opklopte. Zo denk ik erover.

hetgeen niet wegneemt dat de 1e platen van Oasis Blur enz nog steeds keigoed zijn. Ik ken niet veel platen van de laatse 10j die kunnen wedijveren met de 1e van oasis hoor.

Ik ken niet volledige cd's van Oasis (dus ook de eerste niet). Ze hebben best leuke nummers gemaakt, en ik vind/vond ze beter dan de huidige lichting britpop. Zelfde geldt voor Blur trouwens...

Maar er zijn genoeg albums/bands die ik beter vind dan Oasis of Blur. Maar dat is gewoon heel andere muziek, niet echt te vergelijken. Britpop is mijn smaak gewoon niet...

ik vind het een beetje raar dat je die Brit-groepen herrie vindt :)

ze spelen juist behoorlijk clean, op het randje van pop en rock soms. Jon Spencer, dat is ruig bvb

Om terug te komen op PJ harvey. Zij heeft ook veel ruigere nummers gemaakt hoor.

Ik vind het ook wel een beetje raar dat ik britpop meestal herrie vind, want ik luister regelmatig naar nog veel hardere/ruigere muziek. Maar toch vind ik het herrie. Misschien vind ik het te simpel. Een tijdje geleden was er reclame op tv voor 3FM. Daarin vertelden The Fratellis over hun hit Chelsea Dagger. En ze noemden precies die dingen op, die ervoor zorgen dat ik het herrie vind: simpel, vrolijk en kort. Ik houd juist van lange nummers, met uitgebreide intro's, veel sfeer, liefst meer dan 3 accoorden...

Is het niet zo dat veel bands kort in de belangstelling staan bij een release en dan effe weer niets.

White Stripes, waar een hele tijd niets over geschreven is, brengen een nieuwe uit. en oeps daar zullen ze weer hot zijn ;):)

Veel muziek die ik luister is helemaal nooit hot, of hot geweest. Dat vind ik ook helemaal niet interessant. Als de muziek me maar aanstaat...

Zonder pers radio muziekbladen, geen grote bekendheid voor Grinderman enz enz

Zonder media geen bekende bands, tuurlijk. Maar er zijn ook genoeg bands waarover alleen bij een nieuw album even wat wordt geschreven, die nooit op de radio worden gedraaid (of hooguit in speciale programma's voor een bepaald genre) en die daardoor bij het grote publiek nooit bekend zullen worden. Toch spelen ze voor uitverkochte zalen...

Ik begrijp je gevoel wel bij die Britbands. Wat voegen ze toe aan de muziekgeschiedenis.

Geef eens een paar van je favoriete groepen van vroeger en nu, kan ik je posts beter plaatsen

Gr

Stef

Een lijstje met favorieten (in alfabetische volgorde):

• Dream Theater
  • The Gathering
  • Interpol
  • My Dying Bride (nota bene Brits! ;) )
  • Opeth
  • Radiohead (nog een stel Britten...)

Ik weet niet of je er iets mee kan natuurlijk...

Ja, en nog een vervelend liedje ook. Ik hoor het ook vaak (collega heeft altijd radio 2 aanstaan)...

Smaakbespreking leek mij niet direct het doel van dit topic, eigenlijk.

Ik weet wel dat het altijd hard en slecht opgenomen moet zijn, Henrie ;)

Ja, en nog een vervelend liedje ook. Ik hoor het ook vaak (collega heeft altijd radio 2 aanstaan)...

Smaakbespreking leek mij niet direct het doel van dit topic, eigenlijk.

Ik weet wel dat het altijd hard en slecht opgenomen moet zijn, Henrie ;)

Smaakbespreking is juist wat dit topic (en welke muziek staat er nu op) interessant maakt. Het boeit mij eerlijk gezegd weinig wat iemand anders heeft gekocht. Het boeit wel wat anderen ervan denken en dan zijn ook anders klinkende meningen interessant.

Groeten...