Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Smaakbespreking is juist wat dit topic (en welke muziek staat er nu op) interessant maakt. Het boeit mij eerlijk gezegd weinig wat iemand anders heeft gekocht. Het boeit wel wat anderen ervan denken en dan zijn ook anders klinkende meningen interessant.

Ok, ik dacht dat het slechts de bedoeling was om te zeggen welke albums je deze week hebt gekocht. En dat wanneer je eenmaal begint te praten over smaak (niet over inhoud dus!) het einde zoek is. En dat albums zijn om naar te luisteren.

Vraag: Voegt het werkelijk iets toe als iemand vanuit balorigheid over "vervelende liedjes" begint?

Antwoord: Ja, waarschijnlijk wel voor een goed verstaander. Als Henrie zoiets zegt weet je al gauw zeker dat het om mooie, melodieuze en uit het leven gegrepen muziekies gaat... ;)

Het is inderdaad wel handig te weten welke smaak diegene die de opmerking plaatst heeft. Maar daar kom je dus alleen achter als hij/zij ook aangeeft wat hij/zij niet leuk vindt. Dus ja, het voegt wel iets toe.

Groeten...

Gelukkig heeft iedereen een andere smaak. Anders zou er voor een heleboel muziek geen luiusteraars zijn.

Zaterdag gekocht, bij een platenzaak die opgeheven wordt (stopt ermee), voor een habbekrats (15 Euro in totaal):

Blackmore

Gisteren op de platenmarkt in Eindhoven de volgende mint LP's aangeschaft:

Rob Hoeke- P-kick boogie

Count Basie presents; Eddie Davis trio & Joe Newman

Deep purple - Made in Japan

Stan Getz- Groovin'with Getz

Count Basie - On my way&Shouting again

Steely Dan- Can't buy a thrill

Bread-Mama

Fleedwood Mac- Greatest hits

Andrew Gold- All this and heaven too

Gerry Rafferty - Night Owls

Gerry Rafferty- City to City

Elton John-Honkey Chateau

Smaakbespreking is juist wat dit topic (en welke muziek staat er nu op) interessant maakt. Het boeit mij eerlijk gezegd weinig wat iemand anders heeft gekocht. Het boeit wel wat anderen ervan denken en dan zijn ook anders klinkende meningen interessant.

Ok, ik dacht dat het slechts de bedoeling was om te zeggen welke albums je deze week hebt gekocht. En dat wanneer je eenmaal begint te praten over smaak (niet over inhoud dus!) het einde zoek is. En dat albums zijn om naar te luisteren.

Vraag: Voegt het werkelijk iets toe als iemand vanuit balorigheid over "vervelende liedjes" begint?

Antwoord: Ja, waarschijnlijk wel voor een goed verstaander. Als Henrie zoiets zegt weet je al gauw zeker dat het om mooie, melodieuze en uit het leven gegrepen muziekies gaat... ;)

Sjonge, je hoeft niet zo enorm uit de hoogte te doen hoor... <_< Ik mag dan een andere muzieksmaak hebben, maar dat maakt jouw smaak niet beter of zo... En je hebt kennelijk ook niet erg goed opgelet, want niet alle muziek die ik heb is hard en slecht opgenomen. Al zal dat laatste mij doorgaans aan m'n kont oxideren... Heb toevallig net een nummer van John Frusciante opstaan. Op mp3 nog wel. Slecht opgenomen ja, enorm slecht zelfs. Maar wel een mooi nummer...

Ik ben het overigens met Kwabbernoot eens dat dit topic ook bedoeld is om over muziek te praten. Wat je ervan vindt dus, niet alleen maar wat je gekocht hebt...

Ik ben het overigens met Kwabbernoot eens dat dit topic ook bedoeld is om over muziek te praten. Wat je ervan vindt dus, niet alleen maar wat je gekocht hebt...

Dat vindt ik nu ook ja...laat een ieder dit topic invullen naar best geweten...en als dat je dan niet aanstaat?..dan lees je er toch gewoon overheen...zo makkelijk kan het leven namelijk zijn.

~ Hans ~

Sjonge, je hoeft niet zo enorm uit de hoogte te doen hoor... <_< Ik mag dan een andere muzieksmaak hebben, maar dat maakt jouw smaak niet beter of zo... En je hebt kennelijk ook niet erg goed opgelet, want niet alle muziek die ik heb is hard en slecht opgenomen. Al zal dat laatste mij doorgaans aan m'n kont oxideren... Heb toevallig net een nummer van John Frusciante opstaan. Op mp3 nog wel. Slecht opgenomen ja, enorm slecht zelfs. Maar wel een mooi nummer...

Okee, bedankt voor je toevoeging over "vervelende liedjes" dan. Da's natuurlijk niet uit de hoogte of laatdunkend waarschijnlijk...

Ik begrijp dat een inhoudelijke opmerking iets toe kan voegen, maar de aanduiding "vervelend" zegt niets over de inhoud toch? Een aanduiding over slechte opname, okee, dat weer wel. Zo is Eva's debuutcd niet bijzonder goed opgenomen en sommige tracks klinken zelfs ronduit belabberd, maar het blijft mij ook om de muziek gaan, Henrie...

Okee, bedankt voor je toevoeging over "vervelende liedjes" dan. Da's natuurlijk niet uit de hoogte of laatdunkend waarschijnlijk...

Ik begrijp dat een inhoudelijke opmerking iets toe kan voegen, maar de aanduiding "vervelend" zegt niets over de inhoud toch? Een aanduiding over slechte opname, okee, dat weer wel. Zo is Eva's debuutcd niet bijzonder goed opgenomen en sommige tracks klinken zelfs ronduit belabberd, maar het blijft mij ook om de muziek gaan, Henrie...

Ja, en die muziek (of toch in ieder geval dat ene nummer, 'Fantastig toch' heet dat geloof ik) vind ik in dit geval vervelend... Vanwege de tekst vooral en de manier waarop het gezongen wordt...

laten we nu ook niet hier elkaar het leven zuur maken en doorgaan zoals het ging. dat beviel mij prima.

veel muziek en zo nu en dan een mening waar je vooral niet op moet reageren of hooguit 1 x.

wat is die van halen 1884 een *** cd trouwens zeg. ;)

Ja, en die muziek (of toch in ieder geval dat ene nummer, 'Fantastig toch' heet dat geloof ik) vind ik in dit geval vervelend... Vanwege de tekst vooral en de manier waarop het gezongen wordt...

Echt? Ik vond het helemaal geweldig!

Smaak... ;)

Net besteld:

Tori Amos - American Doll Posse (2 x LP)

Brian Setzer - 13 (LP)

Alison Krauss & Union Station - Live (3 x LP Box)

Nils Lofgren- Acoustic Live cd (Met dank aan Piet van Soest)

Bliss- Quiet Letters CD

Patricia Kaas- Rendez-Vous 2cd

MaXiM

"Fallen Angel"

Dit tweede album kan, bijna 5 jaar na het debuutalbum van dit (ex-)Prodigy-lid, m'n hoge verwachtingen niet waarmaken. Het kan bij lange na niet tippen aan dat fenomenale debuutalbum, dat "Hell's Kitchen" heet en beslist wel in m'n top-10 van albums thuishoort.

Maar er zijn genoeg albums/bands die ik beter vind dan Oasis of Blur. Maar dat is gewoon heel andere muziek, niet echt te vergelijken.

Same for me

kluister grotendeels nr andere en oudere muziek :)

herrie

ik meende mij idd te herinneren dat je naar veel stevigere muziek luistert dan britpop :)

Vandaar mijn vraag om verduidelijking. was eig een mooi vb hoe woorden totaal anders begrepen werden

Zonder media geen bekende bands, tuurlijk. Maar er zijn ook genoeg bands waarover alleen bij een nieuw album even wat wordt geschreven, die nooit op de radio worden gedraaid (of hooguit in speciale programma's voor een bepaald genre) en die daardoor bij het grote publiek nooit bekend zullen worden. Toch spelen ze voor uitverkochte zalen...

Damn right en dat is ook de reden waarom muziek me blijft boeien. Er is zoveeeel te ontdekken dat nooit de NME Humo OOR Face enz enz haalt maar toch wow.

Zelf probeer ik terug de draad op te pikken ten tijde van de punk; Amaaaiii er zijn vooral in The UK ongelooflijk veel optredens van oude eind 70 punkbands; lees je der iets over, niet echt

My space is echt te gek

Dream Theater

The Gathering

Interpol

My Dying Bride (nota bene Brits! )

Opeth

Radiohead (nog een stel Britten...)

tuurlijk kan ik hier iets mee Henrie

interpol 3 keer gezien

radiohead gemist

opeth niet mijn ding

gathering zal ik niet afzetten, maar ook niet kopen

My Dying Bride ga ik binnenkort eens opsnorren want ik ben benieuwd

Vroeger luisterde ik veel naar metal en trash maar die guitaar sound kan mij nu niet meer boeien.

QOTSA maken geweldige songs maar ik hou niet van de sound

Ik vind het trouwens boeiend om van gedachten te wisselen in dit topic ipv me enkel te beperken tot lijstjes.

Had ik jou niet gevraagd wat je bedoelde met herrie, dan had ik echt een heel vertekend beeld van je ivm muziek smaak voorkeuren. herrie is bij ons very noisy waarbij alles compleet door elkaar gespeeld wordt. Het trekt op niets. Rammen om te rammen en goed oversturen :D

Gr

Stef

probeer anders eens "dillinger escape plan"das rammen op technisch zeer hoog niveau. math metal.

probeer anders eens "dillinger escape plan"das rammen op technisch zeer hoog niveau. math metal.

Heb vorige week die Akercocke binnengekregen... Da's ook best wel lekker. Deed me bij vlagen zelfs aan het oud-hollandse Altar denken... En inderdaad ge

Net besteld:

Tori Amos - American Doll Posse (2 x LP)

Shit! Heb ik hem van de week op CD gekocht, blijkt 'ie nu opeens ook op LP te verkrijgen.

Ik moet zeggen dat ik dit album weer wat beter vind dan haar laatste 2 albums. Dit album komt wat meer in de richting van haar oudere werk wat ik persoonlijk wat beter vind. Mocht ik niet uitgeluisterd raken, dan wellicht toch maar de LP's bestellen.

Afgelopen 3 weken gekocht.

1590165.gif Bona Fide

2188963.gif Paulus Potters

1406900.gif Paulus Potters

2015641.gif George Benson & All Jarreau

74347.gif Fourplay

2211843.gif Room Eleven

Het grappige is, dat ik de CD van Bona Fide gekocht heb nadat ik een You Tube clipje van Krell had gezien. Ik vond die muziek zo goed dat ik hem gelijk besteld heb. :D

Hier is die Krell clip :D

http://www.youtube.com/watch?v=Q-anfwVsxLk...ted&search=

Groeten

Edwin

f92520jdmsg.jpg

Damian Rice - O

h80303cpy8s.jpg

The Dears - Gang Of Losers

Ik ken 'm niet, maar ik ken het vorige album van The Dears, No Cities Left, wel. Die schijnt wel anders te zijn, dus het is even afwachten of deze ook bevalt, maar ik vond het de gok wel waard.

i45132amkr7.jpg

Kings Of Leon - Because Of The Times

Nog een gokje. Geen idee of het wat is, maar ze draaiden het bij Plato toen ik daar rondliep. Bovendien ken ik het nummer On Call al en die is wel leuk...

g42765jdswo.jpg

Mark Lanegan - Bubblegum

Tja, hij is toch echt volledig zwart hoor, op 'Mark Lanegan Band' na, in de rechter bovenhoek...

c9259556m0o.jpg

Radiohead - The Bends

Om de verzameling compleet te maken...

Zeg Henrie, hoe is dat album van Radiohead. Dat heb ik nl niet. Heb wel de rest van ze wat ik geweldig vind maar deze niet. Hmmmmm.

Lijkt het een beetje op de rest of issie helemaal anders. Het is toch eeen oudje van ze he?

gruiter, die van tori Amos, lijkt dat wat meer op the choirgirl hotel? Of is het nog verder in de tijd terug. The Choirgirl Hotel vind ik wel een meester werk hoor.

Groet,

Andre