Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik ga hem maar blind aanschaffen geloof ik, ik wil toch wel gewoon alles van haar hebben!

Maar jij had toch al een vriendin? ;):P

Ja, maar die lijkt wel een beetje op PJ, vandaar :P

Je moet ook wat voor anderen over laten ;)

Poeh, heb je nog niet genoeg aan Anneke van Giersbergen dan? :P;)

Die is al bezet... ;) En te oud voor mij... :D

'White chalk' van PJ dus, en zo in het donker over verlaten straten was dat wel een hele aparte ervaring.. :)

Inderdaad een heel apart album :huh: Ik moet inderdaad aan de stem wennen, maar heb al wel kippevelmomenten gehad :D

Gisteren binnen gekregen:

thegathering.jpg

The Gathering - A Noise Severe (2CD)

...en...

cover_30351310112007.jpg

The Gathering - A Noise Severe (2DVD)

Henrie...hoe speel jij de dvd af?..via je set?

~ Hans ~

Ja, hoezo? Nog niet geprobeerd overigens. Heb alleen nog maar de cd gedraaid (en dan nog alleen cd 1)...

Aha, Kyuss! B)

Al mijn vrienden en kennissen in de muziek zijn stikjaloers dat ik ze nog op Lowlands gezien heb :rolleyes:

Was erg vet! B)

Dat zal wel ja :) 'Vet' is wel juiste benaming inderdaad. Zwaar en log... ;)

Ik heb ze nooit gezien. Ik was nog maar 13 of 14 toen de laatste cd uitkwam en bezocht toen nog geen optredens. Heb 'opvolger' Queens Of The Stone Age trouwens ook nog nooit live gezien. Wel jammer, want hoewel ze nog wel bestaan, vind ik de eerste 3 albums beter dan wat ze daarna hebben gemaakt. Ik had ze rond Songs For The Deaf eigenlijk moeten gaan zien... Nou ja, shit happens... ;)

Ja, shit happens, je kunt niet alles hebben, en soms is het maar beter om bepaalde artiesten alleen van op de plaat te kennen. Bovendien blijft er dan nog een bepaalde 'magie' omheen, die kan akelig verstoord worden..

Ik heb Queens twee keer gezien, twee jaar geleden op Rockin Park, en begin deze zomer in Paradiso. Op Rockin Park vond ik ze erg goed, h

Ja, hoezo? Nog niet geprobeerd overigens. Heb alleen nog maar de cd gedraaid (en dan nog alleen cd 1)...

Ik vroeg me dat af of je dan optimaal kunt genieten van die dvd's.....ik zie altijd van die komplete sets met extra speakers...maar ik moet mijn dvd gewoon maar op m'n set aansluiten....voor mij geen surround stuf..kan geen kwaliteit kopen hier.

~ Hans ~

Ik was gisteren met 2 vrienden op de MEGA-LP/CD beurs in Utrecht.

(wat mij betreft niet voor herhaling vatbaar)

De heenweg duurde 3 uur, waarvan 2,5 staan, met 18 man op zo'n klein balkonnetje.

(er stonden zelfs mensen in 't WC-hokje...absurd :huh: )

De terugreis was ook niet bepaald een pretje... gedeeltelijk ook weer met bussen en een poos geen treinverkeer vanuit Utrecht omdat iemand zich voor de trein had gegooid) :o:(

De beurs zelf viel me nogal tegen.

Enorm veel vinyl, maar opvallend weinig diversiteit. (veel 'Hard & heavy', prog-rock, funk,punk, 60/70's)

Na 2 uur hangen boven de (vaak overvolle) bakken gaven we de moed op, en zijn Utrecht nog effe ingegaan.

Toch kon ik 't niet nalaten om enkele persoonlijke favorieten van mij mee te nemen, voor 'n prikkie.

(die draaien nu terwijl ik dit typ op m'n 2e setje (Naim Nait-1, Akap AP-A2 "platenspeler" en Rogers Studio-3's)

So, back on topic... albums die ik gisteren gekocht heb:

2032711-671145959.jpg

(Stevie Ray Vaughan - Couldn't stand the weather)

1422388.jpg

(Bow Wow Wow - See Jungle)

rycooder_getrhythm.jpg

(Ry Cooder - Get Rhytm)

Ik vroeg me dat af of je dan optimaal kunt genieten van die dvd's.....ik zie altijd van die komplete sets met extra speakers...maar ik moet mijn dvd gewoon maar op m'n set aansluiten....voor mij geen surround stuf..kan geen kwaliteit kopen hier.

~ Hans ~

Ik heb inderdaad alleen stereo. Voor surround heb ik geen plaats, maar ik heb er ook niet echt behoefte aan. Het meeste wat ik heb, is stereo (cd's). Voor de meeste films die ik heb, is het ook niet echt een meerwaarde denk ik en voor die enkele muziek-dvd (heb er nu 5) ga ik geen surround-set aanschaffen. Voor 1 filmpje in de week ook niet trouwens...

Het zal er vast wel een keer van komen dat ik een surround-set aanschaf, want er zal waarschijnlijk wel steeds meer in surround worden uitgebracht. Maar voorlopig doe ik het nog wel even met een stereo-opstelling. Kan ik ook wel genieten. Misschien niet optimaal, maar ja, ik heb toch nog nooit een goeie surround-set gehoord (behalve dan in de bioscoop). Ignorance is bliss ;)

Vandaag voor het eerst in maaaanden weer een stapel vinyl aangeschaft:

shellac.jpg

Shellac - Excellent italian greyhound *

vengeance.jpg

New Model Army - Vengeance **

20693.jpg

New Model Army - The ghost of cain

theids_rel_11.jpg

The Triffids - Calenture

parade_cover.JPG

Prince - Parade

10740.jpg

The Pogues - If I should fall from grace with god **

gabrielso.jpg

Peter Gabriel - So **

ceedee15.jpg

TC Matic - l'Apache *

B000007WGS.01.MZZZZZZZ.jpg

Arno - Charlatan *

PaleSaints.HalfLife.ep.gif

Pale Saints - Half-life *

Claw Boys Claw - Crack my nut (geen plaatje van) *

Echo & the bunnymen S/T *

The Passions - Thirty Thousand feet over China *

*= ken ik nog niet

**= h

Ja, shit happens, je kunt niet alles hebben, en soms is het maar beter om bepaalde artiesten alleen van op de plaat te kennen. Bovendien blijft er dan nog een bepaalde 'magie' omheen, die kan akelig verstoord worden..

Ik heb Queens twee keer gezien, twee jaar geleden op Rockin Park, en begin deze zomer in Paradiso. Op Rockin Park vond ik ze erg goed, h

Vandaag even de nieuwe CD/DVD van Hans Teeuwen gescoord, een aanrader voor jazz/Sinatra fanaten! Blijft een grappig manneke, maar wat kan die zingen, zeg! De band is om van te smullen en vooral de stereo soundtrack is geweldig!

hans_teeuwen_zingt.jpg

Link

goeie tip. ik heb niet veel jazz laat staan sinatra maar als hans het doet vind ik dat wel weer een leuke twist

The Cure volg ik ook totaal niet meer.. <_<

Dat overkwam mij ook.

Na "Faith" kwam er gewoon niets boeiends meer, en dat album was al twijfelachtig.

Oei, jij bent wel heel vroeg afgehaakt! Nee, voor mij hield het op na Disintegration, op Wish staan nog wel twee goede nummers, maar wat daarna kwam heb ik links laten liggen. Al hun eerdere albums vind ik eigenlijk goed, met 17 Seconds en Faith als favorieten.