Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Gisteren gehaald:

Yesspeak ('tis een DVD, maar wel met een 2,5 uur durende audio only track van een concert)

Vandaag gehaald:

The Phantom Agony (limited edition CD) en The Phantom Agony (limited edition CD single) van Epica

(en meteen een shirtje - altijd weer leuk, na een concert bij de merchandise rondsnuffelen) :D

Deze keer geen cd gekocht :D Wel kreeg ik een E mail uit de States waarin iemand mij drie (Door mij zeer gezochte en gewilde cd,s) aanbood voor ...... $ Uiteraard wil ik deze hebben ,en in Januari as zal ik het geld toe sturen om die cd,s hiernaar toe te laten komen. Hopelijk krijg ik niet opnieuw gedonder met de douane. ;)

Hopelijk krijg ik niet opnieuw gedonder met de douane. ;)

Laat op de verpakking zetten dat het om een "commercial sample" gaat met een lage waarde "value $30". Er zijn zelfs officiele stickers voor verkrijgbaar waarop door de verzender het e.a. moet worden ingevuld.

Of maak op een of andere wijze duidelijk dat het om een niet commerciele transactie gaat. Ik ben er niet 100% zeker van, maar als de ene partikuliere persoon de andere partikuliere persoon wat stuurt zonder dat er geld mee gemoeid is zal de douane geen problemen maken.

Ik heb tot nu toe geen problemen met de douane gehad, al worden er soms behoorlijk lijvige pakketten naar mij gestuurd :lol:

Een docking station met monitorstand is al gauw een flinke schoenendoos :rolleyes:

De prijs staat er dan wel eerlijk op, $20 :D

Sommige warenhuizen willen geen 'gift' op het pakket zetten, in de omschrijving staat dan zoveel cd's met de werkelijke waarde, wat met de 'one cent' CD's die ik de laatste tijd heb gescoord ook geen probleem is :P

Vandaag ploften bij mij deze cd's op de mat (een paar heb ik al eerder genoemd, die waren besteld):

f24069bg9ta.jpg

1b_1.JPG

91_1.JPG

d679131h674.jpg

e40714zr6cw.jpg

Andr

Vast voor kerstmis gehad

Steve Hackett : Live in Rio

Misschien weet DVDfiel hoe the Tokyo tapes en die dvd uit Hongarije zijn.

The Tokyo Tapes kan ik echt aanraden - naast eigen werk wordt er ook veel werk van Asia, Genesis en King Crimson gespeeld. NB: De dubbel CD en DVD worden los verkocht, waarbij op de CD nog twee studio tracks staan.

De DVD

De dubbel CD

Hungarian Horizons - alleen maar instrumentale nummers, uitgevoerd door gitaar, keyboard en fluit. Ik zelf kijk er hoogst zelden naar, maar de CDs worden wel regelmatig gedraaid, als ik wat 'rustige' muziek wil horen.

De DVD / CD set

Er is trouwens nog een DVD, maar deze wordt niet via Camino verkocht. Ik zelf heb hem bij Play gekocht. Een deel van het materiaal op deze DVD staat ook op Time Lapse.

Horizons DVD

Ze zijn eindelijk binnen.

Shpongle - Are you shpongled?

Shpongle - tales of the inexpressible

Geweldige muziek.

Ik weet niet meer van wie die tip was maar.. bedankt!!

Groeten Simon

Na het kerstweekend zal Ome Henk deze (fusion sampler) ontvangen. Hier uitgebreide uitleg over de cd,s .Ook interessant voor andere fusionliefhebbers op dit forum.

1) Joe Hubbard ''Vanishing point'' 1992 (CMMR 921)

Stuwende bassfusion in de stijl van Thierry Mineau, Alain Caron ,Laurence Cottle ,etc. Met stevige hoorn blazers sectie.

2) The Fents ''First offence'' 1982 (Not Yachting/Ammonia lisamusic 2002)

Eerste album van deze vooruitstrevende keyboard player. No remixing ,No overdubs !! .En dat heb ik geweten ook!! Maakt vanaf de jaren ,90 spannende cd,s met een eigentijdse mix tussen jazz, fusion en pop.

3)Dave Larue ''hub city kids'' 1992 (audio image AIR CD 59)

Ex Dixie Dregs bass player.Zijn eerste solo cd is in de stijl van Stuart Hamm, Briam Bromberg,etc. Met Mike Stern ,T Lavits ,Glenn Alexander, ea.

4)RMS . Ray Russel ,Mo Foster, Simon Philips, ''Centennial park'' (MMC 004CD)

Heavy fusion met links naar Jeff Beck,stanley Clarke. Drummer Simon Philips laat hier toch horen dat hij meer kan dan wat je van hem bij Toto gewent bent.

5) Uzeb ''Noisy night'' 1988 (Cream CR 190 CD)

Canadese band bestaande uit muzikanten van Franse komaf. Bassist Caron en gitarist Cusson geven deze groep een heel eigen geluid. Melodieus ,stevig en zeker niet gladjes!!

6) Adam Holzman ''overdrive'' 1994 (Lipstick LIP 89025 CD)

Een Hichtech fusion vlag die zeker de lading dekt!! De titel beloofd wat ze vermeld. Met hiram bullock ,Jimmy Tunnel, Van Romaine. Keyboard player Holzman laat hier toch keyboardwerk horen wat je nog lang zal heugen!!

7) Bon Lozaga '' full circle'' 1993 (LoLo AVL 93053)

Schitterende solo gitaar fusion plaat van deze (ex) Gong gitarist. Met Hansford Rowe ,Vic Stevens ,ea. Geslaagde overgang van Gong naar de jaren ,90.

8)JK Special ''jk special'' 1992 (Lipstick CD 89014 2)

Verfrissende bassfusion van deze Duitse bassist. Met Dave weckl.

9)Rush Hour ''Autobahn'' 1995 (Fahrenheit FR 95504-2)

Funky fusiongroep uit Chicago. Deze in eigen beheer opgenomen (Tweede cd, met DAT recorders) klinkt heel volwassen ,wacht dan ook op hun (Nog beter) derde album.

10) Tom Coster ''evory expedition'' 1983 (Fantasy FCD 619 9623)

Tweede soloplaat van deze (ex) Santana keyboard player. Een van mijn ALLERBESTE fusion cd,s die ik heb. Hier zitten alle elementen in waar iedere fusionliefhebber van kan watertanden. Stevig ,afwisselend ,onderhoudend ,vernieuwend ,eigen geluid ,en zeker ONOVERTROFFEN!! Deze Cd krijg bij mij dan ook een ***** beoordeling.

11) Didier Lockwood Group ''DLG'' 1990 (JMS 066-2 702066)

Stuwende en stevige fusion onder leiding van deze (Ex) Magma violist ,en denk nou maar niet dat dit kitch of softy overkomt. NEE !! Horen is hebben!!

12) Clide Criner ''Behind the sun'' 1987 (Novus 3029-2-N)

Vrij onbekende keyboard player ,maar met grote ondersteuning. Stijl komt enigsinds in de buurt van Mezzo Forte ,Casiopea. Alleen klinkt deze niet zo gladjes en gelikt als eerder genoemde bands, daar zorgt Marcus Miller ,Carlos Santana en Omar Hakim wel voor.... Onderhouden en zeker niet Smooty.

13) Gamalon ''aerial view'' 1990 (MCA D -6366)

Hardrock getinte jazzrock/fusion ,maar onder produktie van Jeff Tyzik. Hierdoor klinkt het geheel evenwichteg zonder dat het een Metal plaat gaat worden.

14) Jimmy Tunnel ''trilateral commision'' 1992 (101 Records S87 7083)

Gitaar fusion met een echt jaren ,90 geluid. stijl komt enigsinds in de buurt van Scott Henderson, Mitch Watkins en Jeff Richman. Met Omar Hakim ,Jeff Andrews, Rachel Z, Benedik,ea.

Zo dat was dan weer een fusion bijdrage van mij. Nu wil ik weer eens wat van jullie fusion LP,s of Cd,s hier besproken zien. ;)

29 december verstuurd en nu al binnen.

De laatste 3 titels uit de 1e Fantasy 45 Series.

Vince Guaraldi Trio - Cast you're fate to the wind

Sonny Rollins Quartet - Tenor madness

Bill Evans Trio - Moon beams

Voor wie deze serie niet kent, jammer , de eerste 3 titels zijn al uitverkocht en van de resterende titels is de voorraad zeer beperkt.

Ik heb tijdens de Christmas Proms in Zwolle op 28 december vorige jaar 2 CD's gehaald.

Voorkant van de CD's kan ik niet laten zien, tenzij ik het scan. ;)

En die heb ik niet zo snel bij de hand. :P

De 2 CD's is van de Vocal Group Orpheus, een 8 tellende mannengroep uit Oekraine die a capella zingen.

Klinkt erg mooi, zowel kwa opname als zang. ;)

[update]

Ik kan wel de allernieuwste laten zien, deze was tijdens het concert nog niet in winkel verkrijgbaar.

299383_orpheus.jpg

[/update]

Edited by Lars

Jemig, 'k wou net zeggen:'Heb je de loterij gewonnen, Ome Henk !?' :o:D

totdat ik 't laatste regeltje "Iemand wilde graag van zijn (grote) GRP collectie af" las

(wat ik me nog wel voor kan stellen ;):P )

Ik heb geloof ik ook nog enkele van die GRP ceedees in de kast.

Waaronder deze:

B0000001PV.01.LZZZZZZZ.jpg

B0000001R1.01.LZZZZZZZ.jpg

B0000001VI.01.LZZZZZZZ.jpg

B0000001RK.01._PE17_SCMZZZZZZZ_.jpg

Die van Lee Ritenour vind ik echt afschuwelijk.

(uit de tijd dat ik nog CD's kocht, zonder eerst te luisteren)

Die van Acoustic Alchemy vind ik nog wel te pruimen, als ik heeel af en toe eens in 'n audiofiele bui ben :rolleyes:

Groeten,

Alco

Omdat Hear zo zuinig is met plaatjes, maak ik ze zelf wel even :D

sample1.jpg

YMO - Service / YMO - BMG

Chick Corea - Past, Present & Futures / Al di Meola - World sinfonia The grande passion

sample2.jpg

John Scofield - Bump en Meant to be

Zawinul syndicate - Lost Tribes / John Scofield+Pat Metheny - I can see your house from here

sample3.jpg

David Bowie - best of (2CD met 18 tracks) / Andy Summers - Synasthesia

Vangelis- Oceanic / Titanic, Music from the motion picture (Japanse import met boek in lange doos)

sample4.jpg

Jaques Loussier (Trio) -

Bach's Goldberg variations

Air on a 'G' string

Plays Debussy

De rest van de stapel is nog onderweg :cool2:

Ga ik nu harder dan Henk :confused::ph34r:

Andr