Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

@m44, da's een gewichtige taak, moe'k effe over nadenken. Anderzijds zijn er niet zoveel albums om uit te kiezen, 't is geen Motorpsycho ;)

Wat vinden jullie van Bad Religion en dan vooral de jaren 80?

gr

Stef

Ha, Bad Religion. Ik heb Against the grain, fijn album. Zit een beetje in de jaren '90-jeugdsentimenthoek voor mij, net als NOFX. Voor de rest vind ik BR vaak h

nu tool nog.

uitdaging voor je bart.

jij noemt 1 titel van een tool album. die koop ik dan blind/doof

gaat me niet om welk album dan het meest stevig is. maar ik hou erg van ingewikkled drumwerk zolang dat het geheel van de muziek niet overstemt. je begrijpt het wel.

moeilijke structuren allemaal goed.

let wel het is 5 jaar geleden dat men mij probeerde te overtuigen. ik ben behoorlijk veranderd sinds die tijd en sta nu wel meer open.

Ik ben Bart niet natuurlijk, maar ik zou zeggen: Aenima. Als je de eerste 2 albums (Opiate en Undertow) niet leuk/bijzonder vond, maar ook niet een (relatief) rustig album wil, dan moet je 10.000 Days in ieder geval niet hebben. Lateralus zou kunnen, vind ik een erg goed album, maar puur op het aantal goeie nummers wint Aenima het voor mij. Het begint meteen met een van de beste nummers: Stinkfist. Daarna Eulogy, ook een topnummer. Maar mijn favorieten staan op het eind van het album: Pushit en Aenima.

Als je dit niet goed vind, moet je Tool verder gewoon vergeten, want dan gaat het 'm gewoon niet worden ;)

nu tool nog.

uitdaging voor je bart.

jij noemt 1 titel van een tool album. die koop ik dan blind/doof

gaat me niet om welk album dan het meest stevig is. maar ik hou erg van ingewikkled drumwerk zolang dat het geheel van de muziek niet overstemt. je begrijpt het wel.

moeilijke structuren allemaal goed.

let wel het is 5 jaar geleden dat men mij probeerde te overtuigen. ik ben behoorlijk veranderd sinds die tijd en sta nu wel meer open.

Ik ben Bart niet natuurlijk, maar ik zou zeggen: Aenima. Als je de eerste 2 albums (Opiate en Undertow) niet leuk/bijzonder vond, maar ook niet een (relatief) rustig album wil, dan moet je 10.000 Days in ieder geval niet hebben. Lateralus zou kunnen, vind ik een erg goed album, maar puur op het aantal goeie nummers wint Aenima het voor mij. Het begint meteen met een van de beste nummers: Stinkfist. Daarna Eulogy, ook een topnummer. Maar mijn favorieten staan op het eind van het album: Pushit en Aenima.

Als je dit niet goed vind, moet je Tool verder gewoon vergeten, want dan gaat het 'm gewoon niet worden ;)

welk album bezit de essentie van tool?

welk album daagt je uit als luisteraar?

bijv ;)

Veel beter wordt 't niet, als 't op (Amerikaanse) punk aan komt.

it's not only the music that counts ... :);)

Heb ze graag gezien in de jaren 80 en begin 90

Gr

Stef

Ik ben Bart niet natuurlijk

Bart heeft de beurt, maar Henrie roept "Meester meester, mag ik het zeggen?!" :rolleyes::D

Maar ik ben het wel met hem eens: Aenima, die is nog het meest toegankelijk en knalt er meteen lekker op los. Vind het ook wel het meest 'gewone rock'-album van Tool, van de laatste 3 dan. We moeten het Robin niet te moeilijk maken h

maak het maar zo moeilijk mogelijk.

dat toegankelijke is aan mij niet vaak besteedt(d)(t)

Tsja, dan mag je kiezen, Lateralus of 10.000 days. (met een lichte voorkeur voor Lateralus :rolleyes: )

Ben benieuwd!

gaan we doen :ph34r:

Ik ben Bart niet natuurlijk

Bart heeft de beurt, maar Henrie roept "Meester meester, mag ik het zeggen?!" :rolleyes::D

Hehe... :D

Maar ik ben het wel met hem eens: Aenima, die is nog het meest toegankelijk en knalt er meteen lekker op los. Vind het ook wel het meest 'gewone rock'-album van Tool, van de laatste 3 dan. We moeten het Robin niet te moeilijk maken h

Overigens heb ik me nog nooit verdiept in Undertow en Opiate. Zijn die de moeite waard, als je Aenima, Lateralus en 10.000 Days al kent?

Nee.

:D

Ik heb ze, en ik draai ze nooit. Maar mijn smaak is niet de jouwe natuurlijk..

Ik ken Sober wel. Wel een goed nummer, maar ik vind 'm minder dan bijvoorbeeld Stinkfist of Schism...

Veel beter wordt 't niet, als 't op (Amerikaanse) punk aan komt.

it's not only the music that counts ... :);)

Heb ze graag gezien in de jaren 80 en begin 90

Gr

Stef

Nee ik bedoel, het wordt

net gekocht

allebei maar.

binnen 5 dagen moeten ze door de bus komen :ph34r:

Ik vind 'm beter dan THX JHN. Het album Pergola blijft een favoriet.

Een aanrader dus. Ik vind THX JHN ook al een heel fijn album om te luisteren, en Pergola idd nog mooier. (beide op vinyl)

Zal het weekend eens zien of deze al in de platenzaak staat, en hem daar eens beluisteren.

Ik vind 'm beter dan THX JHN. Het album Pergola blijft een favoriet.

Een aanrader dus. Ik vind THX JHN ook al een heel fijn album om te luisteren, en Pergola idd nog mooier. (beide op vinyl)

Zal het weekend eens zien of deze al in de platenzaak staat, en hem daar eens beluisteren.

Voel mij weer compleett een leek :D

Heb hier nog nooit van gehoord gezien of gelezen

Je wordt oud(er) stef ;)

Gr

Stef

Ben onder de middag eens snel gaan shoppen

Dit is de oogst

Gene Vincent and The Blue Caps Opname uit 1957 - Heruitgave 2009 LP

Hen geen hoesfoto gevonden

155431.jpg

Yeah Yeah Yeah's - It's a Blitz 2009 LP

hornyashell.thumb.jpg

The Fuzztones - Horny as hell 2009 LP

Herwerkte nummers met blazerssectie, ben benieuwd

Blijft toch 1 van mn favoriete garagebands uit de jaren 80 en 90

5378.jpg

Faith No More - Angel Dust - 1992 CD

53872.jpg

Bob Dylan - Modern Times 2006 CD

150243.jpg

Starsailor - All the Plans 2009 CD

Gr

Stef

Ik heb hem als LP gekocht, worden er maar 1000 van gemaakt volgens de site, alleen te bestellen via de peaceville website. Koop deze ook nog wel op CD, voor in de auto. :D

Kijk hier maar.

Ik heb hem als LP gekocht, worden er maar 1000 van gemaakt volgens de site, alleen te bestellen via de peaceville website. Koop deze ook nog wel op CD, voor in de auto. :D

Kijk hier maar.

Als jij hem ook als CD voor in de auto gaat kopen zit het dus wel goed. Heb hem direct ook besteld. Nog behoorlijk betaalbaar ook. :)