buizenbart Posted 4 mei 2009 Report Share Posted 4 mei 2009 @m44, da's een gewichtige taak, moe'k effe over nadenken. Anderzijds zijn er niet zoveel albums om uit te kiezen, 't is geen Motorpsycho Wat vinden jullie van Bad Religion en dan vooral de jaren 80? gr Stef Ha, Bad Religion. Ik heb Against the grain, fijn album. Zit een beetje in de jaren '90-jeugdsentimenthoek voor mij, net als NOFX. Voor de rest vind ik BR vaak h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 mei 2009 Report Share Posted 4 mei 2009 nu tool nog. uitdaging voor je bart. jij noemt 1 titel van een tool album. die koop ik dan blind/doof gaat me niet om welk album dan het meest stevig is. maar ik hou erg van ingewikkled drumwerk zolang dat het geheel van de muziek niet overstemt. je begrijpt het wel. moeilijke structuren allemaal goed. let wel het is 5 jaar geleden dat men mij probeerde te overtuigen. ik ben behoorlijk veranderd sinds die tijd en sta nu wel meer open. Ik ben Bart niet natuurlijk, maar ik zou zeggen: Aenima. Als je de eerste 2 albums (Opiate en Undertow) niet leuk/bijzonder vond, maar ook niet een (relatief) rustig album wil, dan moet je 10.000 Days in ieder geval niet hebben. Lateralus zou kunnen, vind ik een erg goed album, maar puur op het aantal goeie nummers wint Aenima het voor mij. Het begint meteen met een van de beste nummers: Stinkfist. Daarna Eulogy, ook een topnummer. Maar mijn favorieten staan op het eind van het album: Pushit en Aenima. Als je dit niet goed vind, moet je Tool verder gewoon vergeten, want dan gaat het 'm gewoon niet worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 4 mei 2009 Report Share Posted 4 mei 2009 Heb niets met het genre, maar ging wel heel erg op in een track van Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 4 mei 2009 Report Share Posted 4 mei 2009 nu tool nog. uitdaging voor je bart. jij noemt 1 titel van een tool album. die koop ik dan blind/doof gaat me niet om welk album dan het meest stevig is. maar ik hou erg van ingewikkled drumwerk zolang dat het geheel van de muziek niet overstemt. je begrijpt het wel. moeilijke structuren allemaal goed. let wel het is 5 jaar geleden dat men mij probeerde te overtuigen. ik ben behoorlijk veranderd sinds die tijd en sta nu wel meer open. Ik ben Bart niet natuurlijk, maar ik zou zeggen: Aenima. Als je de eerste 2 albums (Opiate en Undertow) niet leuk/bijzonder vond, maar ook niet een (relatief) rustig album wil, dan moet je 10.000 Days in ieder geval niet hebben. Lateralus zou kunnen, vind ik een erg goed album, maar puur op het aantal goeie nummers wint Aenima het voor mij. Het begint meteen met een van de beste nummers: Stinkfist. Daarna Eulogy, ook een topnummer. Maar mijn favorieten staan op het eind van het album: Pushit en Aenima. Als je dit niet goed vind, moet je Tool verder gewoon vergeten, want dan gaat het 'm gewoon niet worden welk album bezit de essentie van tool? welk album daagt je uit als luisteraar? bijv Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 4 mei 2009 Report Share Posted 4 mei 2009 Wat vinden jullie van Bad Religion en dan vooral de jaren 80? Veel beter wordt 't niet, als 't op (Amerikaanse) punk aan komt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 5 mei 2009 Report Share Posted 5 mei 2009 Wat vinden jullie van Bad Religion en dan vooral de jaren 80? Veel beter wordt 't niet, als 't op (Amerikaanse) punk aan komt. it's not only the music that counts ... Heb ze graag gezien in de jaren 80 en begin 90 Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Ik ben Bart niet natuurlijk Bart heeft de beurt, maar Henrie roept "Meester meester, mag ik het zeggen?!" Maar ik ben het wel met hem eens: Aenima, die is nog het meest toegankelijk en knalt er meteen lekker op los. Vind het ook wel het meest 'gewone rock'-album van Tool, van de laatste 3 dan. We moeten het Robin niet te moeilijk maken h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 maak het maar zo moeilijk mogelijk. dat toegankelijke is aan mij niet vaak besteedt(d)(t) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Tsja, dan mag je kiezen, Lateralus of 10.000 days. (met een lichte voorkeur voor Lateralus ) Ben benieuwd! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Tsja, dan mag je kiezen, Lateralus of 10.000 days. (met een lichte voorkeur voor Lateralus ) Ben benieuwd! gaan we doen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Ik ben Bart niet natuurlijk Bart heeft de beurt, maar Henrie roept "Meester meester, mag ik het zeggen?!" Hehe... Maar ik ben het wel met hem eens: Aenima, die is nog het meest toegankelijk en knalt er meteen lekker op los. Vind het ook wel het meest 'gewone rock'-album van Tool, van de laatste 3 dan. We moeten het Robin niet te moeilijk maken h Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 6 mei 2009 Report Share Posted 6 mei 2009 Overigens heb ik me nog nooit verdiept in Undertow en Opiate. Zijn die de moeite waard, als je Aenima, Lateralus en 10.000 Days al kent? Nee. Ik heb ze, en ik draai ze nooit. Maar mijn smaak is niet de jouwe natuurlijk.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 Overigens heb ik me nog nooit verdiept in Undertow en Opiate. Zijn die de moeite waard, als je Aenima, Lateralus en 10.000 Days al kent? Nee. Ik heb ze, en ik draai ze nooit. Maar mijn smaak is niet de jouwe natuurlijk.. Ik ken Sober wel. Wel een goed nummer, maar ik vind 'm minder dan bijvoorbeeld Stinkfist of Schism... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 7 mei 2009 Report Share Posted 7 mei 2009 Wat vinden jullie van Bad Religion en dan vooral de jaren 80? Veel beter wordt 't niet, als 't op (Amerikaanse) punk aan komt. it's not only the music that counts ... Heb ze graag gezien in de jaren 80 en begin 90 Gr Stef Nee ik bedoel, het wordt Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 11 mei 2009 Report Share Posted 11 mei 2009 net gekocht allebei maar. binnen 5 dagen moeten ze door de bus komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Volgens mij horen er ploatjes te staan die er niet staan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Ik vind 'm beter dan THX JHN. Het album Pergola blijft een favoriet. Een aanrader dus. Ik vind THX JHN ook al een heel fijn album om te luisteren, en Pergola idd nog mooier. (beide op vinyl) Zal het weekend eens zien of deze al in de platenzaak staat, en hem daar eens beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Ik vind 'm beter dan THX JHN. Het album Pergola blijft een favoriet. Een aanrader dus. Ik vind THX JHN ook al een heel fijn album om te luisteren, en Pergola idd nog mooier. (beide op vinyl) Zal het weekend eens zien of deze al in de platenzaak staat, en hem daar eens beluisteren. Voel mij weer compleett een leek Heb hier nog nooit van gehoord gezien of gelezen Je wordt oud(er) stef Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 12 mei 2009 Report Share Posted 12 mei 2009 Je kunt het er ook op houden dat je geen Hollander bent, Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 13 mei 2009 Report Share Posted 13 mei 2009 Ben onder de middag eens snel gaan shoppen Dit is de oogst Gene Vincent and The Blue Caps Opname uit 1957 - Heruitgave 2009 LP Hen geen hoesfoto gevonden Yeah Yeah Yeah's - It's a Blitz 2009 LP The Fuzztones - Horny as hell 2009 LP Herwerkte nummers met blazerssectie, ben benieuwd Blijft toch 1 van mn favoriete garagebands uit de jaren 80 en 90 Faith No More - Angel Dust - 1992 CD Bob Dylan - Modern Times 2006 CD Starsailor - All the Plans 2009 CD Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Vandaag opgehaald bij het postkantoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Vandaag opgehaald bij het postkantoor. Oei, ik loop twee platen achter met MDB.. Laat even weten of het wat is a.u.b. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Vandaag opgehaald bij het postkantoor. Oei, ik loop twee platen achter met MDB.. Laat even weten of het wat is a.u.b. Blind kopen! (ga ik ook doen ) Ps. de vorige is wel goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Ik heb hem als LP gekocht, worden er maar 1000 van gemaakt volgens de site, alleen te bestellen via de peaceville website. Koop deze ook nog wel op CD, voor in de auto. Kijk hier maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 mei 2009 Report Share Posted 20 mei 2009 Ik heb hem als LP gekocht, worden er maar 1000 van gemaakt volgens de site, alleen te bestellen via de peaceville website. Koop deze ook nog wel op CD, voor in de auto. Kijk hier maar. Als jij hem ook als CD voor in de auto gaat kopen zit het dus wel goed. Heb hem direct ook besteld. Nog behoorlijk betaalbaar ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts