Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ja dat idee had ik ook bij jou, daarom stond ik ook te kijken van bovenstaand lijstje.

Dat is eigenlijk het spul waarvan ik verwacht dat je het allang had (ik i.i.g. wel :)).

Nieuwe LP's doe ik ook nogal aan. 't Kost me een rib uit m'n lijf, maar ik vind het prachtig!

Ik heb zo'n 12 jaar geleden mijn hele muziekverzameling, inclusief installatie weg gedaan. Had er gewoon geen zin meer in/zat zelf niet lekker in mijn vel.

Vandaar dat ik uit de tijd van wat ik nu gekocht heb nog een hoop miste, wat ik aanvul door van dit soort patijen te kopen, als er interessante dingen bij zitten.

Guest tubejack

Was het vergeten..... "te druk" :rolleyes: vorige week.....

De nieuwste van Gare du Nord Love for Lunch, vind hem wat minder sterk dan hun vorig album Sex en Jazz

maar toch er staan leuke nummers op :)

De nieuwste van Tineke Postma the Traveler..... dat mensen zo mooi sax kunnen spelen.... aanrader!

En ik durf het bijna niet te zeggen..... een oudje Adele 19..... ja toch..... ondanks de slechte opname :rolleyes:

Groeten,

Jack

P.s. luister nu naar "zwoele zomers klanken" van een CD die bij de happines zat. Volume 4

Relaxz...... dat zouden we meer moeten doen :rolleyes:

Ja dat idee had ik ook bij jou, daarom stond ik ook te kijken van bovenstaand lijstje.

Dat is eigenlijk het spul waarvan ik verwacht dat je het allang had (ik i.i.g. wel :)).

Nieuwe LP's doe ik ook nogal aan. 't Kost me een rib uit m'n lijf, maar ik vind het prachtig!

Ik heb zo'n 12 jaar geleden mijn hele muziekverzameling, inclusief installatie weg gedaan. Had er gewoon geen zin meer in/zat zelf niet lekker in mijn vel.

Vandaar dat ik uit de tijd van wat ik nu gekocht heb nog een hoop miste, wat ik aanvul door van dit soort patijen te kopen, als er interessante dingen bij zitten.

Ach zo. Da's een flinke stap geweest dan.

Je hebt alweer heel wat moois opgebouwd :)

1ennaloor had ook al een NL link neergezet. Van een site die zeker te vertrouwen is. ;)

daar kan je zeker op vertrouwen buizenbart ,snel en goed verpakt,

gr.henkes

Okee, iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden :);)

Maar om nou weer een lp te gaan kopen vlak nadat ik de cd gekocht heb :unsure: Ik zou wel familie van Miracle kunnen zijn :D

ja het moet wel leuk blijven :rolleyes: ik wil Antony & The Johnsons I AM A BIRD bestellen op lp ,ik heb het geprobeerd bij [email=http://www.musicdirect.com/product/77499]http://www.musicdirect.com/product/77499[/email] lp kost $ 14.50 maar dan komt er $ 22.70 bij voor bezorg kosten grand totaal $ 37.20 ?? . :confused: ik zal wel iets niet goed gedaan hebben ,

iemand ervaring met deze site , of iemand die weet waar ik deze lp kan bestellen .

gr henkes

Gekleurd vinyl heeft vaak nadelen, doordat er meer aandacht is voor het ontwerp, maar ik heb er zelfs een paar voorbeelden van die op gekleurd vinyl zelfs beter zijn dan op zwart.

Let it be van the Beatles is daar voor mij het eerste voorbeeld van. Ik heb daar al een tijdje de witte LP van, op het EMI, Apple Records, label van. Sinds vorige week ook de gewone, zwarte, uitvoering erbij. Beide zelfde persingsdatum (maand/jaar) en dicht bij elkaar liggende nummers, in nieuwstaat, maar de witte klinkt ruimtelijker en homogener. Op de zwarte uitvoering vind ik de hoge tonen eruit springen.

Ik heb nog geen metingen gedaan, maar vermoed een boost van zo'n 3Db vanaf 12.000Hz oplopend, wat de witte niet heeft.

Klinkt dus aangenamer.

Okee, iedereen bedankt voor de bemoedigende woorden :);)

Maar om nou weer een lp te gaan kopen vlak nadat ik de cd gekocht heb :unsure: Ik zou wel familie van Miracle kunnen zijn :D

En van mij. Heb dat al vaak zat gedaan. Dan koop je een CD die later toch op LP uit blijkt te komen.

Tja...

Is me al twee keer overkomen met The Slackers, volgens mij doen die 't erom ;D.

Vinyl is toch ook kleurloos? Dus dan is het 'gebruikelijke' zwarte vinyl ook 'gekleurd', toch? Dus waarom zou anders gekleurd vinyl dan ineens minder klinken dan zwart gekleurd vinyl?

Vinyl is niet geheel kleurloos Henrie, dat is heel donkerbruin/doorzichtig. Om het zwart te maken word er kool(stof) toegevoegd, wat geen verhardende of verzachtende werking heeft op vinyl.

Andere kleurstoffen hebben dat vaak wel.

Vooral rood, wit en blauw, wat uit krijt gewonnen word, kan het vinyl zachter/poreus maken. In het geval van Let it be van the Beatles zou dit de oorzaak kunnen zijn van een verminderd hoog, waardoor de witte uitvoering minder schel, en daardoor aangenamer klinkt.

Sommige andere kleurstoffen worden uit harder gesteente gewonnen, en soms zelfs uit metalen, waardoor een LP harder/scheller kan gaan klinken, door een mindere demping van het materiaal, en andere kleurstoffen zorgen er soms (doordat ze uit zacht materiaal gewonnen worden/bestaan) dat een LP meer demping heeft.

Met bepaalde bleekmiddelen (welke zijn mij niet bekend, maar vast te vinden op het net) is het zelfs mogelijk om vinyl helemaal doorzichtig te maken, maar ook dat verhard het materiaal, waardoor doorzichtige LP's vaak ook wat scheller/feller klinken dan het origineel.

Ik heb daar hier ook wel wat voorbeelden van.

Mvg. Miracle.

....Vooral rood, wit en blauw, wat uit krijt gewonnen word, kan het vinyl zachter/poreus maken.....

Ik heb een blauwe van Wovenhand, en die klinkt bij mij niet fijn...... :( . Ik koop dus geen gekleurd vinyl meer.

Janis Ian - Aftertones

Suzanne Vega - Solitude Standing

Rickie Lee Jones - Pirates

Paul Simon - The Rhythm of the Saints

Paul Simon - Graceland

Ladysmith Black Mambazo - Shaka Zulu

Janis Ian - Between the Lines

The Rolling Stones - Bridges to Babylon (2LP)

Mathilde Santing - Mathilde Santing

Janis Ian - Janis Ian

Oeps en morgen nog een platenbeurje te gaan. Dat wordt weer wassen volgende week.

Vinyl is toch ook kleurloos? Dus dan is het 'gebruikelijke' zwarte vinyl ook 'gekleurd', toch? Dus waarom zou anders gekleurd vinyl dan ineens minder klinken dan zwart gekleurd vinyl?

Steve Hoffman 01-22-2007, 10:44 AM:

Vinyl is clear. There is however, an agent in the black vinyl that makes it smoother and quieter. Colored vinyl (other than black) can be noisier because it doesn't have this agent in it.

forum

Guest kikkervisje
Steve Hoffman 01-22-2007, 10:44 AM:

Vinyl is clear. There is however, an agent in the black vinyl that makes it smoother and quieter. Colored vinyl (other than black) can be noisier because it doesn't have this agent in it.

forum

Ken die discussie.

De gekleurde platen uit mijn verzameling klinken op 1 na (beschadigd) allemaal gewoon : goed!

Zowel de 40/50 jaar oude als de recente persingen. Lucky Me? :unsure:

ray-soular.jpg

Een rode dubbelaar met een sound dat staat als een huis, beest van een plaat!