Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Ik noem dat geen geluk. Bij de juiste aandacht van de makers in elke stap van het proces zal de kleur van het vinyl nog maar weinig uitmaken, lijkt mij.

Ook ik heb een aantal gekleurde persingen die beter klinken dan hun zwarte broertjes, maar evenzogoed ook een aantal waarin dat duidelijk niet het geval is.

Er zijn zelfs zwarte schijven die minder goed klinken dan andere zwarte schijven van hetzelfde album...

Het gewicht van het vinyl maakt ook al geen fluit uit. Was dat maar een garantie voor kwaliteit, dan zou een keuze bij vinylversies makkelijk zijn.

De opmerking van Hoffman was dan ook een correcte, wat mij betreft:

"Colored vinyl (other than black) can be noisier"

De rest van de discussie is dan al niet interessant meer.

Guest kikkervisje
:lol: ...en wie iets anders beweert, heeft een gekleurd oordeel!

Ja, en gelukkig maken mensen nog steeds fouten. :)

Vandaag opgehaald bij het postkantoor.

My%20Dying%20Bride%20-%20For%20Lies%20I%20Sire%20.jpg

Oei, ik loop twee platen achter met MDB.. Laat even weten of het wat is a.u.b. ;)

Blind kopen! (ga ik ook doen ;) )

En dat heb ik inmiddels gedaan. Moet 'm nog wel luisteren, dus kan er nog niks over zeggen...

Verder heb ik deze nog gehaald:

d83238gnqcl.jpg

Garbage - Garbage

c61587e6l37.jpg

Soundgarden - Down On The Upside

Niet zo goed als (het meesterwerk) Superunknown, maar zeker wel de moeite waard. En persoonlijk vind ik 'm eigenlijk beter dan Badmotorfinger...

Net terug van de platenmarkt in Eindhoven met:

Miles Davis-My old flame

Van Morrison and the Chieftains-Irish Heartbeat

Van Morrison-Enlightment

Van Morrison-Avalon Sunset

Rolling Stones-Stone Age Live

The travelling Wilberrys

Jennifer Warner-Famous blue raincoat

The Who-Tommy in 3LP box

Jethro Tull-Aqualung

Ella Fitzgerald-Walking in the sunshine

Gary Moore-Still got the blues

Dorythee Donegan-Makin'Whoopi

Pearl Baley-The real pearl

Van Morrison-Common one

Jethro Tull-Rock Island

Jethro Tull-Crest of a knave

Jethro Tull-A

Alle LP's zijn mint en dat in totaal voor

Da's weer een mooie lijst Paul, en zeker niet te duur.

Is altijd een leuke markt daar. Maar er zijn ook nog 20 nieuwe LP's onderweg die ik later zal plaatsen. Maar deze markt is echt de moeite waard om eens te bezoeken. Er staan daar veel hobbyisten die de LP's niet te duur maken. Ik zal wel posten wanneer de volgende markt is, of je een PM sturen.

Opbrengst rommelmarkt in de buurt:

Errol Garner - Misty

Errol Garner-The man and his piano

John Mayall- Notice to appear

Dire Straits-Brothers in Arms

Tracy Chapman-Crossroads

Free-Fire and Water

Guest tubejack

Vandaag 3 voor 25 euro :) bij FRS.

Super mooi opgenomen in 1964 en 1965 dikke kans met buizen. :wub:

Digital geremasterd

http://www.astrudgilberto.com/shadowofyour...gnedcdoffer.htm

shadow3.jpg

Deze kon ik ook niet laten liggen ......

cd_Diana_Krall.jpg

Ook al zo mooi via de CD-160 :D

Ben het boek Jazz for dummies aan het lezen 2e editie dus deze mag niet ontbreken... :)

Miles%20Davis%20-%20Tutu.jpg

Vriendelijke groet,

Jack

Zojuist binnengekregen naast wat nieuwe binnen en buitenhoezen :

Buena Vista Social Club- At Carnegie Hall

Katie Melua-Live at the O2 arena

Miles Davis-Sketches of Spain

Miles Davis-In a silent way

Dat wordt weer smullen vanavond.

Yep Bart de Second is Placebo

Battle for the sun heet deze

Vermits deze zwaar in de pers verscheen, dacht ik dat het niet nodig was dat te vermelden

Een Placebofanaat in hart en nieren zoals jij, die hoeft toch geen ondertitteling :P:D

Ik vind maar geen tijd om de nieuwe Maximo Park en Sonic Youth te gaan kopen

Gr

Stef

• 2 weeks later...
m52899tt0cb.jpg

Dream Theater - Black Clouds & Silver Linings

Hoi, Henrie!

Ben benieuwd wat je ervan vindt...

Greetz,

Lestat

Ik was persoonlijk eigenlijk meer benieuwd naar The Mars Volta, vooral omdat ik gehoord had dat het een 'rustig' album zou zijn. En dat is toch best 'groot nieuws' als je het oudere werk (en met name het vorige album) van The Mars Volta kent... Maar inderdaad het is een stuk ingetogener. Wel mooi eigenlijk...

De nieuwe Dream Theater is vooral heel erg Dream Theater. Ik las in een review dat ze er waarschijnlijk geen nieuwe fans mee zullen krijgen, maar dat de bestaande fans het wel weer een fijn album zullen vinden. En dat is precies ook zoals ik er over denk. Niet vernieuwd (alhoewel, ik heb Mike Portnoy nog niet eerder 'blast beats' horen spelen), maar wel goeie nummers. Vooral het eerste nummer greep me meteen wel. Lekker spooky begin. Ook het laatste nummer vond ik meteen goed. Ik moet 'm nog wel wat vaker luisteren, want nummers van 16 minuten blijven nou niet meteen bij de eerste keer luisteren hangen, maar ik vind het wel weer een lekker album. Ik denk niet dat ie in m'n top 3 van Dream Theater albums komt, maar ik vind 'm op het eerste gehoor beter dan Octavarium en misschien ook wel beter dan Systematic Chaos...

Alleen het vierde nummer, The Shattered Fortress, vind ik minder. Is een soort samenraapsel van oudere DT-nummers, samengekneed tot wat nieuws. Had van mij niet zo gehoeven. Maar verder is ie wel het beluisteren waard. Ik heb overigens alleen de eerste cd nog maar gehoord. Het is namelijk een 3-cd. Op het tweede schijfje staan allemaal covers (Rainbow, Queen, Dixie Dregs, Zebra, King Crimson en Iron Maiden) en het derde schijfje bevat een instrumentale mix van het nieuwe album...

Mag een gedownload album ook?

Zoja:

White-Lies-To-Lose-My-Life-458843.jpg

White Lies - To lose my life

Gisteren/vannacht toevallg gezien op Glastonbury (op TV dus..) Toch maar eens proberen, beetje het zelfde kunstje als Editors, maar een wat hoger R&R-gehalte. En meer galm, en meer chorus op de bas :D

Mag een gedownload album ook?

Zoja:

White-Lies-To-Lose-My-Life-458843.jpg

White Lies - To lose my life

Gisteren/vannacht toevallg gezien op Glastonbury (op TV dus..) Toch maar eens proberen, beetje het zelfde kunstje als Editors, maar een wat hoger R&R-gehalte. En meer galm, en meer chorus op de bas :D

Als het wat meer neigt naar Interpol dan is het wel goed. Editors moet ik niet zo...

Van White Lies ken ik alleen 1 of 2 nummers die ze wel eens op Kink FM draaien. Farewell to the Playground en nog een nummer, ik denk Death. Die zijn wel leuk...

De nieuwe Dream Theater is vooral heel erg Dream Theater. Ik las in een review dat ze er waarschijnlijk geen nieuwe fans mee zullen krijgen, maar dat de bestaande fans het wel weer een fijn album zullen vinden. En dat is precies ook zoals ik er over denk. Niet vernieuwd (alhoewel, ik heb Mike Portnoy nog niet eerder 'blast beats' horen spelen), maar wel goeie nummers. Vooral het eerste nummer greep me meteen wel. Lekker spooky begin. Ook het laatste nummer vond ik meteen goed. Ik moet 'm nog wel wat vaker luisteren, want nummers van 16 minuten blijven nou niet meteen bij de eerste keer luisteren hangen, maar ik vind het wel weer een lekker album. Ik denk niet dat ie in m'n top 3 van Dream Theater albums komt, maar ik vind 'm op het eerste gehoor beter dan Octavarium en misschien ook wel beter dan Systematic Chaos...

Alleen het vierde nummer, The Shattered Fortress, vind ik minder. Is een soort samenraapsel van oudere DT-nummers, samengekneed tot wat nieuws. Had van mij niet zo gehoeven. Maar verder is ie wel het beluisteren waard. Ik heb overigens alleen de eerste cd nog maar gehoord. Het is namelijk een 3-cd. Op het tweede schijfje staan allemaal covers (Rainbow, Queen, Dixie Dregs, Zebra, King Crimson en Iron Maiden) en het derde schijfje bevat een instrumentale mix van het nieuwe album...

Hoi, Henrie!

Dat van de eerste song ben ik met je eens, pakt heerlijk en blijft spannend.

Ik vond het derde nummer "de ballad" juist minder. Het vierde nummer is de afsluiting van Mike's Anonieme Alcoholisten songs (de laatste van 12 tracks die met elkaar verweven zijn, vandaar de herkenning...).

De tweede cd ken ik niet, ik had alleen de eerste thuis.

Greetz,

Lestat