1ennalloor Posted 6 juni 2009 Report Share Posted 6 juni 2009 Ik noem dat geen geluk. Bij de juiste aandacht van de makers in elke stap van het proces zal de kleur van het vinyl nog maar weinig uitmaken, lijkt mij. Ook ik heb een aantal gekleurde persingen die beter klinken dan hun zwarte broertjes, maar evenzogoed ook een aantal waarin dat duidelijk niet het geval is. Er zijn zelfs zwarte schijven die minder goed klinken dan andere zwarte schijven van hetzelfde album... Het gewicht van het vinyl maakt ook al geen fluit uit. Was dat maar een garantie voor kwaliteit, dan zou een keuze bij vinylversies makkelijk zijn. De opmerking van Hoffman was dan ook een correcte, wat mij betreft: "Colored vinyl (other than black) can be noisier" De rest van de discussie is dan al niet interessant meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Denk dat we in elk geval veilig kunnen zeggen dat de geluidskwaliteit op zich van gekleurd vinyl niet onder doet voor zwart vinyl. En een beetje groefruis, soit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 ...en wie iets anders beweert, heeft een gekleurd oordeel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 ...en wie iets anders beweert, heeft een gekleurd oordeel! Ja, en gelukkig maken mensen nog steeds fouten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Zullen we het maar blauw-blauw laten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Vandaag opgehaald bij het postkantoor. Oei, ik loop twee platen achter met MDB.. Laat even weten of het wat is a.u.b. Blind kopen! (ga ik ook doen ) En dat heb ik inmiddels gedaan. Moet 'm nog wel luisteren, dus kan er nog niks over zeggen... Verder heb ik deze nog gehaald: Garbage - Garbage Soundgarden - Down On The Upside Niet zo goed als (het meesterwerk) Superunknown, maar zeker wel de moeite waard. En persoonlijk vind ik 'm eigenlijk beter dan Badmotorfinger... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Net terug van de platenmarkt in Eindhoven met: Miles Davis-My old flame Van Morrison and the Chieftains-Irish Heartbeat Van Morrison-Enlightment Van Morrison-Avalon Sunset Rolling Stones-Stone Age Live The travelling Wilberrys Jennifer Warner-Famous blue raincoat The Who-Tommy in 3LP box Jethro Tull-Aqualung Ella Fitzgerald-Walking in the sunshine Gary Moore-Still got the blues Dorythee Donegan-Makin'Whoopi Pearl Baley-The real pearl Van Morrison-Common one Jethro Tull-Rock Island Jethro Tull-Crest of a knave Jethro Tull-A Alle LP's zijn mint en dat in totaal voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Da's weer een mooie lijst Paul, en zeker niet te duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 7 juni 2009 Report Share Posted 7 juni 2009 Da's weer een mooie lijst Paul, en zeker niet te duur. Is altijd een leuke markt daar. Maar er zijn ook nog 20 nieuwe LP's onderweg die ik later zal plaatsen. Maar deze markt is echt de moeite waard om eens te bezoeken. Er staan daar veel hobbyisten die de LP's niet te duur maken. Ik zal wel posten wanneer de volgende markt is, of je een PM sturen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 Opbrengst rommelmarkt in de buurt: Errol Garner - Misty Errol Garner-The man and his piano John Mayall- Notice to appear Dire Straits-Brothers in Arms Tracy Chapman-Crossroads Free-Fire and Water Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 14 juni 2009 Report Share Posted 14 juni 2009 Heb de volgende vr mn vaderdag gekregen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 15 juni 2009 Report Share Posted 15 juni 2009 Vandaag 3 voor 25 euro bij FRS. Super mooi opgenomen in 1964 en 1965 dikke kans met buizen. Digital geremasterd http://www.astrudgilberto.com/shadowofyour...gnedcdoffer.htm Deze kon ik ook niet laten liggen ...... Ook al zo mooi via de CD-160 Ben het boek Jazz for dummies aan het lezen 2e editie dus deze mag niet ontbreken... Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
s_k Posted 15 juni 2009 Report Share Posted 15 juni 2009 Tutu heb ik origineel op cassette, grappig genoeg. Lag een keer bij de kringloop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Zojuist binnengekregen naast wat nieuwe binnen en buitenhoezen : Buena Vista Social Club- At Carnegie Hall Katie Melua-Live at the O2 arena Miles Davis-Sketches of Spain Miles Davis-In a silent way Dat wordt weer smullen vanavond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Ben het boek Jazz for dummies aan het lezen 2e editie dus deze mag niet ontbreken... Vriendelijke groet, Jack Lost heroes. Fred van Doorns vergeten helden van de Jazz Is een pocket waar je veel plezier aan kan hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Heb de volgende vr mn vaderdag gekregen Gr Stef Ja, dat had ik nog niet gelezen. Ik neem dus aan dat de tweede van Placebo is? *hint hint* Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 juni 2009 Report Share Posted 19 juni 2009 Yep Bart de Second is Placebo Battle for the sun heet deze Vermits deze zwaar in de pers verscheen, dacht ik dat het niet nodig was dat te vermelden Een Placebofanaat in hart en nieren zoals jij, die hoeft toch geen ondertitteling Ik vind maar geen tijd om de nieuwe Maximo Park en Sonic Youth te gaan kopen Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 juni 2009 Report Share Posted 28 juni 2009 Dream Theater - Black Clouds & Silver Linings The Mars Volta - Octahedron Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 juni 2009 Report Share Posted 28 juni 2009 Dream Theater - Black Clouds & Silver Linings Hoi, Henrie! Ben benieuwd wat je ervan vindt... Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 juni 2009 Report Share Posted 28 juni 2009 Dream Theater - Black Clouds & Silver Linings Hoi, Henrie! Ben benieuwd wat je ervan vindt... Greetz, Lestat Ik was persoonlijk eigenlijk meer benieuwd naar The Mars Volta, vooral omdat ik gehoord had dat het een 'rustig' album zou zijn. En dat is toch best 'groot nieuws' als je het oudere werk (en met name het vorige album) van The Mars Volta kent... Maar inderdaad het is een stuk ingetogener. Wel mooi eigenlijk... De nieuwe Dream Theater is vooral heel erg Dream Theater. Ik las in een review dat ze er waarschijnlijk geen nieuwe fans mee zullen krijgen, maar dat de bestaande fans het wel weer een fijn album zullen vinden. En dat is precies ook zoals ik er over denk. Niet vernieuwd (alhoewel, ik heb Mike Portnoy nog niet eerder 'blast beats' horen spelen), maar wel goeie nummers. Vooral het eerste nummer greep me meteen wel. Lekker spooky begin. Ook het laatste nummer vond ik meteen goed. Ik moet 'm nog wel wat vaker luisteren, want nummers van 16 minuten blijven nou niet meteen bij de eerste keer luisteren hangen, maar ik vind het wel weer een lekker album. Ik denk niet dat ie in m'n top 3 van Dream Theater albums komt, maar ik vind 'm op het eerste gehoor beter dan Octavarium en misschien ook wel beter dan Systematic Chaos... Alleen het vierde nummer, The Shattered Fortress, vind ik minder. Is een soort samenraapsel van oudere DT-nummers, samengekneed tot wat nieuws. Had van mij niet zo gehoeven. Maar verder is ie wel het beluisteren waard. Ik heb overigens alleen de eerste cd nog maar gehoord. Het is namelijk een 3-cd. Op het tweede schijfje staan allemaal covers (Rainbow, Queen, Dixie Dregs, Zebra, King Crimson en Iron Maiden) en het derde schijfje bevat een instrumentale mix van het nieuwe album... Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 juni 2009 Report Share Posted 28 juni 2009 Mag een gedownload album ook? Zoja: White Lies - To lose my life Gisteren/vannacht toevallg gezien op Glastonbury (op TV dus..) Toch maar eens proberen, beetje het zelfde kunstje als Editors, maar een wat hoger R&R-gehalte. En meer galm, en meer chorus op de bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Langspeelplaat Posted 28 juni 2009 Report Share Posted 28 juni 2009 Heb net een deal gemaakt. 850 LP's voor E60,- tweedehans. Geen klassiek maar wel pop,rock,nederlandstalig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 28 juni 2009 Report Share Posted 28 juni 2009 Mag een gedownload album ook? Zoja: White Lies - To lose my life Gisteren/vannacht toevallg gezien op Glastonbury (op TV dus..) Toch maar eens proberen, beetje het zelfde kunstje als Editors, maar een wat hoger R&R-gehalte. En meer galm, en meer chorus op de bas Als het wat meer neigt naar Interpol dan is het wel goed. Editors moet ik niet zo... Van White Lies ken ik alleen 1 of 2 nummers die ze wel eens op Kink FM draaien. Farewell to the Playground en nog een nummer, ik denk Death. Die zijn wel leuk... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 De nieuwe Dream Theater is vooral heel erg Dream Theater. Ik las in een review dat ze er waarschijnlijk geen nieuwe fans mee zullen krijgen, maar dat de bestaande fans het wel weer een fijn album zullen vinden. En dat is precies ook zoals ik er over denk. Niet vernieuwd (alhoewel, ik heb Mike Portnoy nog niet eerder 'blast beats' horen spelen), maar wel goeie nummers. Vooral het eerste nummer greep me meteen wel. Lekker spooky begin. Ook het laatste nummer vond ik meteen goed. Ik moet 'm nog wel wat vaker luisteren, want nummers van 16 minuten blijven nou niet meteen bij de eerste keer luisteren hangen, maar ik vind het wel weer een lekker album. Ik denk niet dat ie in m'n top 3 van Dream Theater albums komt, maar ik vind 'm op het eerste gehoor beter dan Octavarium en misschien ook wel beter dan Systematic Chaos... Alleen het vierde nummer, The Shattered Fortress, vind ik minder. Is een soort samenraapsel van oudere DT-nummers, samengekneed tot wat nieuws. Had van mij niet zo gehoeven. Maar verder is ie wel het beluisteren waard. Ik heb overigens alleen de eerste cd nog maar gehoord. Het is namelijk een 3-cd. Op het tweede schijfje staan allemaal covers (Rainbow, Queen, Dixie Dregs, Zebra, King Crimson en Iron Maiden) en het derde schijfje bevat een instrumentale mix van het nieuwe album... Hoi, Henrie! Dat van de eerste song ben ik met je eens, pakt heerlijk en blijft spannend. Ik vond het derde nummer "de ballad" juist minder. Het vierde nummer is de afsluiting van Mike's Anonieme Alcoholisten songs (de laatste van 12 tracks die met elkaar verweven zijn, vandaar de herkenning...). De tweede cd ken ik niet, ik had alleen de eerste thuis. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 juni 2009 Report Share Posted 29 juni 2009 The Mars Volta - Octahedron Ben hem nu aan het beluisteren op de 3voo12 luisterpaal. Heel progressief, maar nog niet echt boeiend.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts