Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Coen Bais - Socu

Puinzooi, geluidsbehang.

Hatfield's End - Stonehenge 4

Ook niet erg interessant, zeker niet vernieuwend.

Paul.

Waarom heb je het dan gekocht?

dat weet bijna niemand :)

Dat antwoord kun je bijna op iedere vraag wel geven :)

Coen Bais mocht ik niet voorbeluisteren. Gokje kun je weleens nemen voor die prijs.

Hatfield's End begon enigzins veelbelovend. Ook niet duur, dus maar meegenomen. Later thuis beluisterd en er sprong geen vonkje over.

Jou nooit overkomen ?

Heeft er ook mee te maken dat ik na een uur in de stad toch wel enorme aandrang krijg om weer naar huis te gaan. Dus uren aan de toog hangen bij Van Leest is aan mij niet besteed.

Paul

Coen Bais mocht ik niet voorbeluisteren. Gokje kun je weleens nemen voor die prijs.

Hatfield's End begon enigzins veelbelovend. Ook niet duur, dus maar meegenomen. Later thuis beluisterd en er sprong geen vonkje over.

Jou nooit overkomen ?

Heeft er ook mee te maken dat ik na een uur in de stad toch wel enorme aandrang krijg om weer naar huis te gaan. Dus uren aan de toog hangen bij Van Leest is aan mij niet besteed.

Paul

Ik heb wel cd's die ik nu niet meer zoveel aan vind. Maar ik heb eigenlijk nooit gehad dat ik een cd kocht die ik meteen al niks aan vond. Nou, misschien eentje: When Dream And Day Unite van Dream Theater. Ik kende die cd niet, maar toch maar gewoon (in de aanbieding) meegenomen. Thuisgekomen bleken ze toen nog een andere zanger te hebben en die vond ik niet echt geweldig. Vooral ook (waarschijnlijk) omdat ik het niet verwacht had. Ik had James LaBrie z'n stem had verwacht. Later vond ik die cd juist wel leuk. Al draai ik 'm niet veel trouwens. Misschien nog maar eens opzetten :)

Ben nu de nieuwe van DT aan het luisteren trouwens. Vind 'm steeds beter worden. Met name het laatste nummer (In The Name Of God) is gaaf! :)

Zei ik toch henrie...... :lol:

(die eerste DT vind ik trouwens top!)

Klopt! :D

Maar echt waar, ik vond het na de eerste keer luisteren (en ook na 3 of 4 keer luisteren nog steeds) zo'n enorme herrie-plaat! Heb er echt heel erg aan moeten wennen. Nou was dat met de vorige ook wel een beetje zo. Want die was t.o.v. Metropolis ook heel anders (lees: veel harder), maar deze sloeg echt alles! Maar nu, na vele malen luisteren en een geweldig optreden van DT in Ahoy, vind ik 'm steeds beter worden. Blijkt maar weer eens dat je niet te snel conclusies moet trekken. Aan de andere kant houdt dit denk ik wel in dat mensen die DT niet kennen en de nieuwe cd gaan luisteren, DT maar klere herrie vinden en het verder links laten liggen. Dat zou jammer zijn. Maar ach, dan weten ze ook niet wat ze missen! En dan bedoel ik dus niet alleen de laatste cd... :)

c90369l6uc6.jpg

Miles Davis - Kind of Blue

Al vaak genoemd hier op deze site. Inderdaad een fantastische plaat

f63215a8kv3.jpg

Al Jarreau - All I got

Vanavond maken we er een lekker luisteravondje van.

Groeten,

Fulco

Heb deze cd de afgelopen dagen gekocht ,maar ga ,m nu pas hier bespreken.

ALLAN HOLDSWORTH ''sixteen men af tain'' 2000 (JMS/Cream)

smot.gif

In een woord adembenemend ,furieus en schitterend album .Deze geef ik nu al een **** beoordeling.

Vandaag op de mat geploft:

Jan Hammer - Early years met o.a. Oh yeah? als bonustrack :rolleyes:

d5708326r7d.jpg

Brian Eno met:

Before and after science

c5627152u3x.jpg

Ambient 4 (on land)

f53426odbe4.jpg

Music for films

e99218m2htv.jpg

beginnend met het prachtnummer ARAGON :D

en de soundtrack A pure formality (Ennio Morricone)

Andr

hou je nog wel geld over voor je huisje andre? als er om de 2 dagen 10 cd's binnen ploffen :D

Vandaag deze ff Josh Ritter- Hello Starling gehaald

g00311ps8he.jpg

Vanmorgen in de metro gelezen, sprak me wel aan, 's middags even geluisterd en gelijk gekocht.

Hier zijn weer een aantal schoten voor open doel van Het Elftal!

ROOTSROCK&ROLL

The Hackensaw Boys

KEEP IT SIMPLE (Sonic Rendezvous)

Ze zijn met z'n tienen, spelen accordeon, staande bas, banjo, dobro, gitaar, viool, mandoline en wasbord, en amen in twee dagen - en met twee microfoons - deze verpletterende plaat op, vol primitieve maar wervelende bluegrass, rock & roll, folk en jugbandmuziek. 'Zeldzaam puur, firs en gedreven.' (OOR 24)

PUNK/ROCK/EMO

Blink-182

BLINK-182 (Geffen/Universal)

Op hun nieuwe cd gooien ze het roer om: geen poppunkhitjes vol slappe onderbroekenlol meer, maar eigenwijze rocksongs, teksten met inhoud, een overwegend donkere klankkleur en zelfs een verdwaalde ballad. Maar: 'toch ook de pakkende refreintjes en hooks die Blink-182 juist zo interessant maakten.' (OOR 24)

SOUL

Al Green

I CAN'T STOP (Blue Note/EMI)

Greens eerste plaat in tien jaar is een geslaagd weerzien met Willie Mitchell, de man die begin jaren zeventig voor zoveel unieke Green-producties tekende: de bovenaardse soulzanger smacht, kreunt, giert, zucht en piept als vanouds. 'Binnen het huidige soulaanbod is er niets wat hier aan kan tippen.' (OOR 24)

DANCEHALL

Vybz Kartel

UP 2 DI TIME (Greensleeves/Munich)

De ijzersterke dancehall-cd's bleven elkaar in 2003 maar opvolgen en op de valreep verscheen er nog een: Up 2 Di Time van de jonge deejay Vybz Kartel, wiens genadeloos lekkere flow en originele pen effectief ondersteund worden door de frisse, eigenwijze beats van Donovan 'Vendetta' Bennett. 'Een plaat met een gouden randje. ' (OOR 1)

SPROOKJESMETAL

Diverse artiesten

AINA - DAYS OF RISING DOOM (Transmission/Bertus)

Het sprookjeskarakter, het gevecht tussen goed en kwaad, de eigen taal: deze ambitieuze concept-cd (over het denkbeeldige land Aina) sluit perfect aan bij het Lord Of The Rings-gevoel. Strijkers, kinderkoren en talloze gastbijdragen doen de rest en maken Aina tot een uniek en organisch geheel. (OOR 1)

R&B/NEO-SOUL

Alicia Keys

The Diary of Alicia Keys (J/BMG)

Ruim twee jaar sleutelde Alicia Keys aan het vervolg op haar extreem succesvolle debuut en het resultaat is er naar: The Diary of Alicia Keys klinkt rijper, levender en voller. De basis is nog altijd een mix van vlotte beats en hippe producties, maar Alicia's inbreng zorgt voor pure soul. 'Een formidabele prestatie.'(OOR 1)

Morgen het vervolg!

:)

En hier de Tweede Helft van Het Elftal:

INDIEPOP

Mintzkov Luna

M FOR MEANS AND L FOR LOVE (EMI)

Nieuw jaar, nieuwe belgisvche sensatie. Zanger Philip Bosschearts en zijn groep pakken her en der draden op die de Pixies, Grandaddy, Sonic Youth, The Cure en - jawel -dEUS soms jaren geleden lieten slingeren. En voegen er genoeg eigen idee

TIP VAN DE RESERVEBANK

Tot nu toe schandelijk vergeten door OOR:

Wanda Jackson

HEART TROUBLE (CMH)

Wie denkt dat Mick jagger een oude rocker is moet eens luisteren naar Wanda Jackson die net op zevenenzestigjarige leeftijd :blink: een nieuwe cd heeft uitgebracht die rockt alsof we nog leven in de tijd van de Sun Studio. Wanda kan het opnemen tegen elke rocker van de afgelopen vijftig jaar. Daar gaan we dit jaar nog meer van horen.

B)

Even weer wat fusion-voedsel gescoord:

e36137e0x9d.jpg

Jerry Goodman, Steve Smith, Howard Levy, Oteil Burbridge - The Stranger's Hand (Tone Center 1999)

e20831zg6bm.jpg

Frank Gambale, Stuart Hamm, Steve Smith - The light beyond (Tone Center 2000)

f86693lz627.jpg

Jing Chi (Jimmy Haslip, Robben Ford, Vinnie Colaiuta) - Live (Tone Center 2003)

e74629bha4p.jpg

Passport - Earthborn (1982)

e70041q69vp.jpg

Passport - Man in the mirror (1983)

Springfever.gif

Joachim Kuhn - Springfever (1976)

en met dank aan Qwert deze twee bassfusioncd's:

thierrymineau.gif

Thierry Mineau - Paris

en

jhphoto.jpg

Joe Hubbard - Vanishing Point

Heb vandaag deze cd (orgineel) gekocht. (Had hier alleen een copy van) .En heb een hekel aan gecopyeerde cd,s.

BENNIE MAUPIN ''driving while black ''1998 (Intuition)

B00000AGCL.02.LZZZZZZZ.jpg

Eigentijdse mix tussen saxofoon en electronische beats ,klinkt spannend met een vleugje drum ,n bass.

Audiopaul ,deze cd kan ik jou zeker aanbevelen.

Goh, alweer een plof op de mat vandaag :o:P

Andreas Vollenweider met Cosmopoly en Kryptos, beide new and sealed B)

e022617wtnh.jpge39658v2jtn.jpg

En dan nog een oude bekende:

Jeff Beck met Blow by blow :rolleyes:

e65494eaufk.jpg

De rest van mijn bestellingen (20 CD's) is nog onderweg ;)

Andr

Heb vandaag deze cd (orgineel) gekocht. (Had hier alleen een copy van) .En heb een hekel aan gecopyeerde cd,s.

BENNIE MAUPIN ''driving while black ''1998 (Intuition)

B00000AGCL.02.LZZZZZZZ.jpg

Eigentijdse mix tussen saxofoon en electronische beats ,klinkt spannend met een vleugje drum ,n bass.

Audiopaul ,deze cd kan ik jou zeker aanbevelen.

Naaahhh....ik vind die van jou wel meevallen hoor. :lol: