Henrie Posted 4 februari 2004 Report Share Posted 4 februari 2004 (edited) Incubus - Make Yourself Oeps, verkeerde topic. Was 'm aan het draaien Edited 4 februari 2004 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 5 februari 2004 Report Share Posted 5 februari 2004 Permission to land - The Darkness Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Posted 5 februari 2004 Report Share Posted 5 februari 2004 Heb vandaag wat fusion fastfood ingekocht. STUART HAMM ''outbound'' 2000 (Zomba) AKIRA SAKATA ''silent plankton'' 1991 (TCKB) BTW: Alleen voor gevorderden!! ZAWINUL SYNDICATE ''immigrants'' 1988 (Columbia) Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 februari 2004 Report Share Posted 5 februari 2004 Waarom zoek je dat plaatje in Japan Is deze anders dan Lost Tribes, want dat is een kunststuk! Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 februari 2004 Report Share Posted 5 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 februari 2004 Report Share Posted 5 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 5 februari 2004 Report Share Posted 5 februari 2004 [quote name='SpeedyAndr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 5 februari 2004 Report Share Posted 5 februari 2004 En, is het wat? Ruig, of juist laid-back? Met vriendelijke groeten, Manus Ruig is anders, hij is wel melodieus, heel 'geraffineerd' en dan ook nog een perfecte opname Gewoon een lekkere cd om voor te gaan zitten dus Ik vond hem 'sealed' bij Ebay voor $5,00 en hij was 10 dagen onderweg Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 6 februari 2004 Report Share Posted 6 februari 2004 Dank je, ik ga zelf ook maar eens op zoek. Met vriendelijke groeten, Manus Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 6 februari 2004 Report Share Posted 6 februari 2004 Dank je, ik ga zelf ook maar eens op zoek. Met vriendelijke groeten, Manus Kijk,en vooral luisteren natuurlijk,even hieronder. >>>>> wel mooi,niet mooi/wel duur,niet duur...Jeff beck.. <<<<< --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Veel nieuws, de goedkoopste was deze: Doos en lp's in nieuwstaat, voor 50 eurocent! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Heb vanmiddag ff de aanbiedingsbak van de plaatselijke Plato geplunderd In alfabetische volgorde: Dream Theater - Train Of Thought (geen aanbieding) The Gathering - Sleepy Buildings - a semi acoustic evening (ook geen aanbieding) Lamb - What Sound (mijn cd ziet er iets anders uit heeft niet die rode streep) Mogwai - Happy Songs For Happy People (in het echt glimt ie mooier) Opeth - Still Life Pink Floyd - Wish You Were Here (ziet er ook anders uit bij mij; dit zal de LP-hoes wel zijn) Portishead - Portishead Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skiffer Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Die voorkant (pink floyd) staat idd op mn lp henrie, ook toevallig aangeschaft dit weekend, in perfecte staat. (meddle ook, superstaat) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Die voorkant (pink floyd) staat idd op mn lp henrie, ook toevallig aangeschaft dit weekend, in perfecte staat. (meddle ook, superstaat) Meddle had ik al eens gekocht (op cd dus). Die ziet er volgens mij wel hetzelfde uit als op LP (maar dan kleiner natuurlijk). Nu dus Wish You Were Here gekocht. Dark Side Of The Moon en The Wall komen ook nog wel een keer (heb ik nu alleen op mp3). Helaas zijn die vaak wel duur. Maar wie weet loop ik er nog een keer tegenaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Vandaag gekocht. Tori Amos - Under The Pink Nick Drake - Five Leaves Left Norah Jones - Feels Like Home Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Zo'n 10 minuten geleden besteld via NLstore: (al enkele weken de nr.1 CD in de Americana top-25 van American Connection op radio-2) En......deze keer was 't prijsverschil t.o.v. Bol.com maar liefst meer dan 7,- euro!!!! (vind ik toch wel erg veel op 1 CD ) Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Zo'n 10 minuten geleden besteld via NLstore: (al enkele weken de nr.1 CD in de Americana top-25 van American Connection op radio-2) En......deze keer was 't prijsverschil t.o.v. Bol.com maar liefst meer dan 7,- euro!!!! (vind ik toch wel erg veel op 1 CD ) Groeten, Alco Alco, hoe weet je welke versie je moet bestellen (van een willekeurige cd). Ik bedoel, ik heb wel eens bij NLstore gekeken, maar als ik dan een bepaalde band/artiest opzoek dan zie ik van 1 album vaak meerdere versies. Ook met verschillende prijzen. En sommige zijn wel op voorraad en sommige niet (vaak de duurdere import-cd's). Hoe weet je dan of er verschil tussen de meerdere versies zit en zo ja, welke je dan moet hebben? Verder vind ik de prijzen bij NLstore opzich wel ok. Maar cd's in de aanbieding bij Plato zijn meestal goedkoper. Ik weet alleen niet of er een Plato in Assen zit. In Hoogeveen (vergelijkbaar qua grootte/aantal inwoners) iig niet. Daar zat tot voorkort wel een goeie zaak (niet goedkoop, maar wel veel keuze), maar de eigenaren daarvan zijn met pensioen en de zoon (geloof ik) heeft het toen overgenomen, maar nu is het een Music Store-filiaal geworden. Alleen standaard meuk dus. Free Record Shop heeft nog meer... En das dan ook meteen de enige andere keuze die je hebt in Hoogeveen. Ben wat dat betreft wel blij dat ik nu in Enschede woon. Plato is meestal niet duur, en anders heb ik nog genoeg andere keuze (FRS, Van Leest en vast nog wel andere, maar ik kom eigenlijk alleen bij Plato)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Alco, hoe weet je welke versie je moet bestellen (van een willekeurige cd). Ik bedoel, ik heb wel eens bij NLstore gekeken, maar als ik dan een bepaalde band/artiest opzoek dan zie ik van 1 album vaak meerdere versies. Ook met verschillende prijzen. En sommige zijn wel op voorraad en sommige niet (vaak de duurdere import-cd's). Hoe weet je dan of er verschil tussen de meerdere versies zit en zo ja, welke je dan moet hebben? Klopt Henrie, als ik een artiest/titel zoek op NLstore krijg ik ook regelmatig meerdere versies van 1 CD. Ik pik gewoon altijd de goedkoopste er uit! Het enige verschil wat ik soms kon traceren was 't label, en verder alleen de levertijden, en of ie op voorraad is. Hoewel die levertijden soms met een korreltje zout genomen moeten worden. Als een CD bij NLstore op voorraad is, heb je 'm ook echt snel, binnen een paar dagen. Als ie niet op voorraad is, kan 't ook lang duren. Soms langer dan de opgegeven levertijd. Zo heb ik op 12 December een CD besteld die niet op voorraad was, en waar een levertijd van 5 tot 21 werkdagen voor stond... Nu dus inmiddels al bijna 2 maanden geleden! Maar... ik kreeg keurig bericht vorige week dat de CD moeilijk te krijgen was, en ik de bestelling ten alle tijde nog ongedaan kan maken, als ik dat wou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 7 februari 2004 Report Share Posted 7 februari 2004 Oja, er is trouwens geen Plato in Assen. (helaas ) Wel in Groningen, waar ik ook weleens kom. De aanbiedingen zijn daar inderdaad wel goedkoop! Maar dat zijn vaak tevens de CD's die dan overal in de aanbieding zijn. De nieuwste uitgaven zijn er niet zo goedkoop. Wel hebben ze een brede keuze aan muziek. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Oja, er is trouwens geen Plato in Assen. (helaas ) Wel in Groningen, waar ik ook weleens kom. De aanbiedingen zijn daar inderdaad wel goedkoop! Maar dat zijn vaak tevens de CD's die dan overal in de aanbieding zijn. De nieuwste uitgaven zijn er niet zo goedkoop. Wel hebben ze een brede keuze aan muziek. Groeten, Alco Nieuwe uitgaven zijn volgens mij nergens goedkoop, dus ook bij Plato niet (die moeten ook geld verdienen). Die cd's die ze in de aanbieding hebben veranderen regelmatig, al valt mij om de een of andere reden altijd wel op dat er altijd veel cd's van PJ Harvey in de aanbieding zijn Zal wel toeval zijn... En ik weet niet of ze bij andere platenzaken dan dezelfde aanbiedingen hebben. Ik kom (in Enschede iig) eigenlijk alleen maar bij Plato. Ben laatst nog wel een keer de Free Record Shop in Hengelo binnengelopen, maar daar lag niks interessants (as usual)... Ik hoorde op het Journaal vanavond trouwens dat het steeds moeilijker wordt voor speciaalzaken (cd-zaken dus) om nog op te kunnen tegen de overmacht van de grote jongens als Free Record Shop, Mediamarkt, Van Leest enz... Wellicht is dat ook een reden geweest voor de Voscotheek in Hoogeveen om ermee te kappen en een reden voor de opvolger om dan maar over te gaan in de handen van Music Store. Dan ben je iig wel 'zeker' van een toekomst. De Voscotheek had zeker ook mainstream, maar je kon er ook veel alternatieve muziek en ook veel metal krijgen, die je bij de Free Record Shop nooit zag liggen. Of ze ook veel klassiek en jazz hadden weet ik niet. Maar ik vind het wel een slechte zaak dat er zo alleen nog maar mainstream muziekwinkels overblijven. Je zou zeggen dat de echte muziekliefhebbers toch wel de speciaalzaken nodig hebben, omdat ze ergens anders niet terecht kunnen (de grote jongens hebben immers alleen mainstream muziek). Misschien dat internet ze ook wel de das omdoet. Niet alleen het downloaden bedoel ik dan, maar ook het kopen via internet uit het buitenland enzo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Tja, dat ben ik wel met je eens Henrie. Het is inderdaad erg jammer wanneer de speciaalzaken de dupe zouden worden, omdat ze niet meer op kunnen boksen tegen de grote jongens als FRS, Mediamarkt, en van Leest. Dat zijn van die zaken die 't puur moeten hebben van zoveel mogelijk verkopen, en 't personeel heeft vaak de ballen verstand van muziek. Plus 't feit dat ze voornamelijk van die top-40 bagger verkopen, en bijvoorbeeld het handjevol jazz en blues CD's in 1 bak/stelling ligt. Zo van, pleur dat maar bij elkaar, da's toch ongeveer 't zelfde, en d'r is toch geen hond die zoiets hier zoekt. In Groningen had je ook een speciaalzaak (Hemmes), waar ik altijd CD's vond die ik nergens anders tegenkwam, maar helaas.... ook zij konden de druk niet meer aan, en zijn helaas opgeheven Ik moet toegeven dat ik zelf ook voornamelijk m'n CD's bestel via Internet. Tja, als ik op die manier 3 tot wel 7 euro op 1 CD kan besparen zou ik gek zijn om 't niet te doen. Maar muziek downloaden en dan branden doe ik niet. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Toch is het bij Plato (Utrecht, Den Haag) nog steeds erg druk en die hebben een hele brede keuze (behalve klassiek) en best redelijke prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 8 februari 2004 Report Share Posted 8 februari 2004 Ja, bij Plato in Enschede is het meestal ook wel redelijk druk. Maar Plato is ook geen eenmanszaakje of zo. Die hebben een landelijk bekende naam, en als het even minder gaat, kunnen die waarschijnlijk wel wat hebben. Ze hebben er idd ook een brede keuze en de prijzen zijn ok. Nieuwe cd's zijn gewoon 19 of 20 euro of zo, maar ze hebben altijd veel in de aanbiedingsbakken liggen. En als het daar niet in ligt zijn cd's ook vaak 'maar' 13 of 15 euro of zo. Beter dan de 20 - 22 euro die je bij de FRS vaak betaalt... Downloaden doe ik (zoals waarschijnlijk wel bekend) wel. Sterker nog, dat stapeltje cd's dat ik gisteren heb gekocht had ik allemaal al (langere tijd) op mp3. Dat is voor mij een makkelijke manier om kennis te maken met nieuwe muziek en als ik het dan goed dan koop ik het wel een keer. Komt nu nog bij dat ik nou eenmaal geen geld heb om elke cd die ik leuk vind ook maar meteen te kopen, dus wacht ik tot ze in de aanbieding zijn of zo. Tenzij ik een cd per se moet hebben, zoals cd's van Dream Theater en The Gathering. Die koop ik vaak wel meteen voor het volle pond Downloaden doe ik trouwens ook voor m'n mp3-cd-speler. Het is voor onderweg (in de trein meestal) en nu ook op m'n stageplek gewoon veel handiger om een mp3-cd in m'n speler te stoppen dan om om het uur een andere cd erin te moeten stoppen. En verschil hoor je toch niet. Kost wel veel batterijen trouwens, want na een uur of 5 mag ik ze weer gaan opladen. Met een gewone cd erin doet ie het toch wel een paar uur langer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 9 februari 2004 Report Share Posted 9 februari 2004 Vandaag nog even Micheal Jackson - Invincible gekocht voor 7.99 bij de FRS. Ik heb er eentje met een oranje kleur, inplaats van de standaard wit en grijs. Deze staat nu ook dan te draaien in de CD-speler. Wat een goeie opname is dit. Met het nummer Unbreakable, hoor je eerst een lage zoem en dan komt er met veel geweld een bepaalde drum ritme eruit springen. Daar zit er veel dynamiek in. En alles klinkt geheel los van elkaar, is wel mooi. Nu eerst de rest van CD beluisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts