Lestat Posted 29 mei 2014 Report Share Posted 29 mei 2014 Dat is het nieuwe album begrijp ik? Die heb ik nog niet, maar die zal ik ongetwijfeld nog wel kopen. Als er nou maar een fatsoenlijke cd-winkel in de buurt zou zijn. Van alleen de Media Markt word ik niet zo vrolijk... Weather Systems was overigens toch niet zo'n grote verassing? Ik vond 'm tenminste behoorlijk voortborduren op We're Here Because We're Here... Ja, het nieuwe album dat op 9 juni uitkomt. WS borduurde inderdaad voort op WHBWH, maar met de vaste toevoeging van Lee Douglas en een opener/ vrolijker karakter. Daarnaast klopte WS als geheel meer met de nieuwe stijl die Anathema goed paste en zijn veel tracks net wat toegankelijker en vloeiender geschreven. (Enkele uitzonderingen daargelaten, zoals Dreaming Light). Persoonlijk acht ik WS daarom hoger dan zijn voorganger, hoewel alle drie deze albums sterk met elkaar verweven zijn. Dat de heren (en dame) nog steeds evolueren blijkt wel uit het feit dat er een stuk meer elektronica is gebruikt op Distant Satellites. Mijn review staat overigens snel online, wil je alles lezen ;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 29 mei 2014 Members Report Share Posted 29 mei 2014 Zo'n vrije dag met prutweer kan soms best kostbaar uitvallen, een uurtje zitte Discoggen met het volgende resultaat: Ortofon Testrecord op het Opus 3 label The Sheffield Drum Record Deep Purple - Purpendicular (originele persing, kan die @#$%^&^%$# 180 grams persing er mooi uit) Peggy Lee - Bewitching Lee (originele MONO persing, mooi, mooi, mooi!) En, geloof het of niet, een Klassiek album: Pierre Dervaux - Orchestre De L'Association Des Concerts Colonne Ging me vooral om deze Dance Macabre uitvoering... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 mei 2014 Report Share Posted 29 mei 2014 Lastig hè, plaatjes... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 mei 2014 Report Share Posted 29 mei 2014 Mooie oogst, Arden! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 mei 2014 Report Share Posted 29 mei 2014 Kun jij die plaatjes dan zien? Even zelf proberen Deze 5 zijn vandaag hier binnengekomen... Kronos Quartet Explorer Series Uitgebracht om 40 jaar Kronos Quartet te vieren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 30 mei 2014 Members Report Share Posted 30 mei 2014 Lastig hè, plaatjes... Kweenie... Ik heb blijkbaar een zeldzame MAC, dat ding van mij draait onder Windows omdat ik er anders met al mijn boekhoudsoftware geen bal van begrijp (of die software begrijpt die Apple software niet maar ik houd het maar op het eerste). In ieder geval, dat ge-internet doe ik dus ook ouderwets via Internet Explorer, en ik heb nooit die problemen die hier zo vaak worden geopperd. Ook zie ik gewoon al die afbeeldingen. Als ik internet nou in dat Safari opstart, werkt ineens de helft niet meer. Ook op mijn i-Phone niet, maar op zo'n klein @#$%^%$# schermpje zie je toch uberhaupt niet veel. Tijd voor een rondje Webmaster misschien... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 mei 2014 Report Share Posted 30 mei 2014 Lijkt me ook. Ik gebruik natuurlijk ook nooit IE. Maar vermoedelijk staan die plaatjes lokaal of zo. Er op klikken levert niks op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 30 mei 2014 Report Share Posted 30 mei 2014 Ze missen de eindcodering per foto [/img] zo lijkt. Of is dat niet nodig? Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 juni 2014 Report Share Posted 15 juni 2014 Niet gekocht, op vaderdag gekregen Obscured By Clouds van Pink Floyd. Op vinyl, Emi-Bovema persing uit 1972. En op dvd (en cd) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 15 juni 2014 Report Share Posted 15 juni 2014 Coole cadeaus!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 juni 2014 Report Share Posted 15 juni 2014 Ik zou 't er warm van krijgen... Gefeliciteerd zeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 juni 2014 Report Share Posted 15 juni 2014 Coole cadeaus!!! Ik zou 't er warm van krijgen... Gefeliciteerd zeg. Dank je, ben d'r ook blij mee. Obscured heb ik van mijn ene schoonzoon, hij is al tijden aan het zoeken (nu nog More, dan heb ik alle Floyd albums, behalve de bootlegs en verzamelaars). Marianne is natuurlijk ook kippenvel, als er één stem getekend is door het leven dan is het toch wel de hare. Met alle respect, wat een wijf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 15 juni 2014 Report Share Posted 15 juni 2014 Gna gna, ik heb ze zowat allemaal op LP, die van PF. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 15 juni 2014 Report Share Posted 15 juni 2014 Gna gna, ik heb ze zowat allemaal op LP, die van PF. Ik ben heel blij voor jou Marc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 15 juni 2014 Report Share Posted 15 juni 2014 Instigators - Nobody Listens Anymore Electro Hippies - The Only Good Punk ...is a dead one Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 18 juni 2014 Report Share Posted 18 juni 2014 Een dezer weken gaf de BBC3 radio aandacht aan een beetje vergeten componist, Mieczyslaw Weinberg. Weinberg was een Pool, in 1939 gevlucht naar Witrusland na de inval door de Nazi's in Polen. In 1943 ging hij op uitnodiging van Dimitri Sjostakovitsj, die hem bewonderde, naar Moskou. Sjostakovitsj werd evenwel beroemd, Weinberg (nog) niet. Maar er is nu een revival aan de gang. Vandaag kwam deze set cd's hier binnen. De strijkkwartetten van Weinberg door het Danel Quartet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 juli 2014 Members Report Share Posted 11 juli 2014 Kon het weer eens niet laten...een hele mooie Japanse persing van Pink Floyd's Meddle nummer 103 van een serie van 1000 gelimiteerde dubbel lp 45 rpm monoversie van 1 van mijn favoriete albums, Swing's the Thing van Illinois Jacqueteen digitale (!) opname uit 1982 op zeer fraai geperst vinyl van M&K Real Time records, Art Pepper's Darn that DreamStiekum toch ook nog een ceedeetje (Ivan, als je wilt mag je hem kopieeren):Fish's Acoustic Sessions, uitgebracht in eigen beheer voor de fanclub, fraaie opname... als laatste opmerking ook nog aan het adres van Ivan, Brave van Marillion is verleden jaar opnieuw op lp uitgebracht.Deze zijn vrij eenvoudig te bekomen voor niet te veel geld, mocht je het origieel willen hebben, daar heb ik ook een adres voor, maar die zijn behoorlijk aan de prijs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Jouw plaatjes doen het niet Arden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Op zoek naar albums van Sidney Bechet, in de plaatselijke platenzaak, kwam ik een aardig setje tegen onder de naam Dutch Jazz Collection. Voor 12 euro heb je 10 cd's, en daar kun je je geen buil aan vallen, dacht ik. Greetje Kauffeld, The Jerry van Rooyen Jazz orchestra, The Millers & The Atlantics, etc. http://www.muziekweb.nl/Link/JE27358 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 juli 2014 Members Report Share Posted 11 juli 2014 Jouw plaatjes doen het niet Arden. Hier wel... Weer die @##$%^&*^% software? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Staan ze lokaal op je pc? Daar kan gelukkig van hier uit niemand bij. Behalve jij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 juli 2014 Members Report Share Posted 11 juli 2014 Op zoek naar albums van Sidney Bechet... [...] Heb er net op Discogs ff naar gezocht, daar zijn 365 (!!!) titels te vinden. Het plaatselijke cd-boer probleem zie ik ook gelijk, ik kom tochzeker wel een handvol cd-versies tegen. Dit is typisch weer muziek die bijna niet op cd is uitgebracht (te oud en misschien niet commercieel genoeg?). Platenmaatschappijen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 juli 2014 Members Report Share Posted 11 juli 2014 Staan ze lokaal op je pc? Daar kan gelukkig van hier uit niemand bij. Behalve jij... Nee, komen van het internet... Edit: En verdomd, via mijn telefoon zie ik ze idd niet! Edit2: via Safari, Google Chrome en Firfox ook niet! Alleen via IE. Die anderen hebben ook allemaal een ander lettertype? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Grappig. Ik zie op mijn tel. alleen Darn that Dream wel. Maar heb je het plaatjesknopje wel of niet gebruikt? Bij die mislukte zie ik geen site vermeld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 11 juli 2014 Report Share Posted 11 juli 2014 Same for me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts