Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

• Members

Het origineel...

R-848216-1314375330.jpeg.jpg

... en een volgens kenners bijzonder fraaie herpersing...

R-2960510-1309259294.jpeg.jpg

Vanuit een warm zonnig land is deze nog onderweg...

R-2776982-1365372395-1279.jpeg.jpg

Getipt als wederom een must-have! Ben benieuwd...

Deze heb ik van de week nog in Delft gescoord, een erg leuke combinatie: John Lee Hooker, Taj Mahal en Miles Davis

6442.jpg

• 3 weeks later...
  • Members

Telt gekregen ook mee? De Kerstman is namelijk mijn beste vriend, die snapt wat ik bedoel met Audioquest! Wat men ook over de kabels vindt, het oude platenlabel is op Blues gebied zo ongeveer het mooiste wat je kunt vinden, fantastische artiestenkeuzes ook!

R-4823547-1376755844-2175.jpeg.jpg

Mighty Sam McClain - Sledgehammer Soul & Down Home Blues

R-4823498-1376754911-9820.jpeg.jpg

Joe Beard ft Ronnie Earl & the Broadcasters - Blues Union

R-2767233-1300121331.jpeg.jpg

Robert Lucas - Luke and the Locomotives

Allemaal Blues juweeltjes uit een periode waar vinyl in zeer kleine, maar bijzonder fraaie persingen werd uitgebracht!

• 1 month later...

Gisteren wat (voornamelijk) ouwe meuk gekocht:

MI0001463917.jpg?partner=allrovi.com

Guns 'n Roses - Use Your Illusion II

MI0002438609.jpg?partner=allrovi.com

Led Zeppelin - I

MI0002256955.jpg?partner=allrovi.com

Led Zeppelin - II

MI0001688966.jpg?partner=allrovi.com

Led Zeppelin - III

MI0002924872.jpg?partner=allrovi.com

Led Zeppelin - Physical Graffiti

MI0000028565.jpg?partner=allrovi.com

Metallica - Metallica

En nog wat minder ouwe meuk:

MI0003691014.jpg?partner=allrovi.com

The War On Drugs - Lost In The Dream

MI0003500109.jpg?partner=allrovi.com

Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing And Other Stories

Oh ja, en nog een BD:

Kurt-Cobain-Montage-of-Heck.png

Cobain - Montage Of Heck

@ Henry: Zep in the picture?

Die Wilson kende is eigenlijk niet (porcupine tree lees ik), Wel somber zeg, maar op zijn tijd is er genietbaar..

Ik ga woensdag naar 013 in Tilburg voor een optreden van Steven Wilson. Heb er erg veel zin in! Het is een tour naar aanleiding van het album Hand.Cannot.Erase (2015).

MI0003841828.jpg?partner=allrovi.com

Van dat album wordt je ook niet per se heel vrolijk, vooral omdat het losjes is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Joyce Carol Vincent, een vrouw die in 2006 dood in haar appartement in London is gevonden, waar ze toen al ruim 2 jaar lag, zonder dat iemand (familie, vrienden, collega's, buren, enz.) iets door had gehad... Maar goed, ik hou ook helemaal niet van vrolijke muziek, dus dat komt dan wel goed uit... ;)

Steven Wilson is onder anderen inderdaad van Porcupine Tree, al is het al een tijdje stil rondom die band. Maar hij doet ook zo veel andere dingen ernaast. Hij heeft z'n solo project, andere bandjes, hij is producer, enz...

En ik was gisteren inderdaad op de Led Zeppelin-tour :D Ik heb al tijden Led Zeppelin IV in de kast staan, maar om de een of andere reden heb ik nooit echt verder gezocht naar hun albums. En dat terwijl ik het altijd wel gave muziek vind, als ik het hoor. Gisteren zag ik zo'n beetje hun hele discografie bij de Media Markt staan, dus die heb ik toen maar eens geplunderd ;) Nou ja, ik heb er ook nog wel een paar laten staan (Houses Of The Holy, The Song Remains The Same, Coda; de rest stond er niet)...

Edited by Henrie

Veel plezier (als dat het juiste woord is voor Wilson).

The song remains the same heb ik circa 40 jaar geleden op (dubbel) lp gekocht (met een paar flinke tikken erin), Daarom heb ik wel een zwak voor deze live lp (hoewel velen zeggen dat "How  the west was won" beter is (ik heb ze beide op cd).

Waren dat de remastered cds en voor welke prijs? Anders moet ik wellicht ook even lang MM (want ik heb er maar een paar van de nieuwe versies: I en II).

De vroege Zeps zijn tamelijk blues achtig

Edited by Duck-Twacy

Het zijn inderdaad remasters. Ik heb inmiddels de stickers eraf gepeuterd, dus ik weet niet precies wat voor remaster. Er zit in ieder geval bij elk van die albums een extra cd, met alternatieve versies en bonusnummers en zo. Prijzen liepen uiteen van €16,66 tot €19,99...

• 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Digitally Mastered gelukkig. Niet remastered! En Mercury is een prachtlabel.

Zelf maar weer eens wat Sjostakovitsj gescoord. Die symfonieën hebben toch wat.

8.501111.png

Ja ik ga (voor pop/rock) toch voortaan ook kijken bij de 2e hands sectie op ebay en marktplaats voor pre 1990 cd versies. Scheelt een hoop geld ook vaak.

Het is alleen lastig dat dit soort details er vaak niet bij staat (met name op marktplaats) en ik zal we eens een bekraste cd treffen ongetwijfeld...

Mmm, Discogs is misschien ook wel handig.

Edited by Duck-Twacy

Ja ik ga (voor pop/rock) toch voortaan ook kijken bij de 2e hands sectie op ebay en marktplaats voor pre 1990 cd versies. Scheelt een hoop geld ook vaak.

Het is alleen lastig dat dit soort details er vaak niet bij staat (met name op marktplaats) en ik zal we eens een bekraste cd treffen ongetwijfeld...

Mmm, Discogs is misschien ook wel handig.

Een bekraste cd kun je prima opschuren en polijsten. Het is vervelender wanneer er aan de labelzijde krassen op zitten.

386-nils-lofgren-acoustic-live.jpg

Klinkt als een klok, alleen jammer dat bij drie plaatkanten het laatste nummer enigszins vervormt klinkt. Kan natuurlijk aan de afstelling van de platenspeler liggen, maar dit is de enige plaat van mijn complete verzameling waar dit zich voordoet...

Dat leg me a.s. donderdag maar eens uit Hans.

Zo moeilijk is dat niet. Soms heb je de uitloopgroeven over bijna de helft van de plaat en een andere keer is het maar een paar mm. In het laatste geval wordt de fouthoek snel slechter en kan die vervorming  veroorzaken. Soms in combinatie met een naalddruk die aan de lage kant is.

Zo moeilijk is dat niet. Soms heb je de uitloopgroeven over bijna de helft van de plaat en een andere keer is het maar een paar mm. In het laatste geval wordt de fouthoek snel slechter en kan die vervorming  veroorzaken. Soms in combinatie met een naalddruk die aan de lage kant is.

Snap ik.

Het verschijnsel doet zich voor bij het laatse/de laatse twee nummer(s). (Overigens, ik heb nog een plaat ontdekt die dit verschijnsel vertoont. Beide zijn "audiofiele" persingen. Bij oudere platen herb ik hier nog nooit last van gehad)

Ik heb de naalddruk al iets verhoogt naar +/-1,25/1,5 gram, maar dit gaf geen bevredigend resultaat. Enig idee wat ik nog meer kan uitproberen zonder de instellingen helemaal te verkl*ten?

Kan ook zijn dat er concessies zijn gedaan aan de groefbreedte om maar genoeg groeven op die ene kant te kunnen persen. Tel daarbij op dat de binnenkant van de plaat altijd al het meest vervormt en dat daar ook nog eens veel groeven zijn.