Members Arden Posted 8 december 2015 Members Report Share Posted 8 december 2015 Het origineel... ... en een volgens kenners bijzonder fraaie herpersing... Vanuit een warm zonnig land is deze nog onderweg... Getipt als wederom een must-have! Ben benieuwd... Deze heb ik van de week nog in Delft gescoord, een erg leuke combinatie: John Lee Hooker, Taj Mahal en Miles Davis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 december 2015 Members Report Share Posted 26 december 2015 Telt gekregen ook mee? De Kerstman is namelijk mijn beste vriend, die snapt wat ik bedoel met Audioquest! Wat men ook over de kabels vindt, het oude platenlabel is op Blues gebied zo ongeveer het mooiste wat je kunt vinden, fantastische artiestenkeuzes ook! Mighty Sam McClain - Sledgehammer Soul & Down Home Blues Joe Beard ft Ronnie Earl & the Broadcasters - Blues Union Robert Lucas - Luke and the Locomotives Allemaal Blues juweeltjes uit een periode waar vinyl in zeer kleine, maar bijzonder fraaie persingen werd uitgebracht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
kappa7 Posted 27 december 2015 Report Share Posted 27 december 2015 Ik ken eigenlijk alleen Sam mcClain en dat is zeker erg goed. Zal de andere ook eens opzoeken. Hou wel van een stukje blues. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 Gisteren wat (voornamelijk) ouwe meuk gekocht: Guns 'n Roses - Use Your Illusion II Led Zeppelin - I Led Zeppelin - II Led Zeppelin - III Led Zeppelin - Physical Graffiti Metallica - Metallica En nog wat minder ouwe meuk: The War On Drugs - Lost In The Dream Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing And Other Stories Oh ja, en nog een BD: Cobain - Montage Of Heck Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 Mooie vangst @Henrie !!! Ik heb hem nog niet Ivan. Nog niet geluisterd ook En is het wat? Ik denk er nog over na, maar de nieuwe Coldplay lijkt me niet zo heel goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tubejack Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 Om Ghost Stories te evenaren lijkt me moeilijk. Als er menselijk drama is, lijken artiesten wel op hun best Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 (edited) @ Henry: Zep in the picture? Die Wilson kende is eigenlijk niet (porcupine tree lees ik), Wel somber zeg, maar op zijn tijd is er genietbaar.. Edited 31 januari 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 (edited) @ Henry: Zep in the picture? Die Wilson kende is eigenlijk niet (porcupine tree lees ik), Wel somber zeg, maar op zijn tijd is er genietbaar.. Ik ga woensdag naar 013 in Tilburg voor een optreden van Steven Wilson. Heb er erg veel zin in! Het is een tour naar aanleiding van het album Hand.Cannot.Erase (2015). Van dat album wordt je ook niet per se heel vrolijk, vooral omdat het losjes is gebaseerd op het waargebeurde verhaal van Joyce Carol Vincent, een vrouw die in 2006 dood in haar appartement in London is gevonden, waar ze toen al ruim 2 jaar lag, zonder dat iemand (familie, vrienden, collega's, buren, enz.) iets door had gehad... Maar goed, ik hou ook helemaal niet van vrolijke muziek, dus dat komt dan wel goed uit... Steven Wilson is onder anderen inderdaad van Porcupine Tree, al is het al een tijdje stil rondom die band. Maar hij doet ook zo veel andere dingen ernaast. Hij heeft z'n solo project, andere bandjes, hij is producer, enz... En ik was gisteren inderdaad op de Led Zeppelin-tour Ik heb al tijden Led Zeppelin IV in de kast staan, maar om de een of andere reden heb ik nooit echt verder gezocht naar hun albums. En dat terwijl ik het altijd wel gave muziek vind, als ik het hoor. Gisteren zag ik zo'n beetje hun hele discografie bij de Media Markt staan, dus die heb ik toen maar eens geplunderd Nou ja, ik heb er ook nog wel een paar laten staan (Houses Of The Holy, The Song Remains The Same, Coda; de rest stond er niet)... Edited 31 januari 2016 by Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 (edited) Veel plezier (als dat het juiste woord is voor Wilson). The song remains the same heb ik circa 40 jaar geleden op (dubbel) lp gekocht (met een paar flinke tikken erin), Daarom heb ik wel een zwak voor deze live lp (hoewel velen zeggen dat "How the west was won" beter is (ik heb ze beide op cd). Waren dat de remastered cds en voor welke prijs? Anders moet ik wellicht ook even lang MM (want ik heb er maar een paar van de nieuwe versies: I en II). De vroege Zeps zijn tamelijk blues achtig Edited 31 januari 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 januari 2016 Report Share Posted 31 januari 2016 Het zijn inderdaad remasters. Ik heb inmiddels de stickers eraf gepeuterd, dus ik weet niet precies wat voor remaster. Er zit in ieder geval bij elk van die albums een extra cd, met alternatieve versies en bonusnummers en zo. Prijzen liepen uiteen van €16,66 tot €19,99... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 14 februari 2016 Report Share Posted 14 februari 2016 (edited) Linda Ronstadt: What's New https://www.jpc.de/jpcng/poprock/detail/-/art/Linda-Ronstadt-Whats-New-Hybrid-SACD-Reissue/hnum/4924512 Helaas maar een deel van het origineel Edited 14 februari 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 8 maart 2016 Report Share Posted 8 maart 2016 Rush Moving pictures 1984 Mercury cd Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 9 maart 2016 Report Share Posted 9 maart 2016 Digitally Mastered gelukkig. Niet remastered! En Mercury is een prachtlabel. Zelf maar weer eens wat Sjostakovitsj gescoord. Die symfonieën hebben toch wat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2016 Report Share Posted 9 maart 2016 (edited) Ja ik ga (voor pop/rock) toch voortaan ook kijken bij de 2e hands sectie op ebay en marktplaats voor pre 1990 cd versies. Scheelt een hoop geld ook vaak. Het is alleen lastig dat dit soort details er vaak niet bij staat (met name op marktplaats) en ik zal we eens een bekraste cd treffen ongetwijfeld... Mmm, Discogs is misschien ook wel handig. Edited 9 maart 2016 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2016 Report Share Posted 9 maart 2016 Mn eerste discog aankoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 9 maart 2016 Report Share Posted 9 maart 2016 Ja ik ga (voor pop/rock) toch voortaan ook kijken bij de 2e hands sectie op ebay en marktplaats voor pre 1990 cd versies. Scheelt een hoop geld ook vaak. Het is alleen lastig dat dit soort details er vaak niet bij staat (met name op marktplaats) en ik zal we eens een bekraste cd treffen ongetwijfeld... Mmm, Discogs is misschien ook wel handig. Een bekraste cd kun je prima opschuren en polijsten. Het is vervelender wanneer er aan de labelzijde krassen op zitten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 maart 2016 Report Share Posted 9 maart 2016 Ja die is heel dun (vlak bij de reflecterende laag), dat is bekent. Ook radiaal poetsen en niet in cirkels Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 12 maart 2016 Report Share Posted 12 maart 2016 Klinkt als een klok, alleen jammer dat bij drie plaatkanten het laatste nummer enigszins vervormt klinkt. Kan natuurlijk aan de afstelling van de platenspeler liggen, maar dit is de enige plaat van mijn complete verzameling waar dit zich voordoet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 12 maart 2016 Report Share Posted 12 maart 2016 Dat is piep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 13 maart 2016 Report Share Posted 13 maart 2016 Misschien zijn de uitloopgroeven smaller en moet de arm nét wat verder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 14 maart 2016 Report Share Posted 14 maart 2016 Misschien zijn de uitloopgroeven smaller en moet de arm nét wat verder. Dat leg me a.s. donderdag maar eens uit Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 14 maart 2016 Report Share Posted 14 maart 2016 Dat leg me a.s. donderdag maar eens uit Hans. Zo moeilijk is dat niet. Soms heb je de uitloopgroeven over bijna de helft van de plaat en een andere keer is het maar een paar mm. In het laatste geval wordt de fouthoek snel slechter en kan die vervorming veroorzaken. Soms in combinatie met een naalddruk die aan de lage kant is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
edwin16 Posted 14 maart 2016 Report Share Posted 14 maart 2016 Zo moeilijk is dat niet. Soms heb je de uitloopgroeven over bijna de helft van de plaat en een andere keer is het maar een paar mm. In het laatste geval wordt de fouthoek snel slechter en kan die vervorming veroorzaken. Soms in combinatie met een naalddruk die aan de lage kant is. Snap ik. Het verschijnsel doet zich voor bij het laatse/de laatse twee nummer(s). (Overigens, ik heb nog een plaat ontdekt die dit verschijnsel vertoont. Beide zijn "audiofiele" persingen. Bij oudere platen herb ik hier nog nooit last van gehad) Ik heb de naalddruk al iets verhoogt naar +/-1,25/1,5 gram, maar dit gaf geen bevredigend resultaat. Enig idee wat ik nog meer kan uitproberen zonder de instellingen helemaal te verkl*ten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 14 maart 2016 Report Share Posted 14 maart 2016 Kan ook zijn dat er concessies zijn gedaan aan de groefbreedte om maar genoeg groeven op die ene kant te kunnen persen. Tel daarbij op dat de binnenkant van de plaat altijd al het meest vervormt en dat daar ook nog eens veel groeven zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Groovy Posted 14 maart 2016 Report Share Posted 14 maart 2016 Wellicht dat het bij een andere naaldvorm die minder diep de groef aftast niet vervormd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts