Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Volgens de specs van Lyra mag de naalddruk nog wel iets meer zijn (max 1,8).

Ik heb dit even geprobeerd, naalddruk staat nu op 1,6... probleem opgelost! Nergens meer last van.

Edited by edwin16

• 2 weeks later...

Eind vorige maand besteld, 7 maart de verzendbevestiging, en vanochtend... eindelijk dan, mijn laatste aankoop. Als mooie afsluiting, daar waar het allemaal mee begon, Sjostakovitsj. Deze grootheid van de vorige eeuw, zeker van het formaat van een Beethoven naar mijn idee, heeft mijn zoektocht naar muziek van het begin tot het einde begeleid. Begon het ooit met wat losse cd's met een of meer symfonieën van Sjostakovitsj, spoedig kwam daar de fantastische 'Edition" van Brilliant classics met alle symfonieën met Rudolf Barshai op de bok.

Of cd's, eerst was toch daar die aankoop met mijn pasverdiende vakantiegeld van symfonie nr. 5 en 10. Die laatste met een forse kras, zodat ik die voor de helft van het geld kon bemachtigen. Het was mijn kennismaking met een Russische componist die een enorme indruk maakte. Ook al draaide ik die platen toen op een Dual 1215 via een Pioneer versterkertje over mijn Wharfdale Denton 2 boemboksjes, ze betoverden mij.

En nu dan, na misschien wel 5 complete sets symfonieën, eentje die er met kop en schouders bovenuit steekt, althans, dat is de verwachting. Of het Barsjai hier van de eerste plaats kan verdringen zal de toekomst moeten wijzen.

8501111.jpg

The Complete Symphonies met het Royal Liverpool Philharmonic Orchestra o.l.v. Vasily Petrenko

Vasily%20Petrenko.jpg

He Duck, dat komt denk ik ook doordat ik juist las dat eindelijk... eindelijk MQA op de Brooklyn geactiveerd zal worden (als iemand mij een handje helpt). Ik verwacht daarna nog slechts af en toe wat MQA spul te downloaden, als toefje slagroom op de berg cd's die hier is ontstaan na de gehaktificatie van mijn set.

• 3 weeks later...
  • 1 month later...

SACD van Second helping -Lynyrd Skynyrd

capp_413_sa.jpg

A space in Time - Ten years after

spaceintime.jpg

The Teldec recording - S Richter

MI0003350810.jpg

(The) Who are you

3f2bf5ddd18eafdb76a78e0d12b2d0f68eafc660

Symbolisch is de stoel waar Keith op zit...

Edited by Duck-Twacy

• 1 month later...

0004550914.jpg

Melanie de Biasio - Blackened Cities

Een soort van EP, en maar één kant op de plaat bespeeld, met zo'n 23 minuten muziek. Weer net zo magisch en hypnotiserend als No Deal, maar ook weer geheel in de stijl van No Deal. Nog maar één keertje gedraaid, dus eerst nog eens verder beluisteren  ;)

Op de Auralic beluisteren we vaak de plaat: this path tonight van.... Graham Nash. De man is 73 en het is werkelijk ongelooflijk wat hij nog brengt. Ik ga hem morgen ook op CD kopen - voor boven!

Edited by carl

Op de Auralic beluisteren we vaak de plaat: this path tonight van.... Graham Nash. De man is 73 en het is werkelijk ongelooflijk wat hij nog brengt. Ik ga hem morgen ook op CD kopen - voor boven!

Vanmiddag op vinyl gekocht, maar ben nu naar de Bluesbrothers aan het kijken.

Nog niet gekocht, maar op zoek naar een betaalbare dubbel cd binnen europa (om de belachelijke importeer servicekosten van Post Nl te ontlopen). De cd is net deze maand opnieuw uitgebracht

Jeff Beals music van de Jesse Stone serie

Dit "muziekje" is overigens niet van Jeff voorzover ik weet, de volgende wel

https://www.youtube.com/watch?v=9q-KN5jofNM

Misschien hoog muzak gehalte, maar heerlijk als achtegrond of om bij te mijmeren

Edited by Duck-Twacy

• 4 weeks later...

Ibrahim Maalouf, wie kent hem (niet)? Ik heb om te beginnen eens een setje van 4 wat oudere opnamen van deze bijzondere trompettist gekocht, die een ster is in Frankrijk, en ook hier op  North Sea jazz te horen is/was. Hij heeft inmiddels als heel wat platen uitgebracht. Is er iemand die mij wat kan aanraden? Ik heb al Diasporas, Diachronism 1 en 2 en Diagnostic.