Kraus vonBentinck Posted 4 april 2017 Report Share Posted 4 april 2017 Jeugdsentiment op rood vinyl; ooit live gezien in de oude Ahoy Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 5 april 2017 Report Share Posted 5 april 2017 (edited) Let's stay here - Oleta Adams. Die albums zijn nog moeilijk aan te komen tegenwoordig (schande). Amazon heeft m na 2 weken nog steeds niet gestuurd... Edited 5 april 2017 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 6 april 2017 Report Share Posted 6 april 2017 (edited) Mede dankzij een reclame op TV weer eens gezocht op de Kinks. Op You Tube staat een een geweldig concert in het Parijs van 1965 met van die lekkere Franse meiden die meedeinen op de muziek. Morgen maar weer eens een paar LP's opzetten. Edited 6 april 2017 by carl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 Zo'n youtubeje kun je downloaden met savemedia. Tegenwoordig gaat dat ook voor grote bestanden heel goed. Zet die dan op je av-streamertje en je hebt optimaal beeld en geluid. Jammer dat je geen linkje erbij doet, dan had ik hem al kunnen doen en kun je die zien bij je a.s. bezoek. Hint hint Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 7 april 2017 Report Share Posted 7 april 2017 De (live) kinks joetoepjes uit die tijd vind ik niet bepaald genietbaar (beeld en geluid dan) Vond deze wel leuk, die jassen (die kan ik me nog wel herinneren) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 8 april 2017 Report Share Posted 8 april 2017 Ik denk dat Carl deze bedoelde: Daar ga ik nog eens naar kijken in de luie stoel. Vandaag kwam er weer een berg dvd's binnen met BBC-materiaal. Apocalypse WW-I en WW-II met aparte aandacht voor de hoofdpersonen Hitler en Stalin. En wat verder weg in de historie 20 DVD's over oude beschavingen. Dus als ik even niks post weten jullie hoe het zit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 19 april 2017 Report Share Posted 19 april 2017 Vandaag binnen. Cash - A Man Comes Around Depeche Mode - Spirit En eerder al binnen gekregen op DVD, een klassiekertje Ghost in the Shell Ik heb de nieuwe versie vorige week ook gekeken in de bioscoop met Scarlett Johansson, en als actie film is het wel een goeie, maar haalt zeker niet de diepgang van het origineel, maar dat had ik ook niet van Hollywood verwacht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 A shopping spree this month.... Mike Oldfield - Tubular Bells, de Japanse SHM SACD versie. Alexis Cole - A Kiss In The Dark WestMinster Choir - O Magnum Mysterium Anathema - Distant Satellites Anathema - Falling Deeper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 (edited) A shopping spree this month.... Mike Oldfield - Tubular Bells, de Japanse SHM SACD versie. Alexis Cole - A Kiss In The Dark WestMinster Choir - O Magnum Mysterium Anathema - Distant Satellites Anathema - Falling Deeper Mooie vangst! :-) Edited 29 april 2017 by Ivan10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Ik heb nog de ouwe versie uit 2001 https://www.discogs.com/Mike-Oldfield-Tubular-Bells/release/614460 Nooit helemaal tevreden mee geweest (geluidtechnisch), maar goed, de beleving die je had als 15 jarige op je kamertje loeihard met vriendjes het stukje "bass guitar" spelen, krijg je nooit meer, ook al heb je een set van een miljoen. Daarom nog even de grand finale Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Goed bezig! Wel afluisteren he, anders worden het koopdochters. Ik kon me weer eens niet inhouden en heb nog tig dvd's over die nooit beleefde oorlog erbij gekocht. Evenzoveel huiswerk tevens. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Ik bedoel dhfreaky hè. Die suffe site ook. Of ben ik het? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Ik kon me weer eens niet inhouden en heb nog tig dvd's over die nooit beleefde oorlog erbij gekocht. Evenzoveel huiswerk tevens. Geen idee wat je hiermee bedoelt... so teach me Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 29 april 2017 Report Share Posted 29 april 2017 Let's stay here - Oleta Adams. Die albums zijn nog moeilijk aan te komen tegenwoordig (schande). Amazon heeft m na 2 weken nog steeds niet gestuurd... pfff amazon kan m nog steeds niet leveren. Schande eigenlijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Geen idee wat je hiermee bedoelt... so teach me Uh, nou 20 DVD's over de bezetting 40-45, en net zoveel over de holocaust. Niks leuk voor het slapengaan dus. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Ow, dacht dat je het over muziek had. Nee dat zijn geen fijne verhalen. Toen ik in Brussel werkte heb ik me wat meer ingelezen in wat er in de "grote oorlog" in Belgie en Frankrijk is gebeurd. Ook geen verhalen die je een goed gevoel geven helaas. Maar dat geldt voor alle oorlogen. Mensen kunnen monsterlijke dingen doen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Goed bezig! Wel afluisteren he, anders worden het koopdochters. Ik kon me weer eens niet inhouden en heb nog tig dvd's over die nooit beleefde oorlog erbij gekocht. Evenzoveel huiswerk tevens. Nieuwe CD's worden bij mij altijd afgeluisterd En omdat ze nieuw zijn vaak ook in het begin vaker dan later, en tubular bells zit op het moment vast gelast in de Denon Koopdochters heb ik al genoeg, meestal het na het feit van kopen zonder luisteren..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Bij mij gaat dat helaas vaak zo. Komt ook door het aanschaffen van (goedkope) verzameldozen. Bv laatst weer 26 cd's met opera's met Plácido Domingo. Prachtige muziek, nog geen tijd voor gehad/genomen. De boekenkast staat hier vol met ongelezen boeken. Ik neem me elk nieuwjaar voor te stoppen met kopen. Dat begint me aardig te lukken, tot... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Ik heb nog de ouwe versie uit 2001 https://www.discogs.com/Mike-Oldfield-Tubular-Bells/release/614460 Nooit helemaal tevreden mee geweest (geluidtechnisch), maar goed, de beleving die je had als 15 jarige op je kamertje loeihard met vriendjes het stukje "bass guitar" spelen, krijg je nooit meer, ook al heb je een set van een miljoen. Daarom nog even de grand finale Die versie heb ik niet (gehoord), bij deze versie hebben de instrumenten body en zijn live like aanwezig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Ik heb nog de ouwe versie uit 2001 https://www.discogs.com/Mike-Oldfield-Tubular-Bells/release/614460 Nooit helemaal tevreden mee geweest (geluidtechnisch), maar goed, de beleving die je had als 15 jarige op je kamertje loeihard met vriendjes het stukje "bass guitar" spelen, krijg je nooit meer, ook al heb je een set van een miljoen. Daarom nog even de grand finale Smooi, bedankt. Als je die set van een miljoen koopt heb je vast ook zo'n eenmalige beleving. Alleen dat uitpakken al, dat héél voorzichtig ergens neerzetten, eromheen lopen, er even over blazen... Gewoon, alle unieke belevingen zijn onbetaalbaar, en komen niet weer. Koester je herinneringen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Die versie heb ik niet (gehoord), bij deze versie hebben de instrumenten body en zijn live like aanwezig. Hij krijgt idd iets meer sterretjes http://www.sa-cd.net/showtitle/7498 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 Misschien II ook maar eens kopen Ik ben zeker 15 keer in Edinburgh geweesd, helaas nooit met dit soort gebeurtenissen. Moet een bijzondere beleving zijn geweest daar op Caste hill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 april 2017 Report Share Posted 30 april 2017 En zo kom je er ineens weer toe iets ouds uit de kast te halen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 juni 2017 Report Share Posted 4 juni 2017 (edited) Reinbert de Leeuw, 78 inmiddels, bekend als dirigent van moderne muziek, heeft de Mattheus Passie van J.S. Bach opgenomen. De film hierover, van Cherry Duyns, was vorig jaar te zien in 'de' bioscoop (ik heb die toen in Haarlem gezien). Nu is de opname daarvan uitgekomen, op 3 cd's, 1 DVD, en 1 DVD voor de film. Het is waarlijk niet de eerste Mattheus Passion die ik in huis hb gehaald, maar dit is wel een dierbare, en bijzondere. Edited 4 juni 2017 by mumsoft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ivan10 Posted 4 juni 2017 Report Share Posted 4 juni 2017 En wat is de interpretatie nu geworden van deze moderne muziek dirigent? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts