Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

Uhm van U2 is er een heruitgave van The Joshua Tree uit met een live concert. Toch maar gekocht het concert is een aanvulling. De toen nieuwe nummers zitten er nog niet zo ingeramd bij de band. En de publiekslievelingen zijn nog: I will follow, Sunday Bloody Sunday en Party Girl. Die laatste kan iedereen blijkbaar meezingen in 1987. LOL :-)

Dit gaat over

http://u2.fanfire.com/cgi-bin/WebObjects/Store.woa/wa/product?sourceCode=U2TWEBWWUSD&sku=U2T71593

Neem ik aan.

Live concert is wel leuk, ms erbij kopen voor de heb :) Hoewel geluid valt zo te horen wat tegen (of is die youtube een bootleg?)

Bij bloody sunday moet ik altijd denken aan de tentoonstelling "silent testimony" die ik zag in het Ulster museum in Belfast. Aangrijpend

http://www.colindavidson.com/silent-testimony-2015/

Edited by Duck-Twacy

Ja klopt dat is de uitgave, goed gevonden! :-)

Uhm het is beter dan een bootleg, maar geen Rattle and Hum, als dat je wat zegt. Eerst dacht ik best een U2 light concert, maar het went eigenlijk snel. Dan luister je wat The Edge doet of wat Adam Clayton loopt te bassen. Eigenlijk is die Adam wel erg goed. Het musiceren van de band is net wat losser uit de pols. Niet de perfectie van nu. Ik heb er uiteindelijk geen spijt van na enkele draaibeurten, maar de artwork had wat spannender gekund. De limited edition vinyl box van 150 euro is wel zwaar kwijlen, maar heb ik laten staan.

2 hours ago, fmjwillems said:

Met zo'n titel is het ook niet verwonderlijk dat je die maar moeilijk bemachtigt :D

14 minutes ago, Ivan10 said:

Ja wel regulier voor een box maar zelfs voor 100 euro doe ik het nog niet. Ik heb al genoeg verspijkerd aan vinyl. 30 euro is al stevig.

Lijkt mij ook. Daarbij, het verschil tussen CD- en LP-weergave is zo afhankelijk van wat je daar aan doet, of laat doen, en kunt doen, dat je beter wat geld aan de weergave van dat minder klinkende formaat kunt besteden.

5 hours ago, fmjwillems said:

O bedankt, maar nadat Amazon de order cancelede wegens niet leverbaar, kon ik hem bij een van de sub verkopers opnieuw bestellen. Alleen was ie toen 20 euro

En kijk nu eens  ''https://www.amazon.de/Lets-Stay-Here-Oleta-Adams/dp/B002LIZUWW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1497699916&sr=8-1&keywords=oleta+adams+lets+stay+here

nu ja, dikke pech

18 hours ago, Duck-Twacy said:

O bedankt, maar nadat Amazon de order cancelede wegens niet leverbaar, kon ik hem bij een van de sub verkopers opnieuw bestellen. Alleen was ie toen 20 euro

En kijk nu eens  ''https://www.amazon.de/Lets-Stay-Here-Oleta-Adams/dp/B002LIZUWW/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1497699916&sr=8-1&keywords=oleta+adams+lets+stay+here

nu ja, dikke pech

Volgende keer even bij Dodax.nl kijken Duck-Twacy zij hebben goeie prijzen en gratis verzenden. Grooves.inc is ook goed meestal iets duurder

Niet bepaald van plan nog meer cd's te kopen, maar bij het rippen van de doos met sonatas van Domenico Scarlatti, 36 cd's in totaal, ontbrak tot mijn verbazing de 27e cd. De bon van deze box van het Kruidvat dateert uit 2008, dus de kans om verhaal te halen is dan wel verkeken. Maar wat bomt het ook? 555 Sonates, en er ontbreken er een paar van, wat zou dat? Dat hield ik mij natuurlijk telkenmale voor, als ik er aan dacht op zoek te gaan naar de ontbrekende cd.

Maar het zeurde en knaagde, dus heb ik op de mobiel ingetikt: scarlatti sonatas. U weet wel, bij een of andere zoekmachine. Niets vinden is dan geen optie, en al ras popten er een aantal afbeeldingen van cd's op, met de meest fraaie hoesjes, en in bloemrijke taal gestelde inhoud. Ja, maar die zeventwintigste cd? Zal je natuurlijk nèt denken, die is er vast niet bij. Wel een doosje met Pieter-Jan Belder, niet toevallig de klavecinist op al die andere 35 cd's, en ook met Sonates van Domenico Scarlatti, evenwel Vol. IX. Ook zo'n mooi plaatje erop, heel wat anders dan die vervagende kop van Scarlatti op die 35 kartonnen hoesjes in de box. Vol. IX, andere Vol.'s zijn niet te zien, bevat de Sonatas K 372-427. En ik mis K 408-427...

1b31567c49521859d1fc9ab9c30c0ce5.jpg

Toeval? Toeval bestaat niet.

Geen idee wat ik in 2008 voor de box betaald heb, maar er komt een tientje bij. :rolleyes:

• 2 weeks later...

De afgelopen maand weer een paar CD's besteld en 2 LP's in Amsterdam gekocht bij RecordMania, ik zag de winkel toevallig toen ik door de straat liep waar ze zitten.

Tangerine Dream - Rubycon

Rubycon.png

Tangerine Dream - Phaedra

R-2282527-1274706880.jpeg.jpg

Tangerine Dream - Stratosfear

R-185427-1257156016.jpeg.jpg

N.W.A. - Straight Outta Compton

N.W.A.StraightOuttaComptonalbumcover.jpg

En de LP's

Kate Bush - The Kick Inside (Capitol Records Canada)

R-637261-1277290041.jpeg.jpg

Procol Harum - Exotic Birds and Fruit

Procol_Harum_Exotic_birds_and_fruit.jpg

Blof - Aan

Het nieuwe album van Blof heet Aan. De LP had ik gekocht bij een bezoek aan Leiden. De plaat is gedrukt op geel vinyl, een dubbelaar in gelimiteerde oplage van 1500 stuks. Mijn exemplaar is niet heel netjes. Het label is niet helemaal gecentreerd en er zit een lichte golf aan de buitenkant van LP 1. De muziek is erg goed. Aan de opnamekant lijkt er ook aandacht te zijn besteedt. Er blijft altijd iets te beleven per track van een synthesizer tot koperinstrumenten. Ziet de album omslag er tamelijk saai uit binnen in is er veel te zien aan groepsfoto's in de inlay en de uitklapbare hoes. Het album begint heel sterk met mooie nummers, aan het einde wordt het minder maar blijf je luisteren. Er staan zeker nieuwe nummers op, die het live erg goed gaan doen.

voor meer informatie: http://www.blof.nl/nieuws/archief/aan/

Klassieke Meesters

Bij de Zondagkrant vele ettelijke maanden geleden kwam een klassieke CD mee. Genaamd Klassieke Meesters - Live vanuit het Concertgebouw van Amsterdam Classics. Ik ben niet zo thuis als forumgenoot Mumsoft in het klassieke genre, maar er staan mooie nummers op uit Bach's Johannes Passion en Handel's Messiah. Opnametechnisch vind ik het erg mooi klinken. Het blijft anders de klassieke opnames versus rock of pop albums. Over de uitvoering of de interpretatie kan ik niets zeggen. Het klinkt allemaal erg vloeiend en betrokken gebracht. De CD begint en eindigt met Mozart en is met recht een album voor de zondagavond. Een rustige afsluiting van het begin van de week. Er staat ook een website genoemd waar je klassieke concertkaarten kunt kopen: https://pieterjanleusink.nl/

Een goed begin is...

Die Pieter-Jan Leusink timmert nogal aan de weg met zijn Bach, Händel en Mozart-uitvoeringen. Ben wel naar een aantal concerten van hem geweest, in de Grote Kerk in Den Haag, en hier in Leiden in de Marekerk. Nadeel is wel dat je geen vaste plaatsen hebt, dus vroeg moet komen voor een beetje behoorlijke plek.

De nieuwste LP van Bløf-Aan.

Een mooie jongedame achter de kassa van de Mediamarkt keek me goedkeurend en met een echte glimlach aan, en zei: tot 2x aan toe veel plezier ermee.  Ik:  "Gaat lukken en een fijn weekend."  Zo zie je maar, dat je "als oudere jongere" zomaar weer in de picture kan komen. Gewoon LP's kopen  😇

4 minutes ago, mumsoft said:

Zal wel eerst kijken wat er achter de kassa zit. Geen jongere jongere jongen, dan maar niet :(

Die lopen daar ook :"in het wild rond Marc":o en zo niet, heb je altijd de LP nog.   Ik vind hem lekker opgenomen.  Leuk dat gele vinyl :) 

Vergeet ik nog.... het fijne van een LP vind ik: "de rust"  Je zet hem op en speelt een hele kant af.  

Edited by Tubejack

Gisteren bijna gevallen voor een doos met >30 cd's van het Quartetto Italiano. Een illuster gezelschap, en al zoekend verwonderde het mij dat ik er gèèn muziek van heb tussen de bijna 4000 albums in de Olive. Vermoedelijk heb ik er wel een of twee platen van, maar daarin zoeken, ook al zijn het er maar 500, is een regelrechte crime.

Wat er op die 32 cd's staat was mij trouwens ook niet zo duidelijk. Schubert, Mozart, Beethoven, Haydn, zoveel weet ik er wel van. Maar de doos kwam ik alleen tegen bij Bol, en die maakt een potje van de inhoud. Kijk maar onder Kopen in deze mooie link:
http://www.classicstogo.nl/features/legende-quartetto-italiano/

Enfin, het zal voor mij allemaal dubbel zijn, dus toch maar niet.

Ik heb me beperkt tot een simpel cd'tje, met simpele muziek, van een onbegrijpelijke filiosoof.

Piano-music.jpg

Nietzsche Piano muziek, door Jeroen van Veen.