TL 200 Posted 28 februari 2018 Report Share Posted 28 februari 2018 59 minutes ago, mumsoft said: Hier nog een tip van de VPRO aangaande strijkkwartetten: https://www.vpro.nl/vrije-geluiden/lees/tips/het-strijkkwartet.html Daar kan ik wel even mee vooruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 3 maart 2018 Report Share Posted 3 maart 2018 On 26-2-2018 at 11:21 PM, Ivan10 said: Jemig dat is jammer zeg DHFreakie. Discogs verstopt de ratings 2 sterren. Geen aanrader dus. Nou, degene die ik heb is geen aanrader inderdaad, ik hoop dat de andere exemplaren beter zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 3 maart 2018 Report Share Posted 3 maart 2018 On 26-2-2018 at 9:33 PM, TL 200 said: Zou best kunnen, het zijn opnames die vanaf het mengpaneel gemaakt zijn. Het zou kunnen inderdaad, maar zou zo'n kerel dan 3 PF nummers lang met die schuif gaan spelen? Een paar keer, ok, maar zoveel als ik hoor op de LP zou niet echt van professionaliteit spreken, niet iets waar PF om bekend staat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 3 maart 2018 Report Share Posted 3 maart 2018 On 2/28/2018 at 1:03 PM, TL 200 said: Da's mooi, bedankt voor de tip. Grote fan van Laurie. Deze wil ik er ook bij Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 Het is weliswaar een excerpt, en weliswaar een mp4'tje, maar die heb ik, als liefhebber van het Kronos-quartet, toch maar ged.. gedingest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 4 maart 2018 Report Share Posted 4 maart 2018 13 hours ago, dhfreakie said: Het zou kunnen inderdaad, maar zou zo'n kerel dan 3 PF nummers lang met die schuif gaan spelen? Een paar keer, ok, maar zoveel als ik hoor op de LP zou niet echt van professionaliteit spreken, niet iets waar PF om bekend staat. De crew van PF is wel professioneel, maar die jongens die de bootlegs maken?? Ik heb zelf niet zoveel met bootlegs, ben een grote Floyd-fan en vind dat hun muziek toch wel een goede sound verdient. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 maart 2018 Report Share Posted 13 maart 2018 (edited) http://theprogressiveaspect.net/blog/2017/06/16/emerson-lake-palmer-works-vol-1-works-vol-2-love-beach-2017-remasters/ Eerst maar Vol 1. Edited 17 maart 2018 by Duck-Twacy Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 13 maart 2018 Report Share Posted 13 maart 2018 Mooie muziek Duck. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 17 maart 2018 Report Share Posted 17 maart 2018 Vroeger vomd ik ELP altijd wat over de top, sommige nummers zijn dat ook. Maar Greg Lake was geniaal... Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 18 maart 2018 Report Share Posted 18 maart 2018 Pictures at an exhibition was mijn eerste kennismaking met ELP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 19 maart 2018 Report Share Posted 19 maart 2018 (edited) Weer een onbekende componist Christos Hatzis, een naar Canada geëmigreerde Griek. Strijkwartetten natuurlijk, hij heeft er twee gecomponeerd. Op EMI uitgevoerd door het St. Lawrence String Quartet. Kan alleen op YouTube een uitvoering van het eerste kwartet vinden "The Awakening" door het Molinari kwartet. De muziek wordt begeleid door treingeluiden en keeelgezang van Eskimo's. (Inuit) Edited 19 maart 2018 by hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2018 Report Share Posted 11 april 2018 Volcano van Gecko. Niet echt aangeschaft, maar die lag vanochtend op de mat. De artiest, Will Sanderson-Thwaite, was hier laatst voor een huisconcert, waar ik jammer genoeg niet bij kon zijn. Ik had de dames gevraagd, mocht er een cd-tje zijn, of ze die voor mij wilden kopen. Ik kwam die avond om een uur of elf thuis, en toen was het concert nog bezig. Niks boem boem knal, maar lekkere singer-songwriter muziek, meende ik te horen van buiten. Grappige titels, zoals dit Rapunzel, of iPhone, Therefore I Am. https://geckoband.bandcamp.com/album/volcano Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 11 april 2018 Report Share Posted 11 april 2018 Hier nog een leuke video vanuit Den haag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TL 200 Posted 11 april 2018 Report Share Posted 11 april 2018 Amusant! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 19 april 2018 Report Share Posted 19 april 2018 Deze begin dit jaar besteld, en die lag dus al een tijdje te rijpen. De hoogste tijd om er wat mee te doen. Charles-Valentin Alkan, de Alkan-Edition. Was nog een onbekende voor mij. Virtuoos. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johankraus Posted 27 april 2018 Report Share Posted 27 april 2018 Reinhard eh Frederic Mey Geweldige dictie die Reinhard. Als je klassiek of duitstalig etc zoekt kijk eens bij medimops.de porto van de brieven uit Duitsland valt erg mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 29 april 2018 Report Share Posted 29 april 2018 (edited) Strijkkwartetten 1-4 van Schnittke door het Quatuor Molinari op het Atma classics label. https://www.muziekweb.nl/Link/CHX2871/Quatuors-à-cordes-1-4?WorkID=U00000586368 Edited 29 april 2018 by hansko Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2018 Report Share Posted 29 april 2018 Lijkt me mooi. Heb je er al wat van beluisterd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 29 april 2018 Report Share Posted 29 april 2018 De cd moet nog verstuurd worden. Zal in de loop van de week wel arriveren. Gekocht op Discogs van een Nederlander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2018 Report Share Posted 29 april 2018 Ok, ik zal straks eens kijken wat ik van Schnittke al heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2018 Report Share Posted 29 april 2018 Niks... Nou, laat maar snel horen wat je ervan vindt Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 29 april 2018 Report Share Posted 29 april 2018 Ehhh. Ik heb ze ook maar gekocht. Samen met wat ander spul van de wachtlijst. Bij JPC. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 30 april 2018 Report Share Posted 30 april 2018 7 hours ago, mumsoft said: Ehhh. Ik heb ze ook maar gekocht. Samen met wat ander spul van de wachtlijst. Bij JPC. Ik had me ook voorgenomen wat minder te kopen. Maar dan slaat de koopdrift weer toe. Het is een ziekte..., maar er valt mee te leven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 30 april 2018 Report Share Posted 30 april 2018 Tip: ook te beluisteren via Tidal Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 30 april 2018 Report Share Posted 30 april 2018 Aha, bedankt. Tidal is nog wel een zoekplaatje voor me. Ik zal Schnittke daar eens opsnorren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts