Jump to content

Welke albums heb jij deze week gekocht PART 3

Ome Henk
 Share

Recommended Posts

vandaag bij de mediamarkt geweest, ik zou er gaan kijke,kijke, nie kope, maar dat nie viel een beetje weg.....

Ik was vorige week zaterdag nog bij de MM in Groningen, en schrok toch wel even :o

Het lijkt wel of er om de paar weken weer een stellingrij met CD's verdwijnt,

om plaats te maken voor DVD's.

(zelfde bij V&D en Van Leest, btw)

Geen prettige ontwikkeling, vind ik zelf :unsure::(

Nou waren 't op zich niet m'n favoriete CD-winkels, maar toch...

oja,...deze lag vanmiddag (eindelijk) in m'n brievenbusje:

B00005NNOX.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Het vak met de SACD kon ik ook al niet meer vinden bij de MM in Groningen. Gelukkig hebben we Plato, de Swingmaster en Vink nog in Groningen, voor elk type muziek een winkel.

Laatste aankoop: alle symfonieen van van Beethoven op SACD ( von Karajan 1962/1963)

N.a.v. een heel gezellig bezoekje van Lestat waarbij hij z'n eigen muziek heeft meegenomen, heb ik het volgende album gekocht:

Ayr-itEC.jpg

Ayreon - Into the electric castle

Ik had er nog nooit van gehoord, maar het is echt overweldigend en totaal anders dan al mijn andere muziek die ik in de kast heb staan. Heel in de verte heeft het iets weg van "War of the Worlds" van Jeff Wayne.

Voor degene die het nog niet kennen: op dit album worden vele muziekstijlen (folk, metal, klassiek en symfo) versmolten tot een uniek geheel. De contrasten zijn enorm waardoor je steeds in een andere stemming belandt. Aan dit album werkten Ex Marillion-zanger Fish, Gathering's Anneke van Giersbergen, Damian Wilson (Threshols, Landmarq) en Thijs van Leer van Focus (niet de minste artiesten dus) mee. Het album laat ook heel goed horen waartoe je set allemaal toe in staat is.

Na het beluisteren van dit album heb ik ook "Stream of Passion" van Ayreon aangeschaft (ga ik morgen beluisteren).

Voor degene die het nog niet kennen: op dit album worden vele muziekstijlen (folk, metal, klassiek en symfo) versmolten tot een uniek geheel. De contrasten zijn enorm waardoor je steeds in een andere stemming belandt. Aan dit album werkten Ex Marillion-zanger Fish, Gathering's Anneke van Giersbergen, Damian Wilson (Threshols, Landmarq) en Thijs van Leer van Focus (niet de minste artiesten dus) mee. Het album laat ook heel goed horen waartoe je set allemaal toe in staat is.

En niet te vergeten met George Oosthoek (en Robert Westerholt) als ehh... 'Mr. Reaper' zeg maar ;):D

Ik kan er niet lang naar luisteren trouwens, deze cd. Het heeft wel iets, maar het ook vooral iets van kitsch... vind ik...

Weer wat audiofiele troep gekocht ;)

lcbala8eu.jpg

Larry Coryell, Badi Assad, John Abercrombie - 3 Guitars ( SACD )

c0tt.jpg

Coryells - Coryells ( SACD )

aw2pe.jpg

Anthony Wilson Trio - Our Gang ( SACD )

pbb7un.jpg

Paul Bollenback - Double Vision ( SACD )

jh1vs.jpg

Jim Hall Quartet - All Across The City ( SACD )

ea2gv.jpg

Eden Atwood - This Is Always (Ballad Sessions) (SACD)

Zo koop je maanden niks, zo koop je twee keer binnen een week :huh:

B0000029DD.01._SCLZZZZZZZ_.jpg

Sprak me nooit zo aan, ik dacht 'van die softe singer-songwritermuziek voor meisjes' <_< tot ik eens ergens een nummer hoorde wat nogal Joy Division-achtig klonk. Bleek het van Jeff Buckley te zijn (staat hier niet op). En toen ik hem zag staan heb ik de gok maar gedaan, het wordt algemeen toch gezien als een klassieker.

En... :eek: inderdaad. Mijn god, w

wat nogal Joy Division-achtig klonk

Bedoel je dan een wat drammerige base line of de diep donkere songteksten? Moet ik ook eens zoeken naar Jeff Buckley. Ik heb trouwens alles van Joy Division, echt een wereld band. Lekker depressief.

Groet,

Jacco

Ik vergat helemaal dat ik deze ook nog gekocht heb:

velvets_nicof.jpg

Maar ja; die kende ik al... Ook wel lekker duister trouwens...

Shiny shiny, shiny boots of leather...

Die heb ik vandaag ook nog zien liggen. En Closer van Joy Division ook. Beide voor lage prijzen (in de aanbieding bij Plato).

Closer ken ik overigens wel, maar ik kan niet zeggen dat het me heel erg aanspreekt. Het heeft wel iets, maar het is niet helemaal mijn smaak...

velvets_nicof.jpg

Die heb ik vandaag ook nog zien liggen. En Closer van Joy Division ook. Beide voor lage prijzen (in de aanbieding bij Plato).

Closer ken ik overigens wel, maar ik kan niet zeggen dat het me heel erg aanspreekt. Het heeft wel iets, maar het is niet helemaal mijn smaak...

Zo, ik ben niet de enige die nog zo laat aan het forummen is ;) (Met de band gerepeteerd tot twaalf uur, en het ging erg goed: de adrenaline is nog aan het wegzakken...)

Joy Division heeft een erg apart geluid, voor een groot deel te wijten aan producer Martin Hannet, ook wel erg de engelse jaren tachtig 'indie-stijl'. Hun andere studio-album 'Unknown Pleasures' zou ik dan eens proberen, die is wat makkelijker dan Closer, Closer is nogal laag tempo en atmosferisch met uiteenlopende nummers.

Het is echt gruwelijk goede muziek, Henrie!!!! Jij kunt je eigenlijk niet permitteren dat niet in je bezit te hebben ;)

velvets_nicof.jpg

Allebei onvoorwaardelijk meenemen!