Jump to content

Tony Joe White - Closer To The Truth

Lars
 Share

Recommended Posts

Hallo,

Ik had een vraag over een album van Tony Joe White, Closer To The Truth.

Op zijn site zag ik deze album, nadat ik een aantal nummers van hem had beluistert. Dus wou ik "m wel hebben.

Ik naar Bol.com(waar ik altijd online CD's bestel) om te kijken of ze die ook hebben. Daar zag ik een andere voorkant en een andere jaartal bij het album staan en de rest is hetzelfde.

closertruth.jpg

Deze is van 1991 en komt van de site van Tony Joe White.

MZ4133940.gif

Deze is van 1996 en komt van de site van Bol.com.

Is er misschien verschil in kwaliteit? Ik denk zelf dat de CD uit 1996 remasterd is ofzo. Dat wil ik niet. Ik heb liever het origineel.

Kent iemand dus deze 2 CD's?

Hoi Lars,

Goeie cd, ik draai 'm geregeld! Mij is het verschil in hoesjes ook opgevallen, toen ik het plaatje wilde linken bij een topic over welke muziek we draaien. (je weet wel ;) )

Ik bezit de cd met het onderste plaatje en dacht juist dat het bovenste plaatje een napersing is.

Maar goed, ik heb dus de cd met de onderste foto, deze dateert uit 1991 en dus niet uit 1996!

Ik heb 'm, denk ik, gekocht toen 'ie uitkwam, dus het onderste hoesje lijkt mij goed.

Het label is Remark en het bestelnummer is 511 386-2

Hopelijk kun je wat met deze info! ;)

Wat vreemd dan dat de tweede album volgens jullie uit 1991 komt terwijl bol.com zegt dat die uit 1996 komt.

Dit is de directe link naar de betreffende album op de site van Tony Joe White: album van 1991 en op Bol.com staat dit bij het album:

CD | POLYDOR | POLYGRAM | POLYG | 01.03.1996

barcode EAN: 0731451138621

En Audiopaul, nog bedankt voor het bestelnummer. :)

Geplaatst door siep:

Het zou kunnen zijn dat de USA versie een andere cover heeft.

Komt zo af en toe wel voor.

Dat denk ik ook ja.

W

as vandaag in de stad geweest en heb eens wezen kijken bij de Free Record Shop(FRS), is nu nog de enige CD winkel in de stad die een beetje bereikbaar is. De rest zit verscholen in oude stegen/straten. Maar bij de FRS hebben ze dus geen ene CD van Tony Joe White. :(

Geplaatst door Lars Aberson:

Dat denk ik ook ja.

W

as vandaag in de stad geweest en heb eens wezen kijken bij de Free Record Shop(FRS), is nu nog de enige CD winkel in de stad die een beetje bereikbaar is. De rest zit verscholen in oude stegen/straten. Maar bij de FRS hebben ze dus geen ene CD van Tony Joe White.   :(

lijkt me logisch dat de FRS er geen heeft. Die verkopen alleen maar commercieel "verantwoorde" cd's en daar hoort TJW op dit moment niet meer bij. Een jaar of 6 geleden wel. Toen had hij nl een nummer in de Schrott40 staan (ekie brekie hart), ja dan willen ze die ook wel verkopen.

P.S.: toen was line-dancing ook erg in opkomst en daar was die plaat uitermate geschikt voor. Ik kan het nummer niet meer aanhoren, sorry