Seed7 Posted 5 juni 2002 Report Share Posted 5 juni 2002 Op een rustig hotel-terras boven het Cubaanse plaatsje Trinidad, zit ik s'avonds een biertje te drinken. Van achter mij klinkt vioolspel, Vivaldi, plotseling overgaand in een habanera. Het geluid wordt luider, de violist, een oude door de zon bijna zwart gebrande cubaan, komt bij mij aan tafel zitten. Ik wenk de ober voor nog twee biertjes. De violist begint, half spaans half enegels, zijn verhaal te vertellen. Dat hij concert violist was, de hele wereld heeft gezien, ja allemaal voor de "Revoluci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lars Posted 5 juni 2002 Report Share Posted 5 juni 2002 Dat is een mooi stukje tekst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Mijn beste High End ervaringen heb ik gehad bij mijn Hifi (dit is geen reclame stunt). Ze draaiden met Avalon ascendant , ML 432 , ML 32 , Ml 390 S , kabels weet ik niet meer, Hun hebben ook een mooie ruimte ,(loopt taps toe, of er acoustische aanpassingen waren gedaan weet ik niet), Maar dat geluid was dermate groots warm , het had ook een tijd aangestaan , het was net alsof het geluid (nummers weet ik niet meer ) opsteeg naar het plafond , en van daaruit uitdeide als een soort wolk erg mooi ,ik wist niet dat dit allemaal mogelijk was met geluidsweergave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 februari 2007 Report Share Posted 27 februari 2007 Sade Adu komt steeds op bezoek als ik haar CD speel Gisteren zaten we platen te luisteren, in de geng verderop zijn ze nieuwe liften ah installeren... plots een drilboor: we dachten alle drie dat het de intro van een nummer was! Toen mijn tante Annie nieuwe speakers hoefde, ging ik eens mee luisteren bij een dorpsgenoot van haar, de heer Van Houwaert; geluidsingenieur, speakerbouwer, verdeler van Denon. Zitten we daar de hele middag naar zijn kleinste setje te luisteren (1750eur), maar mijn tante die wil eigenlijk nog niet kopen... haalt die kerel (na een overtuigende weergave van een live opgenomen koor in de Carolus Borromeuskerk, met zijbeuken et all) een effect CD boven: eerst draait ie het volume van de pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Ook mijn mooiste ertvaring was denk ik wel bij Mijn Hifi. Ook Avalon speakers (de zeer indrukwekkende Osiris), aangesloten op Mark Levinson 33H, ML32, ML390 en kabels van MIT. Henk vd Mijn draaide een zeer gevarieerde selectie CD-tracks. Het was echt een beleving. Je zit vooral met spanning op de eerste tonen uit deze vriendelijke reuzen te wachten. Daarna word je echt ondergedompeld in zeer fraai, natuurlijk en evenwichtig geluid. Zeer Avalon, maar dan het non plus ultra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Ook mijn mooiste ertvaring was denk ik wel bij Mijn Hifi. Ook Avalon speakers (de zeer indrukwekkende Osiris), aangesloten op Mark Levinson 33H, ML32, ML390 en kabels van MIT. Henk vd Mijn draaide een zeer gevarieerde selectie CD-tracks. Het was echt een beleving. Je zit vooral met spanning op de eerste tonen uit deze vriendelijke reuzen te wachten. Daarna word je echt ondergedompeld in zeer fraai, natuurlijk en evenwichtig geluid. Zeer Avalon, maar dan het non plus ultra. he theo jij bent toch niet die geluksvogel die die 32 heeft gekocht? hoe bevalt dat thuis? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Nee, helaas. Ik heb wel geinformeerd bij Mijn Hifi toen de ML32 eruit ging, maar ik vond de bijbetaling t.o.v. inruil van mijn Chord 3200E voorversterker (ook bij Mijn Hifi gekocht) toch te veel. Zo'n Chord is overigens ook niet verkeerd hoor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Nee, helaas. Ik heb wel geinformeerd bij Mijn Hifi toen de ML32 eruit ging, maar ik vond de bijbetaling t.o.v. inruil van mijn Chord 3200E voorversterker (ook bij Mijn Hifi gekocht) toch te veel.Zo'n Chord is overigens ook niet verkeerd hoor. Nee dat geloof ik ook niet , zeker wat de behuizing aangaat , ik houd wel van dat soort mooie constructies, maar ik heb de ML 431 ook een beetje gekocht qua reputatie , maar de chord eindtrap vond ik ook mooi klinken , een beetje warmer misschien ? de chord voortrap ken ik niet zo goed , ik ben eigenlijk ook een beetje op zoek naar een topvoortrap , ik luister straks weer naar die wadia 581 direct , maar ik wil hem zeker ook nog horen via de voortrap ,kandidaten , BAT 51 se , ARC ref3 of ref 2, ML 32 ,LAMM ref, of misschien wel chord? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Theo Posted 28 februari 2007 Report Share Posted 28 februari 2007 Een voortrap heeft naar mijn mening - na de speakers - de grootste invloed op het totale plaatje. Overweeg je ook de ML320 of ML326? Als je eens naar een Chord3200 wilt luisteren........... je bent welkom. Bij mij draait die i.c.m. Parasound Halo JC1 eindtrappen (hebben een ML334 vervangen) en Usher CP88272 speakers (hebben Avalon Arcus speakers vervangen). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts