luxmanL81 Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 deze verstreker ( LUXMAN L81)is na 24 jaar trouwe dienst aan vervanging toe ( of reparatie) wat is een goed alterntief in combinatie met All ribbon 3a van magnat wie heeft er een goed voorstel Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Beste Luxman, Je kunt vele kanten op. Het is net wat je budget is en wat je van een nieuwe versterker verwacht.. Qua sound, voor/eind combi, home cinema etc. Als ik je een goede stereo versterker mag aanraden dan uiteraard Accuphase (de rolls-royce onder de versterkers), maar heb je het geld daar niet voor dan moet je denken aan merken zoals Audio Analogue, Exposure, Marantz Premium, NAD Silverline, Roksan, T+A, Arcam etc. Ligt dit ook boven je budget dan ben je toch nog goed uit met NAD, Marantz of Denon. Het is net wat voor geluid je zelf mooi vindt en hoeveel geld je er voor over hebt. Magnat lust toch wel een aardige versterker, dus ik denk dat je het beste uit bent met een aantal kwalitatieve watt's en een versterker die bij 3 ohm niet in de stress vliegt om nog wat te leveren.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 12 september 2003 Author Report Share Posted 12 september 2003 pd bedankt voor je snelle reactie wat ik eigenlijk voor mijn oren sta is de vette bas goede dynamic en lekker gedoseerde sprankelend hoog /midden van de luxman ,maar dan in het nu de denon/ marantz vallen af klinke veel te iel, wel ruimtelijk maar mis iets de cd speler klinkt midden hoog op de cd ingang terwijl bij de lux ziet tie op de aux( was toen nog geen sprake van cd's) mijn dual c506-1 geeft trouwens ook nog rummble bij denon zelf met aarde aansluiting nou is die lux niet the best of maar very good zeker in 1978 en een voortreffijke combinatie met de magnat all ribbon 3a of nad een keer proberen die heeft naar horen zgeen ook een warmen klank kleur de lux is een warme verstekker die goed overweg kan met de duitse grundlichheit,strakke en goed hoog /laag van de magnats of een hele nieuwe combi maar geen dolby surround of zo iets stereo is the sound in with you can get in between !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Dus het liefst iets warms? Audio Analogue, Marantz Premium, Accuphase, Roksan, Unison Research Unico etc. NAD silverline klinkt eerder analytisch, de NAD classic range klinkt wel wat warmer en engelser.. Gewoon eens luisteren bij de betere dealer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiwatt Posted 13 september 2003 Report Share Posted 13 september 2003 Een nieuwe Luxman is toch ook een alternatief. Een vriend van mij heeft vorig maand een demo model gekocht voor 275 euro (ik geloof de L 347 2 x 80 watt) een oer degelijke versterker met een goede phono trap. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 15 september 2003 Author Report Share Posted 15 september 2003 reparatie lux gelu(x)kt paar elco tjes vervangen en we kunne weer verder voorlopig pee es hiwatt de luxman bestaan al jaren niet meer was van importeur audioscript Soest (fantastiese importeur toen der tijd) jaren geleden overgaan in handen van Samsung en is al een hele tijd niet meer op de nederlanse markt zo af en toe duikt er nog eens een modeltje op ( vaak aanbiedingen ,voorraad !!) audioscript is ook niet meer ... stereo is the sound in with you can get in between !!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Geplaatst door luxmanL81:reparatie lux gelu(x)kt paar elco tjes vervangen en we kunne weer verder voorlopig pee es hiwatt de luxman bestaan al jaren niet meer was van importeur audioscript Soest (fantastiese importeur toen der tijd) jaren geleden overgaan in handen van Samsung en is al een hele tijd niet meer op de nederlanse markt zo af en toe duikt er nog eens een modeltje op ( vaak aanbiedingen ,voorraad !!) audioscript is ook niet meer ... stereo is the sound in with you can get in between !!! Volgens hun site levert Hifistudio City in Enschede wel Luxman... Is er dan weer een nieuwe importeur of zo? Of wellicht dat het hier ook voorraad betreft... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Bij mijn weten is Acson(Mijdrecht)de importeur van Luxman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jos Ferwerda Posted 15 september 2003 Report Share Posted 15 september 2003 Ik heb ook een Luxman l-81 gehad. Een versterker die het repareren zeker waard is!! Mijn ervaring: Een zeer goed stereobeeld, Het midden en hoog klinkt zuiver en helder. Warme bas maar jammer dat de basregeling op 250Hz zit. krijg je van dat lekkere botte geluid. Veel luisterplezier ermee Greetz, Jos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts