Jump to content

denon AV-A1SE

stijn
 Share

Recommended Posts

Hey allemaal,

ik heb wel enege mate van interesse in deze versterker maar kan iemand mij uitleggen wat het volgende allemaal betekent.

DTS,DOLBY DIGITAL,THX SURROUND EX,

DTS-ES Extended Surround,DTS NEO:6,

PROLOGIC,STEREO,DIRECT,7KANAALS STEREO.

Digitale Surroundklank-Decodering met

Ultra Snelle 32-Bits DSP-processoren.

24-Bits D/A omzetting.

En klinkt deze versterker goed met de Tannoy td10 waar ik al eerder wat over gevraagd heb?

alvast bedankt

greetz stijn

DTS,DOLBY DIGITAL,THX SURROUND EX,

DTS-ES Extended Surround,DTS NEO:6,

PROLOGIC

Dit zij zo ongeveer alle mogelijke vormen van audio codering die een dvd kan ophoesten. Niet erg belangrijk omdat er maar een paar titels zijn die vreemde coderingen hebben. Maar 't feit dat hij al 7 kanaals is geeft aan dat je voorlopig op de eerste rang zit wat DVD betreft.

DIRECT
: je kunt deze boven genoemde onzin (voor muziek niet nodig) ook uitzetten cq omzeilen

Digitale Surroundklank-Decodering met

Ultra Snelle 32-Bits DSP-processoren.

Dat wil zeggen dat al die coderingen berekend worden door een processor die speciaal voor signaal bewerking ontworpen is. En die meer 'dynamiek' heeft dan dat ie nodig zou hebben.

24-Bits D/A omzetting.

De versterker zet de digitale informatie om met een grote naukeurigheid en dynamiek.

Tja wat die speakers betreft. Ik ben niet zo kapot van 7 versterkers in 1 doosje. Maar als je niet al te moeilijke speakers hebt moet 't prima gaan.

Ik kan je ook een beetje mijn ervaringen met deze versterker geven, want ik heb hem bijna een jaar staan spelen.

De versterker heeft in ieder geval met mijn speakers (B&W DM602s2) geen enkele moeite om ze aan te sturen. Ze zijn perfect onder controle en volgens mij haal ik echt het maximale uit de speakers wat er uit te halen valt.

De versterker is in het laag snel en gecontroleerd. Klinkt niet scherp maar wel gedetaileerd in het hoog. Het mid is zoals het wezen moet niet op de voorgrond, maar ook niet op de achtergrond.

Door de B&W speakers is het geheel een tikje warm maar verders heel neutraal. Ik heb opnames die op mijn vorige receiver van Philips redelijk goed klonken nu niet meer gedraaid, omdat de versterker erg eerlijk is. Alle goede punten, maar ook ALLE slechte punten van een cd of dvd worden zeer goed weergegeven, waardoor sommige cd's dof en emotieloos klinken, maar andere bezitten een diepte en soundstage waar ik nog steeds van sta te kijken. Ik weet dat dit allemaal nog VEEL beter moet kunnen, maar de beperking ligt bij de luidsprekers. Een luidspreker van 600 gulden is natuurlijk geen echte match bij een versterker van ruim 9000 gulden. Ik ben eerst aan het sparen voor nieuwe surround speakers, dan voor de upgrade van de AVC-A1SE en dan voor nieuwe front en center speakers. De surround speakers worden zo goed als zeker de Cabasse IO's. De nieuwe fronts heb ik wel op het oog, maar de €€€ zijn ff op. Het worden namelijk de B&W Nautilus 804's. Later zou ik deze nog ieder een eigen eindversterker kunnen geven van NAD (de S200) of een Bryston. Uiteraard is dit allemaal verre toekomst muziek, maar de AVC-A1SE is een feit.

De enige nadelen zijn de omvang en het gewicht van de versterker. Hij weegt 27KG en is nogal lomp. Let daarop bij het plaatsen in een meubel. Een ander en tevens laatste minpunt is de Aktis remote. De remote is erg goed met apparaten welke standaard ingebouwd zitten, zoals Philips TV en VCR, maar de DVD en CD speler ondersteuning is er NIET en werkt na deze zelf geprogrammeerd te hebben niet 100% naar behoren. Aangezien niet iedereen een Philips CD en/of DVD speler heeft, is dit niet voor iedereen een probleem.

Verder is de versterker een echte aanrader.

Hallo Jeroen,

Heb je de fundering onder je huis wel gecheckt voordat je de versterker in je huiskamer hebt gezet??? Wat een joekel van een versterker die AVC-A1SE zeg.

Ik wordt wel een beetje nerveus van al die aansluitmogelijkheden. Maar het zal vast fantastisch klinken.......

Mvrgr

John

PS: hoe voeg je een afbeelding bij een bericht?????

Geplaatst door JGCK:

PS: hoe voeg je een afbeelding bij een bericht?????

Hoi John,

Op zich doe je het goed, echter moet je binne de {img}{/img} naar een plaatje op het web verwijzen. Daar moet dus een adres staan.

{img}http://www.hear.nl/images/icons/fotos/793-a.jpg{/img} geeft dit plaatje 793-a.jpg

als je de acollades door vierkante haken vervangt.

Alles over de UBB-code vind je HIER. Helaas werken op dit forum niet alle mogelijkheden. Je kunt bijvoorbeeld geen kleurtekst in je posting zetten. De uitleg over plaatjes en URL's e.d. staat er wel duidelijk omschreven.