Jump to content

Klipsch RF-5

MauriceH
 Share

Recommended Posts

Hoi Jitze,

Allereerst een prettig kerstfeest toegewenst.

Ik heb middels dit forum begrepen dat jij helemaal weg bent van Klipsch luidsprekers. Ik ben een beetje aan het rondneuzen voor een leuk paar luidsprekers rond de 1000EUR/stuk. Op www.stassen.nl zag ik deze luidsprekers staan voor 955EUR/stuk. Daar ik een aantal jaren geleden Klipsch luidsprekers heb gehoord, en erg onder de indruk was van het geluid, is dit een interessant gegeven.

Hoe was jouw ervaring met deze luidsprekers? Goed? Makkelijk aan te sturen? Klinken ze lekker op Jazz- en Jazzrock -achtige muziek?

Bij voorbaat dank.

Groeten,

Maurice

Dankjewel Maurice,

welke Klipsch speakers heb je in het verleden ooit gehoord ?

Naast de modern vormgegeven series waarvan de Reference lijn de top is, ook de RF 5 dus, voert Klipsch nog altijd een aantal zeer oude modellen, welke zich duidelijk onderscheiden van de nieuwe speakers.

Zelf heb ik een duidelijke voorkeur voor deze oudere modellen, omdat er sprake is van een gesloten systeem of een hoorn voor het laag.

Hierdoor verkrijg je een sneller, losser en dus ook wat dunner laag, waarin veel meer detail hoorbaar is.

Dankzij de basreflex zijn de nieuwe modellen in het laag wat trager, minder gedetailleerd, ze gaan wel veel dieper, maar of dat mooi is......

Ook in hoog en midden winnen de oudere speakers het van de nieuwe lijn, de hoorns voor midden en hoog zijn een stuk groter, dankzij de vormgeving van de kasten.

In dezelfde prijsklasse als de RF 5 zul je de Heresy vinden, ook al lijkt deze op een sinasappelkist, muziek valt je ten deel als je hier een goede versterker voor hangt.

Zou hier zeker eens naar luisteren, waarschijnlijk zul je deze speakers op niet zo heel veel adressen vinden, er zijn maar een handvol Klipsch Heritage dealers in Nederland.

Groet Jitze :rolleyes:

Hoi Jitze,

De luidsprekers die ik beluisterd heb, leken op de Heresy II, alleen stonden deze niet schuin naar boven gericht. Daarnaast waren ze ook een stuk hoger, ongeveer 90 cm schat ik zo. Ze hadden hoorns voor het midden en hoog. Daarnaast was het al een jaar of 10 geleden dat ik ze gehoord heb.

Ik ga eens rondneuzen waar ik e.e.a. kan gaan beluisteren.

Bedankt voor je advies!!!!!

Groeten,

Maurice

De speaker die jij gehoord hebt zou de Forte geweest kunnen zijn, dezen zijn gemaakt tot 1996.

Overigens de Heresy kan ook op een standaard - pootje - gezet worden, op de schuine vloerstaanders verlies je toch een beetje ruimtelijkheid.

Groet Jitze :)