Jump to content

uit de lucht?

Roeland
 Share

Recommended Posts

Ik luister graag naar de radio maar dit wordt lastig gemaakt door ruis en compressie.

Nu luister ik via een ca 10 jaar oude goedkope sony tuner gewoon aangesloten op de kabel en ik vraag me af of ik veel geluidswinst zal krijgen door een andere (duurdere) aan te schaffen.

Welke zouden jullie aanraden?

Revox heeft een naam op dit gebied, heeft iemand daar ervaring mee? confused.gif

Als je de compressie bedoelt die door de zenders wordt gebruikt om muziek binnen een dynamiek bandbreedte te laten horen dan verbetert dit niet door het kopen van een nieuwe tuner. In principe heb je voor Hfl 500,- het meeste wel uit de kabel wel gehaald.

De radio wordt tegenwoordig gemaakt voor mensen in de auto, in de supermarkt of op de bouw: Alle zachte en harde passages worden ongeveer even hard weergegeven en uitsluitend de reclame een stuk luider.

Ik hoop op digitale tuner zodat we keuze hebben hoe we luisteren naar bepaalde zenders, gecomprimeerd of niet.

Maarten

Geplaatst door DTS:

Hoi Roeland,

Als je deze tuner alleen op de kabel gaat gebruiken dan zou ik absoluut niet meer dan ƒ 500,- uitgeven voor een tuner. Dat is het kabel signaal helemaal niet waard. Je haalt dat er nooit uit. Ik hebzelf ook een Sony uit de QS serie.920...ƒ 450,-.....mooi strak tunertje   :D

Je kunt natuurlijk ook de tweede hands markt op een net wat carl zei............een Quad.......of eventueel een Onkyo, Revox...........succes   ;)

Rick   cool.gif

Toch ben ik het niet geheel eens met je, DTS. Ik heb ook kabel en gebruikte eerst een Duson T100 tuner met standaard coax-kabel! Die kabel heb ik vervangen door Van Den Hul coax met Hirschmann-stekkers! Verschil was best groot! Vervolgens heb ik deze tuner vorig jaar vervangen door een Sphinx Project Five. Deze tuner is ca. 3 keer zo duur als de T100.

Ik zit nog iedere dag met m'n oren te flapperen vanwege het verschil met de Duson (die al beter was dan m'n tuner daarvoor nl. een Marantz ST-50L) en de fantastische weergave van de Sphinx! En dat allemaal over de kabel! Maar goed, waarschijnlijk kan het met een eigen antenne n