Jump to content

Zelfbouw met hoger rendement

kuiperik
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Duck-Twacy:

Mooie hoog rendements units worden o.a. gemaakt door PHL. Veel lager dan 40Hz@-3dB zal je er waarschijnlijk niet mee komen, maar dat is voor 99% van de muziek voldoende (tenzij je van orgelmuziek houdt).

Zat er ook aan te denken :) Heb jij daar ervaring mee Duck? Ziet er erg mooi uit:

http://www.phlaudio.com

Met deze beessies moet je toch wel een orgeltje in je kamer neer kunnen zetten?

SP7010F2.526.jpg

http://www.phlaudio.com/products/18inchbass.html

Geplaatst door Pjotr:

Zat er ook aan te denken     :) Heb jij daar ervaring mee Duck? Ziet er erg mooi uit:

Nee helaas niet. Ik beb net een paar (tamelijk zwaar bekonusde) 12" Lambda gekocht (met laag rendement). Howel "net", de bestelling was in maart 2003.

Als ik opnieuw zou kiezen zou ik doe PHL zeker overwegen (evenals hun middentoners). Ze lijken me er mooi.

Maar goed die Lambda's kunnen weer erg laag in een gesloten systeem (Fb 27Hz@-3 dB). Nu nog een K2. Hopelijk geeft dat niet te veel akoustiek problemen.

Mijn 40 Hz sloeg meer op de 12" modellen, met zo'n 18" unit kan je met een voldoende grote kast wel lager komen, lijkt me, de Fs is 34 Hz (+- 5)

Geplaatst door Pjotr:

Zat er ook aan te denken     :) Heb jij daar ervaring mee Duck? Ziet er erg mooi uit:

http://www.phlaudio.com

Met deze beessies moet je toch wel een orgeltje in je kamer neer kunnen zetten?

SP7010F2.526.jpg    

http://www.phlaudio.com/products/18inchbass.html

De PHL B38-5010 staat in de nieuwste HobbyHifi in 100liter BR (wat ontzettend compact is, de andere testkandidaten hebben >150 liter nodig) ongeveer 30 Hz -3dB. De gemiddelde gevoeligheid is echter 91dB in het basbereik, dus dat is ook bovengemiddeld hoog. Echter de prijs van €415,- is dat ook.

edit: ik zie dat de Duitsers er weer eens een andere productlabeling op na houden.

De overtreffende trap van PHL (en elke andere speaker)is PHY!!!!

wanneer je een full range speaker wilt die zonder hoorn een rendement haalt van 97dB, dan is er geen betere!

HP_KM30_front_klein.gif

HP_KM30_klein.gif

Kijk maar eens op deze site: Musical affairs

Papier conus, piezo tweeter en alnico magneet met een veldsterkte van 1,4T eek.gifeek.gifeek.gif

8watt en je blaast je ramen eruit!! Maar daar zijn ze eigenlijk niet voor ontworpen..............

Geplaatst door Stefan:

[qb]De overtreffende trap van PHL (en elke andere speaker)is PHY!!!!

wanneer je een full range speaker wilt die zonder hoorn een rendement haalt van 97dB, dan is er geen betere!

Mooie speaker, lijkt qua uiterlijk wel wat op mijn Tannoy dual concentrics.....

Geplaatst door Stefan:

De overtreffende trap van PHL (en elke andere speaker)is PHY!!!!

Kijk maar eens op deze site: Musical affairs

Papier conus, piezo tweeter en alnico magneet met een veldsterkte van 1,4T     aurisklein.gif

Je moet er wel de ruimte voor hebben. Het liefst meer dan 3 meter uit elkaar en de luisterafstand 4 meter. Zoek toch liever iets kleiners. :D

Geplaatst door TannoJ:

Dit is de eerste luidspreker sinds lange tijd die mij het water in de muzikale mond doet lopen.......... Schitterend stukje houtbewerking.....   :)    ;)

aurisbovenzijdemiddel.gif

De maker (Hans kortenbach) maakt ze uit de mooiste houtsoorten: Pallisander, Spruce, plataan e.d. Dit zijn houtsoorten die gebruikt worden als klankhout voor instrumenten. Voor mij is hij bezig met een paar schitterende versterkerkasten uit Plataan.

versterkerkast.gif

Geplaatst door Stefan:

De maker (Hans kortenbach) maakt ze uit de mooiste houtsoorten: Pallisander, Spruce, plataan e.d. Dit zijn houtsoorten die gebruikt worden als klankhout voor instrumenten. Voor mij is hij bezig met een paar schitterende versterkerkasten uit Plataan.

versterkerkast.gif        

Ha Stefan,

Mooie kast!

Dit worden de kasten waarin ik het paar Big C's dat ik net heb gekocht ga transplanteren! Hoe gaat het verder op versterkergebied? Groet John

Zeus_kanthal.jpg