Johan Versluis Posted 25 december 2001 Report Share Posted 25 december 2001 Hallo Wie heeft er ervaring met deze tweeter. De XT300/V4 is een geselecteerde uitvoering met aluminium frontplaat. Dus ik ben benieuwd wie deze tweeter bekend voorkomt.Wie meer weet over de standaard uitvoering is ook welkom. m.v.g. J Versluis Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 25 december 2001 Report Share Posted 25 december 2001 De XT300 is de nieuwe ringtweeter van Vifa. Hij wordt ook gebruikt in de luidsprekers van Audio Physic en daarin vind ik ze erg goed klinken. Het zou een van de betere tweeters in zelfbouwland zijn, met een groot frequentiebereik (30 kHz?), maar dat zijn er wel meer. Richard PS, Is het nog wat geworden met de RMT? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 Johan, Ik heb de XT25-versie nu al een tijdje ingebouwd. Een heerlijke tweeter!!! Niet scherp, niet terughoudend, niet moeilijk in te passen in een bestaand systeem, niet waanzinnig kostbaar: kortom, ik ben tevreden. Hoewel...... Diep weggestopt heb ik nog altijd het plan om een mooie bandtweeter aan te schaffen of een electrostaat. Het hoog daarvan is weer net iets meer sprankelend en tegelijkertijd een hoog dat klinkt alsof het geen enkele moeite kost. Waarmee ik zeker niet gezegd wil hebben dat de loftuiting over de XT25 niet terecht is. groeten Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
RALF Posted 27 december 2001 Report Share Posted 27 december 2001 in welk onwerp heb je de ringradiator zitten? ik gebruik hem in combinatie met een scanspeak 18w8546 kevlar woofer en niet echt tevreden over het resultaat, ten opzichte van een scanspeak d2905/9000 klinkt de tweeter erg helder en stemmen komen er met een scherp randje uit, waarschijnlijk een kwestie van filtering aanpassennull Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts