tjeb Posted 28 december 2001 Report Share Posted 28 december 2001 ik draai al een tijdje met de premium 33 van scanspeak/vifa. Met mijn oude arcam delta 290 torrenbak klonk dit heel goed, maar nu ik met de van der veen ul40s (oude model) heb ik nogal last van overheersende bass wat toch een beetje vreemd is voor een buizen bak hij staat in triode geschakeld en ik heb hem ookal ultra lineair gehad. Dit gaf een nog wolliger geluid. Ik heb de luidspreker kast van binnen beplakt met loodbitume en ze staan op 15 cm hard stenen blokken die weer op spikes staan, resonantie van de kast lijkt mij dus heel sterk. Wie kan mij helpen met dit probleem. HHHEEELLLPPP!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard Posted 28 december 2001 Report Share Posted 28 december 2001 Helpt het dichtzetten van de basreflexpoort? Hierdoor wordt de uitslag van de woofers gedempt door de ingesloten lucht in de kast. Naar verwachting zal de bas wat minder luid en strakker worden. Richard Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 28 december 2001 Author Report Share Posted 28 december 2001 bedamkt richard/ruud ik ga hier eens mee stoeien(met het dempen van de poort) want terug naar torren is geen optie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 december 2001 Report Share Posted 28 december 2001 Misschien eens luisteren naar andere speakers........... Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 28 december 2001 Author Report Share Posted 28 december 2001 ha die jitze het probleem is dat ik ze net een maand klaar heb, en aangezien het budget 3 jaar geleden (volgends mijn vrouw!!!) al op was hoef ik nu niet aan te komen met nieuwe luidsprekers. Dus als er iemand is met nog meer suggesties graaagggg!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 29 december 2001 Author Report Share Posted 29 december 2001 Ruud, Wat bedoel je met stabilere buizen bak, volgens dhr van der veen is het mogenlijk om met een rendement vanaf 88 db te draaien. en deze jongens zitten rond de 89. Moet dan toch kunnen lijkt mij????????? Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 30 december 2001 Author Report Share Posted 30 december 2001 ja maar beste ruud waar hebben we het over? Ik praat over een iets andere prijsklasse als jij. Dit is natuurlijk een trabi met een mercedes vergelijken. Mijn vader zij altijd roeien met de riemen die je hebt!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 januari 2002 Report Share Posted 3 januari 2002 Hai Tjeb, Een verstandige vader!!! De mijne zei altijd " het een of het ander" . In jouw situatie betekent dat of andere luidsprekers of een andere versterker. Aan jouw de keuze: waar je het meest aan hecht of wat tweedehands het meest opbrengt Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 22 januari 2002 Author Report Share Posted 22 januari 2002 ik geloof dat ik eruit ben, eerst heb ik een correctie netwerkje toegepast, de premium is namenlijk geen 8 ohm. Hierna ben ik verder gaan stoeien en het bleek dat de poorten veel te lang waren (186mm) ik heb ze nu ingekort en het gaat al een stuk beter. Ik ga ze nu voorzichtig per 50 mm inkorten. ALLEN BEDANKT VOOR DE TIPS !!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 23 januari 2002 Report Share Posted 23 januari 2002 Ok, andere speakers geen optie, dan misschien de UL40s meer spierballen geven ? De mogelijkheid bestaat de eindtrap om te bouwen naar KT88, deze buis geeft - naast meer muziek - ook meer vermogen waardoor met name ook het laag wat beter onder controle gehouden wordt. TriodeDick laat op z'n site de mogelijkheden zien. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 31 januari 2002 Report Share Posted 31 januari 2002 Overigens, de koppel C's in de UL40 zijn ook nog een akelig stuk te verbeteren. Heb er zelf Copperfoils van Jensen ingezet. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts