Jump to content

Kristal in Parasound Cd-speler

Ben
 Share

Recommended Posts

Ik wil het kristal (de "klok" van de speler)met smeltlijm vastzetten in mijn Parasound CD/P 1000 CD-speler. Kan hem echter niet vinden. Weet iemand waar die zit? Ik heb al op de printplaat gezocht en onder het loopwerk.

Beste Ben,

Ik zal een linkje plaatsen met plaatjes van een crystal clock. Ik weet in iedergevalk welke frequentie de klok in jouw speler heeft: Parasound CDP1000 16.9344MHz. Zoek naar een zilveren rechthoekje met daarop deze cijfers. Meestal is het een rechthoekje met ronde kantjes van ongeveer 10 mm.

link: http://www.trichordresearch.com/clockinstructions.html

Goverias en Rogier,

bedankt voor jullie reactie. Ik zal mijn CD-speler dit weekend weer open maken en zien of ik het kristal dit keer wel kan vinden. Misschien zit het toch wel ergens onder het loopwerk verstopt.

Gr.

Ben

Onder het loopwerk kon ik niets vinden. Onder de printplaten is ook niets te vinden.

Wel vond ik een elementje met de tekst 4YBH er op. Het is een smal zilverkleurig cilindertje van ca. 1 cm lang. Aan de onderkant zitten twee draden aan de printplaat vast. Het cilindertje ligt echter gevouwen aan die twee draadjes plat op de printplaat. Tussen cilinder en printplaat hebben ze een doorzichtig kunststof gesmolten.

Zou dit dan het betreffende kristal zijn?nDit hebben ze plat op de printplaat