Maarten Posted 4 oktober 2002 Report Share Posted 4 oktober 2002 Om maar eens een nieuw onderwerp te starten: Soms bouw je als zelfbouwer een eigen ontwerp, maar vaak bouwen liefhebbers bewust een bestaand (en meestal duurder) origineel na. Zo'n copie kan technisch zijn nagebouwd, maar soms lijkt ook het uiterlijk precies op de echte versie. In mijn geval heb ik een eigen 4706 gaincard nagebouwd. Het origineel, de 4706 Gaincard volgens de site van Sakura Systems: En mijn copie, m'n GeenKloon, met de beschrijving op mijn site: Eerlijkheid gebied me te zeggen dat ik nog steeds een keer, liefst samen met Sodejuu, wil luisteren naar het origineel bij Void. Want over het origineel veel gelezen maar nog niet beluisterd (foei). Ik ben benieuwd naar jullie pogingen een succesvol ontwerp zelf na te bouwen (liefst met plaatjes). Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 4 oktober 2002 Author Report Share Posted 4 oktober 2002 Heb jij een suggestie Henk? Iets strak en simpel past het best bij zo'n vormgeving vind ik. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 oktober 2002 Report Share Posted 4 oktober 2002 Heb jij een suggestie Henk? Iets strak en simpel past het best bij zo'n vormgeving vind ik.Maarten Hoi Maarten, Wat dacht je van zoiets: 'Tis maar een suggestie. Maar je kunt zoiets wel makkelijk laten graveren. Wat betreft je oorspronkelijke vraag: Zo'n 25 jaar geleden heb ik een exacte kopie van de Quad 303 eindversterker nagebouwd. Wel met een andere gestabiliseerde voeding omdat de orginele nogal tricky in elkaar stak. Samen met een eigen vv zat dat in een palisander houten kast van ong. 14 cm hoog en 35 cm breed. De voorkant heb ik toen van geanodiseerd en geborsteld aluminium bij een graveur laten maken. Hij klonk net zo goed als het orgineel. Ik heb hem een jaar of 12 geleden verkocht en weet niet meer waar ie gebleven is. Daar heb ik nu eigenlijk wel erg spijt van. En helaas heb ik er ook geen foto van. Was toen eigenlijk een beetje te bescheiden om foto's van eigen werk te maken. Groet, edit: He Henk je bent me net even voor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 oktober 2002 Report Share Posted 5 oktober 2002 Hoi Maarten, Je weet hoe de kloon die ik heb gebouwt eruit ziet. Ik wil best wel een plaatje plaatsen, maar ik heb op dit moment geen foto online. De plaatjes server die ik onlangs gebruikte is meer dan de helft van de tijd OFFLINE, dus dat heeft geen nut. Ik denk dat ik maar eens mijn webspace ga claimen bij mijn providers en daar wat foto's dump Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 13 oktober 2002 Report Share Posted 13 oktober 2002 Bij mij geldt:liever niets dan namaak. Dat je het elektronische deel nabouwd is nog te begrijpen,maar het uiterlijk? Dit vind ik persoonlijk net zo triest als die mensjes die een Fiero ombouwen naar een nep-Ferrari,rij je toch voor aap? Toch knap dat je hiermee uit de kast durf te komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Posted 14 oktober 2002 Report Share Posted 14 oktober 2002 Zeg Gerrit, ben je altijd zo lollig? Waarom zou je iets dat goed is en er goed uitziet pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 15 oktober 2002 Report Share Posted 15 oktober 2002 Dit is wat ik vind,zoals ik zeg,dat je het elektrische deel nabouwd is begrijpelijk,je wilt hetzelfde geluid voor weinig en omdat je zelf het technisch inzicht ontbeert is dit voor jou de enige weg,eigenlijk ook niet juist omdat iemand daar waarschijnlijk veel tijd,moeite en geld in heeft gestoken om zover te komen maar...vooruit.Maar om vervolgens het uiterlijk,een creatieve uiting wat verder geen enkele functie dient dan het produkt van een ander te onderscheiden te copieren is van een schaamteloze laagheid welke alleen door het laagste soort prutsers word gebezigd. Daarnaast vind ik het gewoon zielig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 15 oktober 2002 Report Share Posted 15 oktober 2002 "Beter goed gekopieeerd dan slecht zelf verzonnen." De industrie doet niet anders en verdient zo dik geld. Er is geen uitweg meer Gerrit. Je kan nog in een hutje op de hei gaan zitten .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 15 oktober 2002 Report Share Posted 15 oktober 2002 Wat is dat nu weer voor antwoord,als je iets voor jezelf maakt hoef je er toch niets aan te verdienen,sterker nog,het apparaat wat je copieerd is waarschijnlijk ook al te koop als goedkope kloon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 15 oktober 2002 Report Share Posted 15 oktober 2002 Beste Gerrit, Je houdt zeker niet van Japanners ? Want Japanners maken heel veel na !!! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 15 oktober 2002 Report Share Posted 15 oktober 2002 Je bedoeld Chinezen zeker? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edwin Snoek Posted 16 oktober 2002 Report Share Posted 16 oktober 2002 Kijk Gerrit Hier een ontwerp van een paar Chinezen. Klinkt prachtig, is extern en intern echt zeer mooi opgebouwd en kost in verhouding tov de "gerenomeerde high-end" merken maar een fractie. Nabouwen van een Vincent versterker lijkt mij niet echt zinvol, omdat je waarschijnlijk {veel} duurder uit zou zijn. Lang leve de Chinezen. Mooi h Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 oktober 2002 Report Share Posted 16 oktober 2002 Drie opmerkingen: - als jezelf dingen wilt gaan ontwerpen dan zal je altijd beginnen met het namaken van andermans werk. Kijk bij kinderen die copieeren ook heel vaak voor ze zelf origineel werk gaan leveren; - ik heb het origineel nooit gezien, maar ik vind de kastjes van Maarten wel leuk om te zien. Ik kan het allemaal niet en Maarten mag best trots op zichzelf zijn; - Gerrit: ben jij altijd zo negatief of vindt je het gewoon leuk om zo reacties uit te lokken? Wat voor een installatie had jij eigenlijk, ook zelfbouw (maar dan origineel)? - aldoen is het copieren van Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 16 oktober 2002 Report Share Posted 16 oktober 2002 Laatste zinnetje svp deleten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R. Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Ik ben net als Maarten bezig met een gainclone. Ik gebruik het zelfde kastje als Maarten alleen bouw ik alles in een kastje en niet hardwired maar op een printplaatje. Als ik hem klaar heb, waarschijnlijk over een week dan hoop ik dat ik daar plaatjes van kan maken! moet alleen even een digicam lenen! Groeten Hans R. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Hans,kun je geen digicam nabouwen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Hans,kun je geen digicam nabouwen. En hoe wil je daar dan weer een foto van maken?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld: Hans,kun je geen digicam nabouwen. Geplaatst door Henrie: En hoe wil je daar dan weer een foto van maken?? Maak je er toch twee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 17 oktober 2002 Author Report Share Posted 17 oktober 2002 Een spiegel? M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Geplaatst door Maarten:Een spiegel? M. Nee doe dat maar niet. Zien we Gerrit ook nog op de foto... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Geplaatst door Henrie: Nee doe dat maar niet. Zien we Gerrit ook nog op de foto... Nee,dan zouden jullie wel eens opgewonden kunnnen raken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Opgewonden Gerrit - alleen als jij in die kast zit. Overigens ben je af en toe toch wel geinig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 17 oktober 2002 Author Report Share Posted 17 oktober 2002 Geplaatst door Gerrit Harteveld: Nee,dan zouden jullie wel eens opgewonden kunnnen raken. Gerrit, Waarom denk je dat? Draag jij rokjes dan? M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 17 oktober 2002 Report Share Posted 17 oktober 2002 Nu gaan ze ook al vragen wat ik draag,bel maar mooi mijn 0800 nummer voor 1 euro per minuut als je meer wilt weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans R. Posted 18 oktober 2002 Report Share Posted 18 oktober 2002 Ben nog maar 1ste jaars mbo en dan verwacht jij dat ik een digicam kan bouwen! niet wijs joh ben trouwens wel benieuwd wat zo'n iemand als jou als setje heeft staan!!! Ow jah introductie van mn school was wel met schotse rokjes benieuwd bel dan: 0900 02..... hahaha, sorry ik ben niet grappig groetjes Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts