Jump to content

Jouw imitatie van het origineel

Maarten
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door hifi@home.nl:

Maarten,

Ik ben, zoals je inmiddels weet erg goed in het kopieeren van jouw tweaks. Hier mijn laatste aanwinst de Silver Bullit;

my_first_silver_bullit.jpg  

Groetjes,

Frank

Frank,

Hier ben ik hevig jaloers op; prachtig afgewerkt. Waar heb je overigens de kous vandaan?

Ik wil ook graag de bullit plugs gaan gebruiken maar heb tot nu toe gezien dat het vastzetten op "zachte" interlinks een uitdaging is. Hoe heb je dat gedaan?

gr,

Maarten

Maarten, ik heb nog twee maal een meter liggen wat ik toch niet meer opmaak. En omdat jij zo actief bent op dit forum en op je eigen website mag je dat helemaal voor nix, nada, grateloos van mij hebben...........

Laat maar weten hoe je het wil hebben!

Frank

Geplaatst door Maarten:

Frank,

Hier ben ik hevig jaloers op; prachtig afgewerkt. Waar heb je overigens de kous vandaan?

Ik wil ook graag de bullit plugs gaan gebruiken maar heb tot nu toe gezien dat het vastzetten op "zachte" interlinks een uitdaging is. Hoe heb je dat gedaan?

gr,

Maarten

Hallo ik ken nu ook de bullit pluggen, wel uitkijken want het massa kontaktpunt is erg klein en zal de massa beschadigen van de ingang cq uitgang.

Niet geschikt voor het vaak verwisselen.

Bovendien gaat de massapunt waarschijnlijk dwars door het laagje goud heen met alle narigheid van dien bv oxidatie.

Het los maken van de plug vergt ook de nodige kracht.

Uitkijken dus !

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Geplaatst door callas:

"is van een schaamteloze laagheid welke alleen door het laagste soort prutsers word gebezigd.

Daarnaast vind ik het gewoon zielig."

Zelf wel eens iets gepresteerd Gerrit ?

Uiteraard,ik ben ook maar een mens.Ik heb eens een QED passieve preamp nagebouwd,scheelde me 280 gulden,de QED kostte destijds 300 gulden.

:D

Geplaatst door Gerrit Harteveld:

Uiteraard,ik ben ook maar een mens.Ik heb eens een QED passieve preamp nagebouwd,scheelde me 280 gulden,de QED kostte destijds 300 gulden.

:D

Wat moet ik mij bij een passieve preamp voorstellen Gerrit confused.gif

Geplaatst door hifi@home.nl:

Maarten, ik heb nog twee maal een meter liggen wat ik toch niet meer opmaak. En omdat jij zo actief bent op dit forum en op je eigen website mag je dat helemaal voor nix, nada, grateloos van mij hebben...........

Laat maar weten hoe je het wil hebben!

Frank

Frank,

Wat een fantastisch aanbod. Ik neem het graag aan, dan ga ik een extra versie maken van de Silverlink en waarschijnlijk ook met Silver Bullets (of weer Neutriks).

gr,

Maarten

PS. Ik stuur je wel even een PM met wat gegevens.

• 2 weeks later...
Geplaatst door Haudio:

Hallo ik ken  nu ook de bullit pluggen, wel uitkijken want het massa kontaktpunt is erg klein en zal de massa beschadigen van de ingang cq uitgang.

Niet geschikt voor het vaak verwisselen.

Bovendien gaat de massapunt waarschijnlijk dwars door het laagje goud heen met alle narigheid van dien bv oxidatie.

Het los maken van de plug vergt ook de nodige kracht.

Uitkijken dus !

MvG,

Haudio

Elk nadeel heb z'n voordeel! (om maar eens een oude rot erbij te halen ;) )

Door de kleine aardpen en de grote klemkracht krijg je een hele stevige verbinding, hiermee maak je de overgangsweerstand zo laag mogelijk.

Dat je dan eventueel het goud van je cinch delen afschraapt is alleen maar een extra voordeel; die goudlaag, samen met de verbindene tussenlaag, zit toch alleen maar in de weg (weer extra materiaalovergangen :( ) Je moet dan helaas wel regelmatig je contacten goed schoonmaken (de-oxideren)

De typische aardverbinding is volgens mij de verantwoordelijke voor de klankmatige voorsprong op "standaard" coaxiale stekkers; het elimineert wervelstromen op de contactovergang, en zorgt voor een hechte contactverbinding. De ontwerper/uitvinder van de plug zal dit doel voor ogen hebben gehad.

Groeten,