Jump to content

Welke lijm voor MDF ?

Paul Jenner
 Share

Recommended Posts

Hallo Paul,

Nee in de 15 cm klasse weet ik het ook zo gauw niet maar in de 17 cm klasse (en betaalbaar) vind ik de Peerless HDS164 er erg fraai uitzien, zowel het uiterlijk als de specs: http://www.d-s-t.com/peerless/data/850439.htm

Ben van plan om deze voor de laagsectie onder mijn VR-1's te gaan gebruiken (3 per kast)

Kijk ook eens naar de Audax AM170Z2

http://www.audax.fr/prestige/am170z2.html

In de VR-1's zitten overigens de goedkopere Audax AP170Z0 en klinkt echt verrassend goed. http://www.audax.fr/standard/ap170z0.html

Grtz.

Ik weet dat die Audaxen in jouw VR's goed klinken. Von Schweikert weet hoe je kasten moet bouwen blijkbaar.

Ik vind 17 cm te groot voor een middentoner en te klein voor een woofer. Ik zoek een middentoner en daarvoor vind ik 13 cm weer te klein, dus ...

Waarom ga je drie woofers per kast gebruiken ? Je kunt beter

Geplaatst door Paul Jenner:

Ik weet dat die Audaxen in jouw VR's goed klinken. Von Schweikert weet hoe je kasten moet bouwen blijkbaar.

Ik vind 17 cm te groot voor een middentoner en te klein voor een woofer. Ik zoek een middentoner en daarvoor vind ik 13 cm weer te klein, dus ...

Waarom ga je drie woofers per kast gebruiken ? Je kunt beter

Geplaatst door Sherwin:

Beste,

Jullie zijn allemaal (bijna wel verplicht) welkom om mijn zelfgemaakte kasten te beluisteren;

Mvgr, Sherwin

is misschien wel een leuk iedee om gelijk (de wereld beroemde klaas)uit te nodigen voor een vergelijk met de PP's, maar wel eerst je huis stofzuigen want je weet maar nooit.

kunnen we daarna weer 25 pagina's lullen over sherwin en de klaas.

Geplaatst door Sherwin:

(...) ik gebruik exotische units (is dan niet eerlijk he), dan dien ik hetzelfde als klaas anders te maken,(...)

Mvgr, Sherwin

Dure units hoeven niet beter te zijn dan goedkopere.

Bovendien kan een goed ontworpen systeem met middelmatige units veel beter klinken dan een slecht ontworpen systeem met uitstekende units.

(Gilbert Briggs schreef zelfs dat het combineren van op zichzelf superieure units de zekerste manier is om een teleurstellend luidsprekersysteem te krijgen.)

Geplaatst door spido:

(Gilbert Briggs schreef zelfs dat het combineren van op zichzelf superieure units de zekerste manier is om een teleurstellend luidsprekersysteem te krijgen.)

Net het Nederlands Elftal dus. Allemaal topvoetballers, maar samen bakken ze er niks (iig weinig) van.

Het KAN trouwens wel goed gaan. Kijk maar naar Real Madrid. Dat heeft zo ongeveer alle internationale vedettes weggekaapt bij andere clubs (Zidane, Ronaldo, Beckham, Roberto Carlos, Figo enz) en is waarschijnlijk het beste team ter wereld (ok, ze hebben niet de CL gewonnen).

Geplaatst door spido:

Dure units hoeven niet beter te zijn dan goedkopere.

Bovendien kan een goed ontworpen systeem met middelmatige units veel beter klinken dan een slecht ontworpen systeem met uitstekende units.

Geheel eens.

Het bleek overigens weer eens overduidelijk tijdens de laatste forumleden meeting in Rotterdam waar Cadence gedmonstreerd werd. Peperdure units vermoed ik, belabberd eindresultaat (gezien het prijsniveau).

Paul.

Het bleek overigens weer eens overduidelijk tijdens de laatste forumleden meeting in Rotterdam waar Cadence gedmonstreerd werd. Peperdure units vermoed ik, belabberd eindresultaat (gezien het prijsniveau).

Het was toch bekend bij jullie,of tenminste enkele,dat je zou gaan zitten luisteren in eensoortement 'visglas'met een laminaatvloer.Volgens mij klinkt geen ene spieker daar zoals het zou moeten kunnen.Maar ja als je het maar leuk hebt gehad.

Scat-Man.

p.s.Ca. een jaar geleden heb ik die Cadenzen in Engeland wonderschoon horen spelen.

Laatste Lenteshow was het K.. met peren.

Het probleem zat em niet in de ruimte, daar hebben we redelijk doorheen kunnen luisteren. Het probleem zat em in de belabberde bouw van de kasten. Een typisch voorbeeld van dure units in een flutkast. Een goede kastenbouwer had met eenvoudiger units een beter eindresultaat behaald.

Paul.

Geplaatst door spido:

Pssst! Paul!!

't Is plachten. Niet "pleegden", dus. Verander 't maar gauw, voordat Dick het ziet! Dan haal ik dit stukkie weer weg. Bye!

Te laat...............

:D:D:D:D

Met opgewekte groet,

Kent iemand toevallig dit speakertje WPP150 van Mivoc ?

Mwpp1501_gross.jpg

Mwpp1502_gross.jpg

Mwpp1503_gross.jpg

Thiele Small Parameter

Nom. Impedanz 8

Re (Ohm) 6.00

Fs (Hz) 48.00

Qms 2.10

Qes 0.43

Qts 0.36

VAS (l) 11.50

SD (qcm) 77.00

Mms (g) 8.10

BxL 5.90

SPL (dB) 1W/1M 87

Frequenzbereich (Hz) -

linearer Xmax (mm) +/- 3.40

Induktion Le (mH) 0.50

RMS (Watt) 70

max. (Watt) 160

Schwingspule

Durchmesser (mm) 25

H

Via internet moeten ze toch te bestellen zijn, daar gaat het niet om. Maar ik wil ze natuurlijk kunnen beluisteren of informatie uit de eerste hand. Het is een unit uit de door mij zo geliefde range van "iets meer dan 13 centimeter" ...

Paulus is weer terug van vacantie, dus in de loop van de komende week kan ik jullie misschien weer eens vergasten op gezellige lijmverhalen met plakkineuze inslag :)

In ieder geval kan ik drie van de vier gezaagde kasten wegsmijten, dat schiet lekker op ! Maar wij houden stug vol ....

Paul.