Jump to content

Welke lijm voor MDF ?

Paul Jenner
 Share

Recommended Posts

Het liefst voor de acoustische aanpassing van je zolder, want dat kan lang gaan duren als je net zo vlot bent als ik in die dingen :)

Helmondistan is een kolere-eind rijden, maar dat heb ik er graag voor over ...

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

Wil wel een keertje komen luisteren, kan dat ?

Van die dingen van mij is namelijk de lijm nog niet droog     :)

Paul.

Mijnes staan al in de grondverf :o volgende week ergens laten spuiten :) 6 speakers, 230kg samen :D

Iemand een tip om de uitgefreeste gaten te beschermen tegen lak?

Geplaatst door JSA:

Mijnes staan al in de grondverf     :o volgende week ergens laten spuiten     :) 6 speakers, 230kg samen     :D

Iemand een tip om de uitgefreeste gaten te beschermen tegen lak?

De speakers erin zetten. :rolleyes::D

Ik ben een beetje laat ingestapt en heb niet alles gelezen.

in de 15 cm klasse weet ik het ook zo gauw niet maar in de 17 cm klasse (en betaalbaar) vind ik de Peerless HDS164 er erg fraai uitzien, zowel het uiterlijk als de specs: http://www.d-s-t.com/peerless/data/850439.htm  

Bandor heeft een hele mooie. Zie de web page. Kost alleen we een paar centen. Mijn exemplaar kostte een jaar of 10 terug al zo'n hfl 700,-.

http://www.bandor.co.uk/images/Img001.jpg

Ziet er niet alleen mooi uit, maar klinkt als een....

Hallo Martin,

beter laat ingestapt dan nooit :D

Dank voor de link naar Bandor, ik ga het zo even lezen. Nooit van het merk gehoord trouwens.

Img001.jpg

De gedachte achter mijn vraag was trouwens om eens te kijken of er niet wat meer 15 cm bas-middentoners zijn dan die beroemde Scan Speak. Die is namelijk nogal aan de prijs en derhalve wat minder geschikt voor experimentele kassies.

Paul

• 3 months later...
Hallo,

Hoe kun je het beste overtollige houtlijm -na het drogen- verwijderen? Ik zit het nu met een mesje eraf te bikken, maar is er niet een of ander oplosmiddel voor?

Bedankt & gegroet

Vast wel, maar los je dan niet ook de lijm tussen het hout ermee op? Of tast je het hout niet anderszins aan? Gewoon met een scherp geslepen (en gewette!) bijtel eraf 'krabben'. Moet netjes kunnen lukken volgens mij...

Hallo,

Hoe kun je het beste overtollige houtlijm -na het drogen- verwijderen? Ik zit het nu met een mesje eraf te bikken, maar is er niet een of ander oplosmiddel voor?

Bedankt & gegroet

Met een schaaf.