cgm Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Nee, ik heb hem even inelkaar gespuugd om te zien waar de schoen wringt. Ik ga er van uit, help mij hopen, dat er met enig "bijzagen" een mouw aan te passen is. Hoe vind je trouwens mijn puntmuts ? Paul. Mooi hoor Paul. Beetje verven, vierkantje uitzagen, kaarsje erin en genieten met de kerst.. Maar dat heb je opeens rap voor elkaar gekregen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 Alleen geplakt hoor Cock. Met die pyramide kan ik opnieuw beginnen, denk ik. En Spido, ik heb een busje poly-urethaan lijm gekocht, maar nog niet in steling gebracht. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 En dit is hem gebroederlijk samen met het controle-exemplaar ... Beiden een inhoud van 8 liter. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cgm Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Je rook teveel Paul! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 Sorry, gedrieen gebroederlijk naast elkaar, samen dus met een pakje Barclay om te laten zien hoe groot ze ongeveer zijn ... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 En nu de vraag aan de wiskundig onderlegden onder ons, wat deed ik fout ? Het verstek zagen van die pyramide is onder 45 graden gebeurd. Dat is dus niet goed. Zo op het oog schat ik dat het 30 graden had moeten zijn. Terug naar school ? Voorts is de aansluiting in de voorliggende rechthoek niet correct. Ik had, door de kanteling van de pyramide, de rechthoek in 15 graden verstekkineus laten zagen. Dat klopt volgens mij aardig, maar komt in de hoeken niet goed uit Paul, die het poly-urineus lijmen nog even uitstelt ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Ja, dat is niet goed. Het is een nogal ingewikkeld proces om de juiste hoek te bepalen, maar wel te doen. Een timmerman die verstand heeft van hoek- en kilkepers bij kapconstructies kan je vast wel uitleggen hoe je hier een uitslag voor maakt. Wat zijn de exacte afmetingen van de piramide? (lengte breedte en hoogte) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Paul Jenner:En nu de vraag aan de wiskundig onderlegden onder ons, wat deed ik fout ? Het verstek zagen van die pyramide is onder 45 graden gebeurd. Dat is dus niet goed. Zo op het oog schat ik dat het 30 graden had moeten zijn. Terug naar school ? Voorts is de aansluiting in de voorliggende rechthoek niet correct. Ik had, door de kanteling van de pyramide, de rechthoek in 15 graden verstekkineus laten zagen. Dat klopt volgens mij aardig, maar komt in de hoeken niet goed uit Paul, die het poly-urineus lijmen nog even uitstelt ... Ik kan het denk ik wel voor je uitrekenen. Maar niet nu. Heb wel de beoogde afmetingen van de pyramide nodig. Dan is er wel uit te komen. Dit soort dingen waren altijd m'n sterkste kanten bij wiskunde B op het VWO. Had ik bijna altijd goed (ff afkloppen ). Was ook wel nodig, want met alleen 'droge stof' had ik het niet gehaald denk ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 De exacte afmetingen zijn: hoogte: 31.2 basis: 28.1 x 19.6 (buitenafmetingen, maar dat doet er niet toe ) Ik heb opgemeten dat de kanteling t.o.v. de voorliggende rechthoek 15 graden is. Maar weer eens even spitten op de wiskunde sites .... Ik zit er aan te denken om slechts twee van de vier pyramide panelen aan te laten passen, dat spaart er weer twee die ik niet weg hoef te gooien. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Paul Jenner:De exacte afmetingen zijn: hoogte: 31.2 basis: 28.1 x 19.6 (buitenafmetingen, maar dat doet er niet toe ) De buitenafmeting van de pyramide dus? Zal er eens over denken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Die hoogte die je opgeeft, is dat wel de echte hoogt trouwens? Dus de afstand van het grondvlak tot de punt, of is het de afstand van de punt van de pyramide tot een van de andere 2 punten van de driehoek (de lengte van de ribbe dus)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 Graag, maar nog liever heb ik dat je me de juiste formules e.d. wijst. Ik kan moeilijk voor iedere berekening bij jou gaan aankloppen Op de wiskunde site die ik ken worden dit soort problemen niet besproken. Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 11 september 2003 Author Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Henrie:Die hoogte die je opgeeft, is dat wel de echte hoogt trouwens? Dus de afstand van het grondvlak tot de punt, of is het de afstand van de punt van de pyramide tot een van de andere 2 punten van de driehoek (de lengte van de ribbe dus)? Nee, de werkelijke hoogte, niet de lengte van een van de ribben. Nou ja, dat is te zeggen, als je vanuit het midden van de basis een loodlijntje trekt naar de punt, dan is dat 31.2. Eigenlijk is dat dus niet de werkelijke hoogte. Door de kanteling van de zijden van de pyramide wordt ie natuurlijk iets lager. Hmm, ik geloof dat ik daar al een vautje heb ontdekt .... Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door dick jansen: Beste Spido, Ben ik net alle berichten aan het uitprinten zodat ik over enige tijd mijn vut-tijd kan doorbrengen met de eerste wankele schreden op het pad van het luidsprekerbouwen, gooi jij weer roet in het eten. Pasteus, pasteus.......???? Noch in woordenlijst, noch in woordenboek te vinden. Een ware breinbreker Na lang gepeins eindelijk de betekenis doorgrond. In het vervolg kan ik mijn familie op Jamaica meedelen dat hun muziek rasteus klinkt Heb dank, Spido. Met blijde groet, Beste Dick, Heb je indrevelen en afplamuren w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Paul Jenner: Nee, de werkelijke hoogte, niet de lengte van een van de ribben. Nou ja, dat is te zeggen, als je vanuit het midden van de basis een loodlijntje trekt naar de punt, dan is dat 31.2. Eigenlijk is dat dus niet de werkelijke hoogte. Door de kanteling van de zijden van de pyramide wordt ie natuurlijk iets lager. Hmm, ik geloof dat ik daar al een vautje heb ontdekt .... Paul. Ok, het is dus de hoogte van de driehoekvormige zijvlakken. Ik zal kijken wat ik voor je kan doen... Formules geven kan ik niet. Ik doe het namelijk 'intuitief' zeg maar. M'n leraar had ook altijd de grootste moeite om m'n verhaal te volgen, terwijl ik weer eens het goeie antwoord had gevonden Ik zal eens aan het rekenen slaan... Oh ja, je moet dus de hoek tussen de driehoeken zien te vinden en dat delen door 2. Dan heb je de hoek waaronder je het in verstek moet laten zagen. En die hoek is groter dan 45 graden, ben ik al achter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Ik kom er zo snel niet uit. Ik kijk morgen wel verder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Grote uitvinders en ontwerpers werken ook vaak intu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Geplaatst door Henrie:Ik kom er zo snel niet uit. Ik kijk morgen wel verder... Denk dat het 47.831 graden moet zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kermit Posted 11 september 2003 Report Share Posted 11 september 2003 Ik gebruik altijd een knijpflesje. Heeft ook een dopje. Doseert uitstekend en blijft met dopje er op maandenlang goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door Henrie: Denk dat het 47.831 graden moet zijn... Heb een foutje ontdekt. Zal ff overnieuw uitrekenen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Geplaatst door spido: (Als je vrouw vraagt wat dat nou weer voor een gek ding is, in haar koelkast, dan kijk je maar veelbelovend en zeg je dat het "iets voor vanavond is, schat"...) Beste Spido, Is er bij jullie een Blijf-van-mijn-lijf-huis in de buurt? Pervers mannetje.... Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Ik gebruik gewoon een autocad programma, Paul. Kun je precies aflezen hoeveel graden Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 12 september 2003 Author Report Share Posted 12 september 2003 Sorry jongens, ik heb gisteravond na 12.30 uur de handdoek gegeooid. Ik moet wel gewoon werken vandaag Auto cad ? Verklaar je nader, Jasper ? Voor alle duidelijkheid: Als je een van die driehoeken zou opmeten, dan is de afstand van de basis naar de punt die genoemde 31.2 cm. Henrie, Ik waardeer je pogingen zeer. Hoe ben je daar nu aangekomen ? Spido, zo'n spuitfles heeft ook wel wat als je je buurvrouw wilt imponeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 12 september 2003 Author Report Share Posted 12 september 2003 Waardeloos materiaal ? Wrijf het er maar in. In totaal moest ik E 78,00 afrekenen Dat is twee keer zoveel als ik verwacht had. Maarja, de goede man heeft zowat de hele dag staan zagen. Omdat ik de boel vooralsnog inelkaar getaped heb kan ik e.e.a. niet exact beoordelen, maar zo te zien heeft de man rete zijn best gedaan. De delen zien er werkelijk schitterend uit. Eigenlijk zonde om in elkaar te lijmen. Wie zei er ook alweer dat MDF geen mooi nateriaal is ? Je had het stilleven eigenlijk even moeten aanschouwen, toen ik gisteren de Hubo binnenliep Ik probeer nu de schade te beperken tot twee nieuw te zagen driehoekjes. Daar zit ook een gevoelskwestie bij, niet alleen een muntenkwestie Paul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 september 2003 Report Share Posted 12 september 2003 Beste Paul, Als het aan de buitenkant mooi aansluit en alleen aan de binnen kant wijkt/kiert zou ik het lekker zo laten en de boel gewoon met goede witte houtlijm in elkaar lijmen en tape gebruiken ipv klemmen. Haal anders een fles propellorlijm bij REM0. Is echt supersterk spul. Ik zou een dergelijke constructie zeker niet met PUR in elkaar zetten, hardt veel te snel uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts