Jump to content

Welke lijm voor MDF ?

Paul Jenner
 Share

Recommended Posts

Pohl Teaser is amper gonieus begaafd, laat staan dattie kan schilderijen cool.gif

De hoek tussen de grote driehoek en de recht hoek = 65.8 graden. 90-65.8 = 24.2

De hoek tussen de kleine driehoek en de rechthoek = 72.6 graden. 90-72.6 = 17.4

24.2 - 17.4 = 6.8 graad

De verstek tussen de driehoeken moet dus niet zijn 90: 2 = 45, maar

(90-6.8):2 = 41.6 graad.

Dus inderdaad een meer stompe hoek, zodat ie niet meer aan de binnenkant kiert.

Zou het werkelijk zo eenvoudig zijn ? Als ik het met de Geo drieeck nameet, lijkt het aardig te kloppen.

Vanuit deze redenatie zou bij een pyramide met een vierkant grondvlak de verstekhoek tussen de driehoeken w

Geplaatst door Pjotr:

Dat is alleen zo als de opstaande vlakken loodrecht op het grondvlak staan, maar dan krijg je geen pyramide.

Kijk eens wat er gebeurt als je "pyramide" geen hoogte zou hebben. Dan wordt die hoek 90 graden. De hoek ligt dus ergens tussen die 45 gr. van jou en de 90 gr.

Het echte denkwerk is verder aan Henrie ;}

Nou nee, dank je. Ik heb m'n portie meetkunde weer gehad voor de komende tijd. Overigens vond ik dat altijd wel de leukste kant van wiskunde, maar wiskunde is nog steeds geen hobby van me. Dat laat ik aan de muziek over...

Je kunt trouwens ook wel wiskunde op muziek loslaten. Fourier-analyse en zo. Maar daar heb ik al helemaal een hekel aan...

Geplaatst door Pjotr:

Kijk eens wat er gebeurt als je "pyramide" geen hoogte zou hebben.

Goed,

neem dan vanuit dat midden van het vierkante grondvlak de plat daarop liggende driehoeken alle tegelijk in hun nekvel en hijs ze omhoog totdat de pyramide een zekere hoogte krijgt. De driehoeken zijn automatisch meegegroeid !

Bij een hellingshoek van 90 graden is er een verstek van 45 graden ?

Bij een hellingshoek van minder dan 90 graden is er een verstek van minder dan 45 graden, right ?

Paul.

Geplaatst door Paul Jenner:

Goed,

neem dan vanuit dat midden van het vierkante grondvlak de plat daarop liggende driehoeken alle tegelijk in hun nekvel en hijs ze omhoog totdat de pyramide een zekere hoogte krijgt. De driehoeken zijn automatisch meegegroeid !

Bij een hellingshoek van 90 graden is er een verstek van 45 graden ?

Bij een hellingshoek van minder dan 90 graden is er een verstek van minder dan 45 graden, right ?

Paul.

Bij een hellingshoek kleiner dan 90 graden met het grondvlak, maken de driehoeken een hoek met elkaar die groter is dan 90 graden. Het verstek is dan dus de helft van die hoek. Dus meer dan 45 graden. Maar ja, het is maar net hoe je die verstek hoek ziet...

Hmm... ik laat het hier bij. Het wordt er niet duidelijker op volgens mij :)

Geplaatst door Paul Jenner:

Als je de driehoeken enven hoog ophijst als de breedte / lengte van de basis krijg je een driehoek die in iedere hoek 60 graden is ?

Paul.

Als alle zijden van een driehoek dezelfde afmeting hebben, dan heb je een gelijkzijdige driehoek. Die driehoek heeft dan 3 hoeken van 60 graden (totaal van de 3 hoeken is altijd 180 graden).