Jump to content

Reference+

Raymond
 Share

Recommended Posts

Hoi Raymond,

De reference monitor is erg mooi, maar zal minder laag weergeven dan je keilidh's. De reference + is wat dat betreft beter, maar klinkt niet zo snel als de reference monitor. Let wel, de reference monitor klinkt veel minder warm dan je keilidh's!!! Als je je huidige klankkleur erg mooi vind zal ik je dat in eerste instantie dan ook niet aanraden. Als je het wel doet, dan vraag of je ze thuis mag beluisteren, bij speakerland is dit mogenlijk.

gr. Rogier

Beste Rogier,

Ik ben zeker uitermate tevreden over de klankkleur van de Keilidh's.

Ik heb een tijdje een Rel Strata 1 laten meespelen en na het weglaten van de Rel mis ik gewoon iets in het lage register.

Ben dus opzoek naar iets wat wel meer doorgaat in het laag, maar zeker zo sprankelend in het midden en hoog is als de keilidh's.

Wegens het financi

Beste Raymond,

Voor zo'n bedrag kan ik eventueel wel l.s maken voor je. Mijn huidige luidsprekers die ik zelf heb ontwikkeld waren zo rond de 2500 euro per set. Klinken een tikkeltje warm, zeer gedetailleerd en erg snel. 2,5 weg systeem. Hoef je ook niet eens zelf te bouwen!

gr. Rogier

Beste Rogier,

In ieder geval bedankt voor het aanbod, maar als ik er inderdaad vor kies om zelf een luidspreker te bouwen dan ga ik me eerst eens goed in de mogelijkheden verdiepen en dan lijkt het me het leukst en leerzaamst om zelf te beginnen met bouwen. UIteraard zal ik dan niet gelijk een kwalitatief goede l.s. neer kunnen zetten maar dit zal dan hopelijk wel verbeteren na er een aantal geprobeerd te hebben.

Misschien roep ik nog weleens je hulp in!

Raymond

Hoi Raymond,

Ik gebruik de units nu al drie jaar in mijn eigen speakerontwerp.

Dit is absoluut de meest vervormingsarme, snelle en transparante weergever op de markt!!!!!

Sorry als ik chargeer maar Linn heeft geen vergelijkbare speaker.

Audio Physik gebruikt ze ook in hun Top of the line Medea.

Voordeel is ook dat het een breedbander is, je filtert hem op 200hZ zodat je geen gekke fasesprongen krijgt in het voor je gehoor zo gevoelige gebied tussen 1 en 5kHz, resultaat; een onaangetaste harmonische structuur.

Warning: Als je gaat luisteren bij Remo; ze hebben geen electronica voor de speakers staan die hun nivo haalt. Mocht je in de buurt van Utrecht wonen dan weet ik nog wel een luisteradresje ;)

groeten,

Geplaatst door Rogier:

Hoi Raymond,

De Manger breedbander staat in de nieuwe stereoplay getest, wellicht leuk om te bekijken?

gr. Rogier

Heb ik ook gelezen! Overigens is dit een ontwerp i.c.m. een subwoofer! Het komt in ieder geval goed uit de test.

Overigens vind je ook foto's

Hai Audiopaul,

Ik zat net op jouw website te kijken en vond daar een wel erg dissidente site namelijk zin en onzin van high-end. Nu ben ikzelf ook altijd wel erg sceptisch geweest over verschillen tussen versterkers (veel Jan Kool/Luister gelezen). Feit is echter wel, dat ik wel degelijk verschillen hoor.

Vanuit de keuken komend (dertiger jaren huis) zei mijn vrouw "niet kopen heb je geen plezier van " toen ik de absolute spitzenklasse referenz a 1, in huis had. Mijn luidsprekers klonken wel erg krachtig in het laag. Bij gebruik van twee monoblokken belde een goede vriend (zeer veel verstand van klassiek) later op met de mededeling dat ik dat toch echt niet moest doen (klonk opgepept en steriel). Mijn buizenset maakt echter op iedereen ongelooflijke indruk.

Ik had die conclusies zelf ook al getrokken, maar een onafhankelijk second opinion is nooit weg en mijn vrouw kijkt bijvoorbeeld nooit naar wat ik aanzet. Het enige wat ik haar af en toe vraag is "hoor je iets raars"

Wat vind jij van die zin en onzin over high end.

PM Ook Jan Kool die verschillen tussen versterkers ontkende kwam af en toe met de mededeling dat het toch wel verschillend klonk , maar toch niet zoveel dat...