Rogier Posted 8 oktober 2002 Report Share Posted 8 oktober 2002 Hallo allemaal, ik hoor hier erg veel over black gate's elco's. Ik heb zelf een sphinx voorversterker, met veel kleine elco's. als ik die vervang door black gate's gaat het dan een stuk beter klinken, of is het het geld niet waard? hoe kom je aan black gate's en wat zijn de prijzen? gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 9 oktober 2002 Report Share Posted 9 oktober 2002 Kijk hiervoor de Black Gates. Of je sfinks het waard is moet je zelf beslissen, maar als ik jou was zou ik naar een mooie single ended triode versterker gaan kijken als je ooit een goede SE versterker gehoord hebt is er geen weg meer terug.............. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 9 oktober 2002 Report Share Posted 9 oktober 2002 Ik dacht altijd dat het Bill Gates was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 Geplaatst door Duck-Twacy:Ik dacht altijd dat het Bill Gates was ...Gelukkig niet, aangezien Bills' produkten doorgaans na enkele weken aan groot onderhoud toe zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 10 oktober 2002 Author Report Share Posted 10 oktober 2002 En als je je versterker om het kwartier opnieuw moet opstarten is ook niet erg handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 Geplaatst door Michel: ...Gelukkig niet, aangezien Bills' produkten doorgaans na enkele weken aan groot onderhoud toe zijn... Je kan zeggen wat je wil, maar ome Bill heeft het beter voor elkaar dan iedereen die op dit forum post bij elkaar en dan in het kwadraat. ps. De laatste producten zijn gewoon goed. Geen gelul, met een goed antivirus programma en niet klakkeloos ieder mailtje openen blijft zo'n ding het ook goed doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 Ik draai Windhoos ME. En elke keer als je dat tegen iemand zegt, lachen ze je uit... "want dat is toch vreselijk instabiel!?" Nou, ik heb weinig last van een vastlopende computer. Tuurlijk, hij loopt zo af en toe best eens vast, en dat zou natuurlijk eigenlijk niet mogen, maar dat doen Windhoos 95, 98 en 98SE ook. Misschien XP niet, maar die past niet op m'n harde schijf (zit nogal vol )... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 Ach Henrie, zet je er toch nog een schijffie bij. Wat kosten die gingen nou nog tegenwoordig Zelf draai ik beroepsmatig nog steeds NT4. Staat als een huis. Het is een van de weinige dingen die MS destijds in 1 keer goed heeft gedaan. Heb inmiddels XP-Pro en ga dat binnenkort eens uittesten. Maar ja, ik zit dan ook niet te freaken met allerlei spelletjes. Het zijn juist die spelletjes die de boel onstabiel maken door te pas en te onpas allerlei drivers te vernaggelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 Ik speel eigenlijk alleen maar Patience en GTA3... Voor de rest staat mijn harde schijf vol met 'eigen' programma's (MS Office, Quicktime, Mediaplayer enz), programma's voor school (Microcap, Matlab 6, MS Visual C++...) en vooral ook mp3's... Een schijfje kost tegenwoordig niet zo veel meer. Als ik er bij de faculteit Informatica een koop, ben ik nu €139,50 kwijt voor een Western Digital 80,0GB, 7200rpm of €154,00 voor een Western Digital 80.0GB, 7200rpm met 8MB cache geheugen... Is op zich helemaal niet duur, maar ja, moet je het geld wel hebben... En ik moet komende tijd ook nog wel wat geld besteden aan andere dingen, dus het zit er nog ff niet in denk ik... Maar ehh... ik wil niet zeuren, maar het wordt wel een beetje off-topic zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 oktober 2002 Report Share Posted 10 oktober 2002 LOL Henrie, maar het ging hier toch over "Black Gates" Afijn dan maar weer on-topic. Die condensatoren van die naam zijn, evenals de Cerafine van Elna, mechanisch stabieler opgebouwd. Dat kun je soms horen als je ze in de signaalweg gebruikt. Soms is het een verbetering, maar soms is het evengoed een verslechtering. Nu horen elco's naar mijn mening niet in de signaalweg. Ze horen alleen in de voeding. En op die plek vind ik het echt geen noemenswaardige verbetering t.o.v. andere goede kwaliteit elco's en al helemaal hun meerprijs niet waard. Maar... anderen horen weer totaal andere dingen. Over de Oscon condensatoren van Sanyo hoor je ook juichende verhalen. Eerlijk gezegd hoor ik geen enkel verschil met andere goede lo-esr elco's van Nichion en Rubicon in mijn CD speler. Zou zeggen probeer het eens Rogier. Maar vergelijk het dan ook eens met de kwalitatief prima elco's serie 51 en 53 van BC components (die in een andere thread genoemd zijn) en laat ons jouw mening eens weten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jedi Knight Posted 11 oktober 2002 Report Share Posted 11 oktober 2002 Geplaatst door Pjotr:Ach Henrie, zet je er toch nog een schijffie bij. Wat kosten die gingen nou nog tegenwoordig Zelf draai ik beroepsmatig nog steeds NT4. Staat als een huis. Het is een van de weinige dingen die MS destijds in 1 keer goed heeft gedaan. Heb inmiddels XP-Pro en ga dat binnenkort eens uittesten. Maar ja, ik zit dan ook niet te freaken met allerlei spelletjes. Het zijn juist die spelletjes die de boel onstabiel maken door te pas en te onpas allerlei drivers te vernaggelen. Zoals je misschien wel weet is NT4 een voort borduursel op NT3.51 en zijn er voor NT4 iets van 9 servicepacks uitgekomen om het te maken wat het nu is. 9 servicepacks denk je nu, ja ik reken 5a en 6a als appart servicepack en er is een servicepack 7, die echter weinig goeds met het systeem doet. Verder vind ik persoonlijk Windows 2000 tot nu toe het beste wat Microsoft op de markt heeft gezet. XP is leuk voor thuis, maar de voordelen van XP Pro ten opzichte van W2K Pro zijn zo klein dat een upgrade niet nodig is. XP Pro draait ook op dezelfde NT kernel als W2K en heeft alleen meer multimedia mogelijkheden ingebouwd. Ook is de hardware ondersteuning groter, maar dit alles maakt het ook weer iets langzamer. Een verschil van een kleine 3 tot 4%. W2K is ten opzichte van NT4 echter ruim 15 tot 20% sneller, door effici Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 11 oktober 2002 Author Report Share Posted 11 oktober 2002 Dank je wel voor de antwoorden, ik ga het over een tijdje gewoon proberen, en kan altijd terug. even ook of topic, ik gebruik nu windows xp pro, en werkt erg goed!! gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts