Jump to content

Waarom geen Nederlandse bladen meer over zelfbouw.

Johan Versluis
 Share

Recommended Posts

Hallo

Waarom zijn er in Nederland geen fatsoenlijke bladen meer voor zelfbouw.

Eerst was er nog Audio en Techniek en RB elektronica waar nog wel eens wat in stond.

Alleen Elektuur heeft nog wel eens wat over speakers of versterkers.

In Duitsland zijn zelfs 2 bladen over zelfbouw,hoofdzakelijk speakerbouw.

Dit zijn Klang & Ton en HobbyHifi,twee hele leuke bladen.

Waarom kan dit niet meer in Nederland.

Audio en Techniek was ook zo'n mooi blad maar bestaat ook niet meer.En RB Elektronica bestaat alleen nog maar op internet.

En zo te zien word er nog genoeg gebouwd,dus hoe kan dit nou.Is er helemaal geen belangstelling meer naar zulke bladen,of worden er nu alleen nog maar Duitse of andere buitenlandse bladen gekocht.

Of word er vooral nu meer vanaf het internet gehaald.Ik ben benieuwd wat voor reacties hier op komen.

m.v.g. J.Versluis

A&T was inderdaad behoorlijk eigenzinnig en ik denk dat dat ook een belangrijke reden is geweest voor het verdwijnen. Ook denk ik dat de nederlandstalige markt te klein is voor een dergelijk tijdschrift.

De genoemde Duitse tijdschriften koop ik geregeld, al bouw ik er weinig uit na, ze zijn een bron van kennis over vooral luidsprekerzelfbouw.

Misschien is het een idee voor een bestaand nederlandstalig audioblad om op regelmatige basis een katern met zelfbouw toe te voegen, net zoals het Engelse tijdschrift HiFiWorld geregeld doet. Al heb ik gehoord dat de reguliere adverteerders hier meestal niet van gecharmeerd zijn.

Richard