Jump to content

Tannoy luidsprekers(saturns)

Guest George M.
 Share

Recommended Posts

Guest George M.

Een heel simpele vraag over de tannoy saturns (s6, s8 en helaas de s10 is te duur voor mij).

Wat vinden jullie van deze speakers??

Hoe is hun laag, mid en hoog??

Met welke versterker (tot 1500 gulden) klinken ze goed(ik weet het moet het zelf luisteren en zal het ook wel doen).

Ik heb ze net deze week geluisterd met m'n eigen NAD 320 a fl. 799,-. Ik moet je eerlijk zeggen dat het mij totaal niet aanstond wat ik hoorde, ik heb echt hoofdschuddend naar de S8 zitten luisteren. De S8 maakte er in het laag een potje van terwijl hij overal een slechte definitie gaf. Dit zou aan mijn versterker kunnen liggen echter de dealer vertelde mij dat dit niet zo was. Volgens hem lag het aan de kwaliteit van de kast. Ik heb Dynaudio 122 gekocht, deze speakers kosten +/- 1400,- per stuk en leveren m.i. topprestaties voor dat geld. Het is misschien een beetje lullig dat ik je mogelijk toekomstige speakers zit af te zeiken maar vorige week was ik er ook nog van overtuigd dat ik Tannoy's wilde hebben. Ik ben blij dat ik door hier een berichtje te posten niet al te kortzichtig naar de dealer gegaan ben.

Ik denk dat er wel een aantal versterkers rond de fl.1500,- zijn die goed te combineren met de Tannoy S6 of S8 O.A. de Denon PMA-1500 of de Musical Fidelity X-A1 en Rotel heeft ook prima versterkers in die prijsklassen.

Dat Michel een slechte ervaring heeft wil natuurlijk niet zeggen dat een ieder dat ook vind, smaken verschillen.

Probeer een goede dealer te vinden die je verschillende combinaties kan laten horen.

Succes Mick http://www.geocities.com/tannoymick/index....ml?986826295270

Ik neem aan dat duidelijk is dat mijn persoonlijke ervaring niet voor iedereen geldt. Ik wilde alleen aangeven dat niet met maar een speaker in je hoofd een audiozaak moet binnenwandelen. Je moet het geluid in je hoofd hebben.

Guest George M.

Ok ik moet dus opletten bij de aanschaf van de speakers, das goed. En ik snap ook wel dat michel zijn ervaringen niet voor iedereen geldt, maar het is gewoon iets om op te letten.

Ik hoor de laatste tijd (dat ik me een beetje meer op het audio front begeef steeds meer over die dynaudio's...Kan iemand een linkje plaatsen van hun site?? BVD

Ik ben al in verschillende winkels en op verschillende beurzen geweest. Dat hele Tannoy-gedoe kan mij echt niet boeien. Ik kan Michel heel goed volgen in zijn bevindingen. Ze maken er altijd een potje van. Zelfs die onooglijke en veel te dure Dimension-serie bakt er niets van.

Greetz,

Sodejuu