Hi-Fifi Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Hallo, Zat bij mijn dealer een beetje te "bomen" en kwamen tot de conclusie dat het omdraaien van spikes weleens een nog beter effect kon hebben (geen betere ontkoppeling dus,die blijft hetzelfde)! Waarom zul je zeggen? Nu,als je ze "normaal" onder apparatuur plaatst,dan "loopt" de resonantie in een punt en concentreert zich daar. "Debiel" geplaatst :De resonanties beginnen in de punt en "faden out" naar de (bredere) basis. Ik zelf heb het verschil waargenomen bij gebruik onder een draaitafel,maar of dit ook een relatief groot effect kan hebben bij andere apparatuur weet ik nog niet! Mvg Link to comment Share on other sites More sharing options...
jasper Posted 19 maart 2003 Report Share Posted 19 maart 2003 Ik denk dat het niet zo een geweldig effect zal hebben. Voor zover ik weet is een spike een soort akoestische diode. De kast geeft zijn staande golven/trillingen door aan de grond via de spike. De grond geeft zijn trilling op zijn buurt niet meer terug aan de kast. Uiteindelijk resulteert dit in een strakkere bas, maar in sommige gevallen verlies je hiermee wel veel vermogen vanwege de wet van energiebehoud (of de lucht wordt in eerste instantie in trilling gebracht of het huis). Link to comment Share on other sites More sharing options...
jopie Posted 3 april 2003 Report Share Posted 3 april 2003 pffffffffffffffffffffffffffff. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 4 april 2003 Report Share Posted 4 april 2003 Geplaatst door jopie:pffffffffffffffffffffffffffff. Geplaatst door Ome Henk: accccccccchhhhhhhhhhhhhhhh Jopie en Ome Henk zijn op hun (omgekeerde) spikes gaan zitten Jongens ze zijn voor onder je spiekers. Snap dat nou. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 4 april 2003 Author Report Share Posted 4 april 2003 Hoe beviel dat? Mvg ikke Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts