Brkovi Posted 9 februari 2002 Report Share Posted 9 februari 2002 Sinds een paar dagen heb ik een set Driade 33.2 aangeschaft. Ik vond ze op het internet en de prijs was gewoon goed! Nu heb ik ze daar beluisterd (aangesloten op een Burmester 911 "eindbak") en bekeken en ik zag dat er aan gewerkt was. Normaliter zitten de speaker aansluitingen onderaan en daar zaten ze nog steeds alleen, waren er halverwege een beter stel aansluitingen bij gemonteerd. Ze klonken op de Burmester natuurlijk geweldig! Thuis gekomen en aangesloten op mijn AVM Evolution 1 en spelen maar. Is goed maar, ik was toch nieuwsgierig waarom de speakeraansluitingen veranderd waren? Losschroeven de hap en kijken wat er veranderd is aan het filter. Ik heb namelijk het sterke gevoel dat hier een aantal veranderingen zijn toegepast die het klankbeeld mijninziens niet ten goede gekomen zijn. Maar ja, hoe kom ik erachter wat de originele bezetting is geweest van deze speakers. Op het net kan ik niets vinden! Dus als er iemand is die mij verder kan helpen.............graag!!! A. Kuiper Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 20 februari 2002 Report Share Posted 20 februari 2002 Grote verschillen hoorbaar met andere betere aansluitklemmen. Matige aansluitklemmen verliezen detail en rust met name in het hoog. Aansluitmaterialen van bijv. WBT laat meer horen. MVG music man Link to comment Share on other sites More sharing options...
music man Posted 20 februari 2002 Report Share Posted 20 februari 2002 Alle gegevens over Driade zijn verkrijgbaar bij de importeur/fabrikant of bij de ontwerpers van Driade.. Penhold b.v. Geldermalsen tel. 0345-588080 MVG music man Link to comment Share on other sites More sharing options...
Brkovi Posted 20 februari 2002 Author Report Share Posted 20 februari 2002 Dank je Music man, Aansluitingen zijn alreeds verbeterd! Penhold kan me niet verder helpen omdat deze serie van voor hun tijd zijn! Ze hebben geen informatie aangaande het filter. Maar ik blijf het proberen. Deze speakers zijn nog uit de tijd van Arnold Heeres. En wat ik van insiders gehoord heb over deze man is nou niet gepaald allemaal positief. Maar nogmaals bedankt voor je advies en mocht je toch nog iets weten over de 33.2 serie dan hoor ik dit graag. Brkovi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts