Stefan Posted 29 november 2002 Report Share Posted 29 november 2002 Nog een tweak. Dit zou wel eens de meest schokkende ( ook figuurlijk!!) upgrade kunnen zijn Ik heb het al eerder op dit forum gemeld: plastic folie van je condensatoren en elco's snijden. Werkt uitstekend bij minimalistische (Single Ended Triode) buizenversterkers, bij transistorbakken is het effect afhankelijk van de kwaliteit van de schakeling. Volgende stap: aluminium potje van de condensator lakken met C37 lak. Een stap verder kan ook nog: Aluminium pot van de elco/condensator af slopen en in houten behuizing zetten. Dit levert de meest schokkende verbetering op. Ik heb het samen met een aantal vrienden getest en de meningen zijn unaniem! Zie op deze het verslag van audiovrienden en zelfbouwers Cees en Olaf SITE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 30 november 2002 Report Share Posted 30 november 2002 Geplaatst door Stefan:Een stap verder kan ook nog: Aluminium pot van de elco/condensator af slopen en in houten behuizing zetten. Dit levert de meest schokkende verbetering op. En welke houtsoort klinkt het beste? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 30 november 2002 Report Share Posted 30 november 2002 Ik kan ff niet op de naam komen, maar die moertjes die afgerond zijn. Zie je ook wel eens op je zadelpen (fiets). Die krengen werken echt goed!! Ik heb ze onder m'n cdspeler gezet. (cones eraf gehaald). Ik heb drie stukes geplaatst op de zwaarste onderdelen van m'n cdspeler. Deze tip stond ook een keer in Audio volgens mij. Groet, Jasper Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 november 2002 Report Share Posted 30 november 2002 Geplaatst door JSA:Ik kan ff niet op de naam komen, maar die moertjes die afgerond zijn. Zie je ook wel eens op je zadelpen (fiets). Die krengen werken echt goed!! Ik heb ze onder m'n cdspeler gezet. (cones eraf gehaald). Ik heb drie stukes geplaatst op de zwaarste onderdelen van m'n cdspeler. Deze tip stond ook een keer in Audio volgens mij. Groet, Jasper Je bedoelt "capped-nuts" oftewel "dopmoeren"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2002 Report Share Posted 30 november 2002 Geplaatst door Audiopaul: Je bedoelt "capped-nuts" oftewel "dopmoeren"? De engelsen zouden dan zeggen "He goes nuts" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 30 november 2002 Report Share Posted 30 november 2002 Geplaatst door Pjotr: De engelsen zouden dan zeggen "He goes nuts" Oftewel: "No nuts, no glory!" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 Geplaatst door Audiopaul: Oftewel: "No nuts, no glory!" Gezien je foto's van je audiorack ben jij hier wel de evaringsdeskundige. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 Geplaatst door Pjotr:Gezien je foto's van je audiorack ben jij hier wel de evaringsdeskundige. Achja, soort zoekt soort h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 Geplaatst door Pjotr:Gezien je foto's van je audiorack ben jij hier wel de evaringsdeskundige. Je denkt toch niet dat Audiopaul de moersleutel zelf ter hand heeft genomen om dat rekkie in elkaar te schroeven BTW: Als je geen dopmoeren wil gebruiken of de originele voetjes er vanaf wil schroeven is er nog de mogelijkheid de bodem van de cd-speler in het midden te ondesteunen met een stukje rubber (vlakgum). Deze moet net iets hoger zijn dan de afstand bodem - vloer/rek/opzetplaat oid. Dus net iets hoger dan de hoogte van de voeten (ca 2mm hoger). Deze gum plaats je midden onder de cd-speler en dient als 5e voet. Je speler krijgt meer stabiliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 1 december 2002 Report Share Posted 1 december 2002 Jaa, het is flink vastgeankerd.. Penthouse te koop, m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 2 december 2002 Report Share Posted 2 december 2002 Geplaatst door Duck-Twacy: En welke houtsoort klinkt het beste? Ik heb geen verschillen kunnen waarnemen, het belangrijkste is dat de electromagnetische golven niet kortgesloten worden door een metalen pot Tevens zorgt het hout voor een goede trillingsdemping; omdat een condensator zichzelf in trilling brengt (denk maar aan een Electrostatische luidspreker; dit is niets meer dan een condensator) is een goede demping erg belangrijk. Groeten, Stefan PS in jou toekomstige Stoetkits zouden ze het ook erg goed doen als cathode elco en koppelcondensator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruud Posted 2 december 2002 Report Share Posted 2 december 2002 Geplaatst door sodejuu: BTW: Als je geen dopmoeren wil gebruiken of de originele voetjes er vanaf wil schroeven is er nog de mogelijkheid de bodem van de cd-speler in het midden te ondersteunen met een stukje rubber (vlakgum). Deze moet net iets hoger zijn dan de afstand bodem - vloer/rek/opzetplaat oid. Dus net iets hoger dan de hoogte van de voeten (ca 2mm hoger). Deze gum plaats je midden onder de cd-speler en dient als 5e voet. Je speler krijgt meer stabiliteit. Laat ik dat nu een tijdje geleden gedaan hebben, ook aan de bovenzijde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts