jeanke Posted 1 november 2002 Report Share Posted 1 november 2002 ik zou graag wat meer info krijgen van mensen die ervaring hebben met het upgraden van speakers filters en of bekabeling ervan welke zijn de resultaten wat is haalbaar zijn er toevallig mensen die dezelfde speakers in huis hebben en mij een goede tip kunnen geven met betrekking op de speaker kabels en of plaatsing ideale aansturing ik wacht vol spanning op reaktie alvast bedankt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 2 november 2002 Report Share Posted 2 november 2002 Hoi Jeanke, Met het opwaarderen van speakers ga je meestal ook de klankeigenschappen veranderen. Dus moet je eerst bedenken wat je mist in het geluid, en waar je naar toe wil met het geluid. Zomaar componeneten en bedrading vervangen kan een slecht resultaat geven. Wat wel zomaar kan is de kast aan de binnenkant beplakken met loodbitumen om de kast te verstevigen en zwaarder te maken zodat ie minder resonaties geeft. De klankkleur veranderd hier niet of nauwelijks door. De loodbitumen zijn bij een goede zelfbouw speaker winkel te verkrijgen. gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 november 2002 Report Share Posted 4 november 2002 Geplaatst door Rogier:Hoi Jeanke, Met het opwaarderen van speakers ga je meestal ook de klankeigenschappen veranderen. Dus moet je eerst bedenken wat je mist in het geluid, en waar je naar toe wil met het geluid. Zomaar componeneten en bedrading vervangen kan een slecht resultaat geven. Wat wel zomaar kan is de kast aan de binnenkant beplakken met loodbitumen om de kast te verstevigen en zwaarder te maken zodat ie minder resonaties geeft. De klankkleur veranderd hier niet of nauwelijks door. De loodbitumen zijn bij een goede zelfbouw speaker winkel te verkrijgen. gr. Rogier Als de klank niet of nauwelijks verandert door de kast te beplakken met loodbitumen, waarom zou je dat dan doen? Alleen om resonanties van de kast te voorkomen? En wat heeft dat voor voordeel dan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts