Jump to content

Arcam alpha 9????

TannoJ
 Share

Recommended Posts

Is er misschien iemand op het forum die ervaring heeft met de Arcam alpha 9 cd-speler. Ik heb nu een Sony cd xa555es speler en zag toevallig de arcam. Ik zoek een andere cd-speler van rond de 1000 euro omdat ik met de Sony toch niet helemaal tevreden ben wat betreft muzikaliteit (het is een erg goed gebouwde speler, maar toch heb ik het gevoel dat het beter kan. Zou de Arcam alpha 9 een goede upgrade zijn of hebben jullie betere ideeen??

Gr.

John

Hoi John,

Ik ken het apparaat verder niet, maar ik heb er wel zeer lovende testen over gelezen! ;)

Ik vraag me nu alleen af wat je precies aan muzikaliteit mist in de Sony en er in de Arcam voor denkt terug te krijgen? :rolleyes:

Wellicht is het een optie om het eerst in de bekabeling te zoeken? :rolleyes:

Of heb je dat al geprobeerd? :rolleyes:;)

Hallo Audiopaul,

Ik heb nu een MIT 330 interlink. Om eerlijk te zijn kan ik niet precies er de vinger op leggen wat ik mis in de Sony maar het valt mij gewoon op dat ik de cd speler erg weinig gebruik omdat de tuner (een goedkope Sonyprul) veel dynamischer klinkt. Ook de platenspeler zet een lekker geluidsbeeld neer (misschien niet zo strak in het laag als de Sony maar ik voel toch meer betrokken bij de muziek vanaf de plaat dan bij een cd). De sony cd klinkt behoorlijk klinisch, weinig muzikaal (niet slecht of zo maar toch minder dan ik wil, namelijk het beste... (binnen mijn budget). Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Mvrgr

John

lijkt mij ook een goede keus... ik ehb zelf de alpha 7se van arcam uitvoerig beluisterd samen met de nad 541. en ik was erg onder de indruk en ook voor die prijs. heb achteraf wel de nad gekocht maar dat is wat anders :D iig veel succes

Hallo John,

voor je tot aanschaf van een nieuwe speler overgaat, informeer eens bij Peter van Willenswaard hoe en vooral voor hoeveel - we blijven toch Hollander, niet waar, de sony kan worden verbeterd.

Lijkt me een uitstekende optie : 010 4652606

Groet Jitze

Hallo John,

neen - mogelijk ooit wel - Peter van Willenswaard werkt nu zelfstandig, doet wel upgrades en verkoopt geen eigen produkten,anders dan buizenapparatuur, althans niet dat ik weet.

Ben even kwijt onder welke naam hij werkt.

Heb laatst een HK 760 gehoord die door hem onder handen was genomen, echt groots......

Mij lijkt het dat jouw speler deze upgrade absoluut waard is.

Groet jitze

Geplaatst door sodejuu:

Voor €1000 - 1500 kun je ook een Audio Analogue Puccini krijgen. Die vind ik persoonlijk wel een stuk beter dan een Zonie of de Arcam.

Hallo Roger,

hiervoor geldt echter ook, dat klok en IC's voor verbetering vatbaar zijn......

Groet Jitze

Geplaatst door Ome Henk:

...en niet alle verbeterde deelcomponenten maken een beter apparaat...    :rolleyes:

Henk,

dat klopt als een bus, daarom verwijs ik ook naar Peter van Willenswaard, is een techneut met oren.......................

Dit is een soort die niet zo heel veel voor komt.

Groet Jitze

HalloJitze,

Bedankt voor de tip. Ik heb besloten om de speler door Peter W. te laten modificeren. Ik ben erg benieuwd wat het resultaat is. Ik zal het forum op de hoogte houden...

Mvrgr

John

Geplaatst door JGCK:

Hallo Michel,

Nu maak je mij toch wel erg nieuwsgierig! Welke cd-speler heb je in gedachten i.p.v. de Arcam alpha 9?

John

Beste John,

Bij Sodejuu's optie (AA Puccini) sluit ik me geheel bij aan, maar ook de REGA PLANET vindt ik een erg mooie speler voor het geld.

CREEK en MYRYAD bouwen ook zeer muzikale apparatuur in de door jou genoemde prijsklasse.

Doe jezelf een plezier en zet ze eens naast de Alpha 9. Ik durf te voorspellen wat je conclusie zal zijn! ;)

Succes!

ik heb een tijd geleden een test gelezen in het audio blad stereo, en daar werden een aantal cd spelers getest omder andere de nad 541, de creek, een marantz, rega planet en een aantal andere en ik wist me te herinneren dat de creek er het beste uit kwam voor 1000mark dus misschien een iede om die een keer te beluisteren... de rega kwam er slecht uit voor z`n bedrag wat hij moet kosten. maarja iedereens persoonlijke smaak teld. ik heb zelfd de nad 541 en ben er nog steeds erg gelukkig mee, en koop voorlopig nog geen nieuwe. maaar iig veel succes met je modificeren van je cd speler!