Jump to content

Dynaudio audience 62, 72, 82

Guest George M.
 Share

Recommended Posts

Guest George M.

Nadat in mijn eerste topic, mijn eerste speaker keus werd afgeraden(natuurlijk door een persoonlijke ervaring, wat bij mij anders kan zijn)ben ik op aanraden gaan kijken naar de Dynaudio speakers.

Mijn viel bovenstaande speakers op.

Mijn vraag zijn deze 'kisten' wat??

Hoe is het laag, mid, hoog?? Zijn ze geschikt voor muziek en film??

En hoe is de algehele kwaliteit??

BVD BIG G.

Wat ik de laatste jaren van B&W heb gehoord heeft niet zo'n indruk op me gemaakt. Hoog en zeker laag komt er goed uit, maar dit gaat ten koste van het middengebied. Bij HT zal dit het overigens goed (spectaculair) doen. Een goede speaker mag echter in eerste instantie wel wat saai overkomen als in tweede instantie de muziek er maar goed uit komt.

Kef en B& W waren vroeger de "groten". B&W is in toenemende mate de commerciele kant op gegaan en daardoor minder interessant althans voor mij.

Carl

als ik iets saai vind klinken is het B&W.

De Dynaudio serie, die genoemd wordt is zeker een van de meest eerlijk klinkende speakers in zijn prijsklasse. Of je het mooi vindt of dat jer naar wilt luisteren thuis, moet je zelf beoordelen. Ik ken veel muzikanten, die thuis geen eerlijk geluid willen, omdat ze dat te vermoeiend vinden.

(ga maar eens twee uur naar een live-concert, klassiek of pop,unplugged)

Heel apart, ik vind Dynaudio dus alles behalve saai klinken. De kasten zijn prachtig afgewerkt (ik heb het dan wel over de contour serie) en klinken uitstekend. Ik heb de audience serie nooit gehoord maar als ze ook maar in de buurt komen van de contour dan zijn ze zeker het beluisteren waard. Stevige strakke bas, eerlijk midden en een transparant hoog. Ze zijn alleen wel een beetje power hungry, een stevige amp heeft de voorkeur. Maar als je er dan iets krachtigs achter zet.... dan komt er haast geen eind aan de druk die deze kasten kunnen zetten (ook het laag wat voor HT een voordeel is).

Mijn advies is dan ook dat je zelf even moet luisteren, laat je vooral niet be

Guest KicK

Ik heb zelf de Dynaudio Audience 122 als frontspeaker, de 52 als rear en de 122C als centerspeaker, aangevuld met een REL Storm 3. Ik heb deze set nu ongeveer 4 maanden en heb ze las volgt aangeschaft; ik ben naar Botman (Hoorn) gegaan en ben -zonder op merk en uiterlijk te letten- gaan luisteren. Toen viel de sprankelijkheid, de diepte en warmte van de Audience al meteen op. Er stonden ook luidprekers van andere merken maar ik (en m'n echtgenote) kwamen steeds weer terug op de Audience. Vervolgens heb ik de speakers thuis kunnen beluisteren. Iets wat natuurlijk de doorslag moet geven. Ik heb verschillende soorten muziek gedraaid, van Metallica, Dire Straits tot Santana en ook toen waren de speakers super. Erg warm, helder, diep en het hoog is werkelijk fantastisch. Ik gebruik de STR-DA50ES van Sony om ze aan te sturen en ik ben heel tevreden over deze combinatie. Ik ga ervan uit dat de Audience 62, 72 en 82 hetzelfde klankbeeld zullen hebben omdat dezelfde drivers gebruikt worden. Volgens mij is er 1 verschil; de 62 en 72 zijn twee-wegsystemen en de 82 is de enige drie-wegspeaker van de Audience serie.

Guest zorbas

Ook ik ben recentelijk overgegaan tot de aankoop van de dynaudio 122. Wat een topper. Heerlijk laag, mooie balans en helder transparant. Verre van saai dus. Maar uiteraard dien je ze thuis te beluisteren en speelt de bron een belangrijke rol. Ik heb er een myryad set aan hangen en dat geeft een het produceert tesamen het geluid waar ik op zoek naar was.

Succes!