AnodeDicky Posted 14 februari 2002 Report Share Posted 14 februari 2002 wie heeft er ervaring met de diy lijnversterker van triode dick met de 6072 dubbeltriode.gaarne commentaar. mijn ul40 komt toch wat ingangsgevoeligheid tekort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 15 februari 2002 Report Share Posted 15 februari 2002 Geen ervaring met de versterker, wel met Dick; hij is technisch goed bezig! De 6072 en 5687 zijn de enige noval buizen waar ik goede ervaringen mee heb, de rest van de noval familie moet je niet aan beginnen Ik zou 'm gewoon bouwen, je kan hem altijd nog modificeren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 22 februari 2002 Report Share Posted 22 februari 2002 Heb zelf een Beard CA 35 voor een UL 40 hangen, een extra trapje is inderdaad gewenst voor deze versterker. Overigens kan ik volmondig Stefan's opmerkingen over TriodeDick bevestigen. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjeb Posted 25 februari 2002 Report Share Posted 25 februari 2002 Ik heb eens ergens gelezen jitze dat je je ul40 gewoon wat meer spierballen kan geven met kt88 buizen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 februari 2002 Report Share Posted 26 februari 2002 Hasrdstikke goed gelezen, Tjeb, dat is ook zo en zelfs in die situatie kan het in het geheel geen kwaad een extra trapje op de ingang te zetten, Menno van der Veen heeft hierin ook voorzien door een andere ingangsprint met een buisje extra als modificatie aan te bieden ( via Amplimo ). Het gemak waarmee het geheel presteert wordt dan behoorlijk groter. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnodeDicky Posted 27 februari 2002 Author Report Share Posted 27 februari 2002 ok bedankt voor de adviezen KT88 geeft de eindtrap meer " spierballen " en beter geluid maar voor de ingangsgevoeligheid maakt het mijn inziens weinig uit en daar schort het wat aan. We zullen de soldeerbout maar warm stoken en de lineversterker vlgns dick bouwen. verslag van resultaat volgt.Ik moet nog een voedingstrafootje scoren,op een de diverse radiomarkten de komende tijd zal er wel eentje liggen. tot schrijfs Dicky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 27 februari 2002 Report Share Posted 27 februari 2002 Succes! en pas op dat je niet te veel bedwelmd raakt door de soldeerdampen Laat je ons weten hoe hij klinkt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jan comitas Posted 17 maart 2002 Report Share Posted 17 maart 2002 Hi Anode Dicky, ten eerste zijn alle ontwerpen van Dick goed. Ik heb er een aantal gebouwd en veel bij hem beluisterd. De UL-40 heb ik ook gehad en heb daar nog een voorversterker print van die Menno zelf heeft ontworpen. Als je geinteresseerd ben kun je de print en buis van ,me overnemen. Meel me op j.deckers05@chello.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnodeDicky Posted 19 maart 2002 Author Report Share Posted 19 maart 2002 ok zoals eerder gemeld was ik van plan om de lijnversterker volgens triodedick met de 6072 dubbeltriode te bouwen. Ik heb de laatste weken diverse radiobeurzen afgeschuimd maar het is een in nederland lastig te verkrijgen ding. Een stand in Rosmalen ( zendamateurs) had er twee maar van de ene was het vacuum opgewaardeerd naar 1 bar. Ik denk dus maar na over een alternatief met wat courantere buizen.Iemand suggesties?? ECht alleen maar lijnversterking er hoeft geen vinyldraaier aanvast. garoeten Dicky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 20 maart 2002 Report Share Posted 20 maart 2002 Probeer eens een 6SN7 of 6SL7, deze octal buizen zijn beter dan de bekende novals........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
UltrAnalog Posted 21 maart 2002 Report Share Posted 21 maart 2002 Geplaatst door Sander:Wellicht kan er ook een andere buis in het ontwerp van triodedick (ecc88 of 6922). Mail 'm anders en leg je probleem voor.. Ik zou tegen Dick niet beginnen over de ECC88, als je leven je lief is. En terecht, wat een z**dbuis... Sleepers: 5670, 5687, 6021, 6111, 12BH7, enz enz. Er is zoveel goeds te krijgen. Vernaggel het nou niet door er een buis met een voorspanning van -1V in te zetten. Is vragen om asymmetrie. Remco Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnodeDicky Posted 21 maart 2002 Author Report Share Posted 21 maart 2002 bedankt voor alle adviezen ik ga dick mailen en zijn antipathie tegen noval is me bekend hoewel die 6072 is er ook eentje :-)) u hoort nog, dicky Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnodeDicky Posted 1 april 2002 Author Report Share Posted 1 april 2002 Ik heb dus een email naar triode dick gestuurd en antwoord gekregen. hij adviseerd om toch in dat ontwerp de 6072 te gebruiken en dan maar bij angela.com in de states te bestellen.Dat gaat me als zunige hollander toch wat tever om $ 25,- verzendkosten te betalen voor twee buisjes. Ik dus verder zoeken en liep tegen een leuk ontwerp aan met 6SN7GT in SRPP schakeling. Dit zullen we dan maar eens uitproberen. Die 6SN7GT is wat eenvoudiger te bemachtigen! Wordt vervolgd. Dicky Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 1 april 2002 Report Share Posted 1 april 2002 Dicky, Gebruik dan wel NOS 6SN7's, de Sovteks zijn echt slecht! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnodeDicky Posted 2 april 2002 Author Report Share Posted 2 april 2002 LS Bijgaand de site waar ik het mu trapje vond.http://www.izzy-wizzy.com/audio/vw_prelinemu.html Ik heb inmiddels een paar NOS 6SN7GT 's in dit geval RCA en dus geen sov(f)tec! groeten. Dicky. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 2 april 2002 Report Share Posted 2 april 2002 RCA=OK! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts