Sebastiaan de vries Posted 4 oktober 2003 Report Share Posted 4 oktober 2003 Beste, Hoewel ik voor mijn bedrijf altijd wel weet waar, en hoe mijn onderdelen te krijgen zit ik nu toch met iets wat ik nergens kan vinden, en doe ik dus maar eens een beroep op het forum . Het gaat om ingekapselde ringkern trafo's. Wie weet welke fabrikant/leverancier deze in het pakket heeft? Bij voorbaad bedankt! Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Op mijn werk gebruiken we altijd ingegoten ringkern trafos's maar dat bedoel je vast niet. Ze zijn ook niet geschikt voor audio want 't zijn altijd trafos met 1 secundaire windingen. Jij wil vast ingeblikte trafos. Maar die ken ik niet. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 oktober 2003 Author Report Share Posted 5 oktober 2003 Beste Simon, Ja ik bedoel ingeblikt. Vaak ingeblikt en ingegoten met hars. Je ziet ze in Denon, Accuphase, Krell etc. Verder ga ik ook experimenteren met R-Core trafo's. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Beste, Ik heb niet de tijd gehad om het even na te lopen, maar wellicht staat er hier iets van je gading tussen? >>>>> Ringkern trafo's <<<<< Of deze? >>>>> nog meer trafo's <<<<< --Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Hoi Bas, Kijk eens bij Sedlbauer AG. De leverancier in NL voor deze trafo's is Elincom BV Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Ze worden ook door Thel-Audio geleverd, maar die laat ze ook weer ergens fabriceren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Beste Probeer het eens bij Wil Blauw AE Europe.nl deze maakt desgewenst op klanten specs trafos MVGR MrDynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Geplaatst door Mr.Dynaco:Beste Probeer het eens bij Wil Blauw AE Europe.nl deze maakt desgewenst op klanten specs trafos MVGR MrDynaco Wil Blaauw maakt hele goeie trafo's maar geen ringkerntypes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Bellen kan geen kwaad, Wil weet altijd wat te regelen!! Mr Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Da's waar Ik denk alleen dat je Kim aan de telefoon krijgt ipv Wil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr.Dynaco Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 Maar Kim weet ook veel (als ze het aan Wil vraagt) Mr Dynaco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 5 oktober 2003 Report Share Posted 5 oktober 2003 http://www.plitron.com/ of direct naar: http://www.plitron.com/pages/Products/Audi...dio/lonopwr.htm Wordt vertegenwoordigd door Amplimo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 5 oktober 2003 Author Report Share Posted 5 oktober 2003 Beste, Hartstikke bedankt allemaal!. Ik ga alle links zorgvuldig uitpluizen. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sjef Posted 8 oktober 2003 Report Share Posted 8 oktober 2003 Kijk ook eens op www.schuro.de Zij verkopen volledig ingegoten rinkern trafo's, ook met magnetische en statische afscherming. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 oktober 2003 Author Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Sjef:Kijk ook eens op www.schuro.de Zij verkopen volledig ingegoten rinkern trafo's, ook met magnetische en statische afscherming. Beste sjef, Ook hartstikke bedankt! Stom van me dat ik geen moment aan schuro heb gedacht. In het verleden heb ik daar vaker componenten vandaan gehaald. Waanzinnge service, en binnen 2 dagen in huis!. Weltrusten. Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Mr.Dynaco:Maar Kim weet ook veel (als ze het aan Wil vraagt) Mr Dynaco Maar Kim is wel een lekker ding.......................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 oktober 2003 Author Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Stefan: Maar Kim is wel een lekker ding.......................... Beste Stefan, ohhhhh......waar zit die toko? . Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries: Beste Stefan, ohhhhh......waar zit die toko? . Groeten, Bas Tja, moet eerlijk toegeven dat je niet vertelde wat voor trafo's je zocht. Kun je in het vervolg niet wat duidelijker zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
JSA Posted 9 oktober 2003 Report Share Posted 9 oktober 2003 wel 2 ronde ringtrafo's duidelijker kun je toch niet zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 oktober 2003 Author Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Je vergeet de enkele Cinch ingang nog Als ik zo de gaten tel moet XLR ook kunnen :D Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 9 oktober 2003 Author Report Share Posted 9 oktober 2003 Geplaatst door Sherwin: Ja maar dan zit 1 gat wel een beetje ver uit de buurt .. schiet allemaal niet op, bukken opstaan bukken opstaan.. tss Dan wordt het ambachtelijk handerl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Die Plitrons Low noise zijn rete duur (10,5 kilo voor een 500 VA!!!! kost $318, zeg maar 400 a 450 euro incl transport en invoer). Volgens mij kan Amplimo ook Plitrons leveren. Schuro is al genoemd Bij de bestelling bij Amplimo hadden we ook de keuze om er een trafokappen bij te kopen (bestelling was door een mede Aleph bouwer Jan aka "Leeuwarden" gedaan). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Duck-Twacy:Die Plitrons Low noise zijn rete duur (10,5 kilo voor een 500 VA!!!! kost $318, zeg maar 400 a 450 euro incl transport en invoer). Volgens mij kan Amplimo ook Plitrons leveren. Schuro is al genoemd Bij de bestelling bij Amplimo hadden we ook de keuze om er een trafokappen bij te kopen (bestelling was door een mede Aleph bouwer Jan aka "Leeuwarden" gedaan). Beste Ducktwacy. Dank voor de info. 400 eur voor een 500 V/A trafo is natuurlijk absurd! Daar heb jij bijna 3 goede variacs voor . Dan zijn de standaard Amplimo's veel goedkoper. De gekabelde trafo's van de andere links waren een stuk goedkoper. Ik zal eens bij Amplimo informeren naar de kappen. Heb er nooit naar gevraagd. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 oktober 2003 Report Share Posted 10 oktober 2003 Had toch al vermeld dat Amplimo ze vertegenwoordigd Die Plitrons zijn idd erg duur. Maar ze zijn ook zwaar overgedimensioneerd. Er zit veel meer ijzer in dan strikt noodzakelijk. Dit om overspanning op het net beter op te vangen en voor een lage inschakelstroom. Verder zit er uitgebreide afscherming in, zowel statisch als magnetisch. Het is dus niet zomaar een standaard ringkern in een doosje. Tja, je wilt top of the line of je wilt het niet en dat kost dan wat. Het alternatief zijn die van Thel, zijn ook niet goedkoop. Overigens kan Amplimo trafo's op elke gewenste specificatie maken. Maar.... trek dan je portemonee ook maar ver open. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 10 oktober 2003 Author Report Share Posted 10 oktober 2003 Geplaatst door Pjotr:Had toch al vermeld dat Amplimo ze vertegenwoordigd Jezeker Peter, en daarvoor nogmaals dank:d. ik doelde op de afscherm kappen, waar ik het bestaan niet van wist bij amplimo. Die Plitrons zijn idd erg duur. Maar ze zijn ook zwaar overgedimensioneerd. Er zit veel meer ijzer in dan strikt noodzakelijk. Dit om overpanning op het net beter op te vangen en voor een lage inschakelstroom. Verder zit er uitgebreide afscherming in, zowel statisch als magnetisch. Het is dus niet zomaar een standaard ringkern in een doosje. Tja, je wilt top of the line of je wilt het niet en dat kost dan wat. Ik wil topt of the line, maar het project waar ik ze voor noddig heb moet ook nog verkoopbaar blijven qua prijs. En ik heb er meer dan 1 nodig . per apparaat. Tesamen met de nodige keuringen, kaste en andere topcomponten gaat het een vermogen kosten met deze trafo's. Het alternatief zijn die van Thel, zijn ook niet goedkoop. Overigens kan Amplimo trafo's op elke gewenste specificatie maken. Maar.... trek dan je portemonee ook maar ver open. Dat viel op zich nog wel mee. is een keer voorgekomen, en het was goedkoper dan ik had gedacht. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts