Jump to content

Capsulated trafo's

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Beste,

Hoewel ik voor mijn bedrijf altijd wel weet waar, en hoe mijn onderdelen te krijgen zit ik nu toch met iets wat ik nergens kan vinden, en doe ik dus maar eens een beroep op het forum :D.

Het gaat om ingekapselde ringkern trafo's. Wie weet welke fabrikant/leverancier deze in het pakket heeft?

Bij voorbaad bedankt!

Groeten,

Bas

Op mijn werk gebruiken we altijd ingegoten ringkern trafos's maar dat bedoel je vast niet. Ze zijn ook niet geschikt voor audio want 't zijn altijd trafos met 1 secundaire windingen.

Jij wil vast ingeblikte trafos. Maar die ken ik niet.

Groeten Simon

Geplaatst door Mr.Dynaco:

Beste

Probeer het eens bij Wil Blauw

AE Europe.nl deze maakt desgewenst op klanten specs trafos

MVGR

MrDynaco

Wil Blaauw maakt hele goeie trafo's maar geen ringkerntypes :rolleyes:;)

Geplaatst door Sjef:

Kijk ook eens op www.schuro.de

Zij verkopen volledig ingegoten rinkern trafo's, ook met magnetische en statische afscherming.

Beste sjef,

Ook hartstikke bedankt! Stom van me dat ik geen moment aan schuro heb gedacht. In het verleden heb ik daar vaker componenten vandaan gehaald. Waanzinnge service, en binnen 2 dagen in huis!.

Weltrusten.

Bas

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Stefan,

ohhhhh......waar zit die toko?  :D.  :D

Groeten,

Bas

Tja, moet eerlijk toegeven dat je niet vertelde wat voor trafo's je zocht. Kun je in het vervolg niet wat duidelijker zijn :D

Die Plitrons Low noise zijn rete duur (10,5 kilo voor een 500 VA!!!! kost $318, zeg maar 400 a 450 euro incl transport en invoer). Volgens mij kan Amplimo ook Plitrons leveren.

Schuro is al genoemd

Bij de bestelling bij Amplimo hadden we ook de keuze om er een trafokappen bij te kopen (bestelling was door een mede Aleph bouwer Jan aka "Leeuwarden" gedaan).

Geplaatst door Duck-Twacy:

Die Plitrons Low noise zijn rete duur (10,5 kilo voor een 500 VA!!!! kost $318, zeg maar 400 a 450 euro incl transport en invoer). Volgens mij kan Amplimo ook Plitrons leveren.

Schuro is al genoemd

Bij de bestelling bij Amplimo hadden we ook de keuze om er een trafokappen bij te kopen (bestelling was door een mede Aleph bouwer Jan aka "Leeuwarden" gedaan).

Beste Ducktwacy.

Dank voor de info. 400 eur voor een 500 V/A trafo is natuurlijk absurd! Daar heb jij bijna 3 goede variacs voor :D. Dan zijn de standaard Amplimo's veel goedkoper.

De gekabelde trafo's van de andere links waren een stuk goedkoper.

Ik zal eens bij Amplimo informeren naar de kappen. Heb er nooit naar gevraagd.

Groeten,

Bas

Had toch al vermeld dat Amplimo ze vertegenwoordigd confused.gif

Die Plitrons zijn idd erg duur. Maar ze zijn ook zwaar overgedimensioneerd. Er zit veel meer ijzer in dan strikt noodzakelijk. Dit om overspanning op het net beter op te vangen en voor een lage inschakelstroom. Verder zit er uitgebreide afscherming in, zowel statisch als magnetisch. Het is dus niet zomaar een standaard ringkern in een doosje. Tja, je wilt top of the line of je wilt het niet en dat kost dan wat.

Het alternatief zijn die van Thel, zijn ook niet goedkoop.

Overigens kan Amplimo trafo's op elke gewenste specificatie maken. Maar.... trek dan je portemonee ook maar ver open.

cool.gif

Geplaatst door Pjotr:

Had toch al vermeld dat Amplimo ze vertegenwoordigd      confused.gif

Jezeker Peter, en daarvoor nogmaals dank:d. ik doelde op de afscherm kappen, waar ik het bestaan niet van wist bij amplimo.

Die Plitrons zijn idd erg duur. Maar ze zijn ook zwaar overgedimensioneerd. Er zit veel meer ijzer in dan strikt noodzakelijk. Dit om overpanning op het net beter op te vangen en voor een lage inschakelstroom. Verder zit er uitgebreide afscherming in, zowel statisch als magnetisch. Het is dus niet zomaar een standaard ringkern in een doosje. Tja, je wilt top of the line of je wilt het niet en dat kost dan wat.

Ik wil topt of the line, maar het project waar ik ze voor noddig heb moet ook nog verkoopbaar blijven qua prijs. En ik heb er meer dan 1 nodig :D. per apparaat.

Tesamen met de nodige keuringen, kaste en andere topcomponten gaat het een vermogen kosten met deze trafo's.

Het alternatief zijn die van Thel, zijn ook niet goedkoop.

Overigens kan Amplimo trafo's op elke gewenste specificatie maken. Maar.... trek dan je portemonee ook maar ver open.

Dat viel op zich nog wel mee. is een keer voorgekomen, en het was goedkoper dan ik had gedacht.

Groeten,

Bas