Jump to content

foam......... met gaten.....!!!!

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

En heb je geinformeerd over de soepelheid van het rubber wat ze gaan gebruiken :rolleyes:

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik van de Dynaudio-woofer modificatie sterk onder de indruk was, helaas negatief :(

Hoop dat het voor jou beter afloopt :);)

Geplaatst door Ruud:

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik van de Dynaudio-woofer modificatie sterk onder de indruk was, helaas negatief

Een nieuwe Dynaudio klinkt ook beroerd, pas na een paar maanden gebruik gaat het ding een beetje klinken.

Ik denk dat de gerepareerde woofer net zo goed weer moet inspelen als een nieuwe woofer. Heb dus geduld als het niet meteen klinkt zoals je gewend bent.

Geplaatst door richard 1:

Een nieuwe Dynaudio klinkt ook beroerd, pas na een paar maanden gebruik gaat het ding een beetje klinken.

Ik denk dat de gerepareerde woofer net zo goed weer moet inspelen als een nieuwe woofer. Heb dus geduld als het niet meteen klinkt zoals je gewend bent.

Geplaatst door Ruud:

Ik heb een setje Translator Reference(Dynaudio-woofers)gezien die "gemodificeerd" waren met de Audiolab rubberbanden ze waren met de grootst mogelijke moeite zelfs met de hand amper in te drukken.

Richard1, ff iets meer lezen dan de laatste postings :P;)

Bij die laatstgenoemde helpt inspelen ook echt niet meer mad.gifmad.gif

Ruud,

Ik heb daar nog niet over gesproken, maar ik ga ze brengen, dan zal er zeker over worden gesproken. Sebastiaan heeft er ook Infinity woofers laten repareren, en was erg onder de indruk van de kwaliteit. Er werden zelfs orginele Infinity randen gebruikt..

:)

Geplaatst door paul demo:

Ik moet zeggen dat hoewel ik het niet vaak met spiekerboer eens ben ik deze stelling van gecoate foamranden ten zeerste kan onderstrepen. Je hebt dan de duurzaamheid van rubber gecombineerd met (bijna) het gewicht van foam. Chapeau spiekerboer, we zijn het een keer eens, is een slokje waard toch?????

;)

Hallo Paul!

Je had het slokje voor de zekerheid alvast voor

Even iedereen op de hoogte brengen,

de speakers zijn bij Audiolab, er komen rubber randen op.

Er lagen een paar reeds gerepareerde Infinty 30 cm's met rubber randen. Dit zag er zeer goed uit.

Het rubber is erg dun en lijkt spoelerer dan de foamrand die er op zat. Ook een losse nieuwe foamrand gaf mij dat gevoel. Ik denk dat de speaker er zeker niet slechter op wordt.

Morgen kan ik ze weer ophalen. Ik mag ze alleen enkele dagen niet gebruiken omdat de lijm nog moet drogen. Ik denk dat ik ze er maandag weer in ga schroeven.

Dan volgt er dus meer.

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel foam randen .

Welk merk speaker je ook neemt ze vergaan allemaal een keer en tegen die tijd mag je dan nog van geluk spreken wanneer het je op tijd is opgevallen want schade aan de spreekspoel tgv onbalans is einde oefening.

Rubber vind ik dus beter en ik kan me dan ook niet voorstellen dat er hier zijn die er negatieve ervaringen mee hebben.

Misschien is het plaatsen dan niet goed gebeurt.

In mijn synthese,s zitten nog steeds de orginele SEAS units en geen spoortje van slijtage aan de rubber ophanging en op zeker dat FOAM bij mij al lang de geest had gegeven ZONDER dat mijn kinderen erbij kunnen want ze zitten hoog .

STERKE voorkeur voor rubber dus sterker en klankmatig beter

Ik heb ze al weer terug, keurig gerepareerd. Ook zijn ze opnieuw gecentreerd. Ik kan er alleen nog niet mee draaien omdat de lijm nog een paar dagen moet draaien.

Het valt mij niet op dat de ophanging stijver is geworden.

Maar ja..... je moet het horen h

Geplaatst door Hans van Liempd:

Ik heb ze al weer terug, keurig gerepareerd. Ook zijn ze opnieuw gecentreerd. Ik kan er alleen nog niet mee draaien omdat de lijm nog een paar dagen moet draaien.

Het valt mij niet op dat de ophanging stijver is geworden.

Maar ja..... je moet het horen h

Geplaatst door Don van der Deijl:

Als ik ergens een hekel aan heb dan zijn het wel foam randen .

Welk merk speaker je ook neemt ze vergaan allemaal een keer en tegen die tijd mag je dan nog van geluk spreken wanneer het je op tijd is opgevallen want schade aan de spreekspoel tgv onbalans is einde oefening.

Rubber vind ik dus beter en ik kan me dan ook niet voorstellen dat er hier zijn die er negatieve ervaringen mee hebben.

Misschien is het plaatsen dan niet goed gebeurt.

Wellicht is het plaatsen wel goed gebeurd, doch de gebruikte rubberrand was van een kwaliteit/sterkte weer een F1 coureur jaloers op zou zijn geweest, na plaatsing moest je behoorlijk drukken om de woofer in te drukken :(

Hopelijk was het een incidenteel geval :rolleyes:

'kon 't niet meer houwe.

Ze zitten er weer in en ik heb (vootlopig voorzichtig) een eerste luisterindruk opgedaan.

Het eerste half uur was alles nog erg koud en uiteraard niet ingespeeld. Mij viel toen op dat het laag behoorlijk lager in niveau lag.

Na een halve dag spelen is het laag er behoorlijk op vooruit gegaan. Het diepe laag is er weer zoals vanouds.

De body van instrumenten klinkt precieser maar ook wat dunner dan vroeger. Daarintegen zijn de lage tonen van de Piano erg vooruit gegaan.

Ik heb het gevoel dat ze nog wat moeten inspelen, maar ook dat het allemaal beter zal worden dan vroeger.

Ik hou jullie op de hoogte.

Eens zal die lijm toch wel droog zijn ???

Alle industrielijmen die ik ken moeten toch zeker binnen 3 uur uitgehard zijn.

Ik ben echter maar op veilig gegaan omdat er lijmen zijn die enkele dagen nodig hebben.