Hi-Fifi Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 De clock van de Sony wordt ingehaald door andere turboclocken. Dus wat betreft timing en (overall) coherentie valt er het een en ander te verbeteren. En nee,ik wil geen andere speler c.q. loopwerk! Iemand enig idee/suggestie(s) welke? De Casio stopwatch was geen succes! IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 De dienstregeling van de NS zou ik ook niet als referentie nemen als ik jou was. Ben je bekend met de clock van Guido Tent ? Goede dingen over gehoord, enigzins betaalbaar. Ik overweeg zelf om tzt. eens hiervoor te gaan kijken ... PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 28 april 2003 Report Share Posted 28 april 2003 Beste, Ik heb hele goede eravringen met de LC audio clock. Klankverschillen zijn enorm. MAar die van guido tent zou wel niet minder zijn denk ik. zal elkaar neit zoveel ontlopen. Gelijk heb je! houden die 707 ES! is een pracht speler. We hebben er twee gemodificeerd. De uitgangstage moet je zeker onder handen nemen, evenals de interne bedrading. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 29 april 2003 Author Report Share Posted 29 april 2003 In hoeverre de outputstage aanpassen? Iemand bekend met de prijs van de Guido tent clock? Heeft het uitwisselen van de interne bedrading in dezen toch nog zoveel effect? En welk type bedrading praten we over? bepaalde schoonheid van het materiaal Bepaald isolatie materiaal Zilver koper T Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Bassie, zat er bij die LC clock van jou een een aparte voeding of werd er gewoon rechtstreeks afgetapt van de bestaande lijnen ? Er wordt nl. weleens gesuggereerd dat de clock van Tent eigenlijk pas echt goed is met zijn eigen (optioneel verkrijgbare) voeding. Werkt dat mail adres van jou eigenlijk wel (soundevolution.dinges) ? PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Beste, Aangezien de 707 es, twee totaal gescheiden voedingen heeft voor analoog een digitaal, kun je de 5 volt voor de lc clock het beste van de sony aftappen. is wat lastig bij te komen onder het voeingsboard, maar werkt uitstekend. Qua interne bedrading (ik veraad niet al mijn geheimen ) maar waar het op neer komt is, dat je afgeschermde (gebalanceerder) OFC kabel neemt, met een gevlochten mantel. de positief gewoon aan de signaal kant, en de negatief (vand de twist) aan de aarde kant van de cinsc. De afscherming gaat aan de mainboard kant aan de kopere centrale massa rail. Deze mod maakte het grootste verschil. is niet uit te legeen hoe open, en schoon en strak het ervan werd. Groeten, Bas Geplaatst door Paul Jenner:Bassie, zat er bij die LC clock van jou een een aparte voeding of werd er gewoon rechtstreeks afgetapt van de bestaande lijnen ? Er wordt nl. weleens gesuggereerd dat de clock van Tent eigenlijk pas echt goed is met zijn eigen (optioneel verkrijgbare) voeding. Werkt dat mail adres van jou eigenlijk wel (soundevolution.dinges) ? PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 hihihih Link to comment Share on other sites More sharing options...
Don van der Deijl Posted 29 april 2003 Report Share Posted 29 april 2003 Geplaatst door Sebastiaan:Beste, Aangezien de 707 es, twee totaal gescheiden voedingen heeft voor analoog een digitaal, kun je de 5 volt voor de lc clock het beste van de sony aftappen. is wat lastig bij te komen onder het voeingsboard, maar werkt uitstekend. Qua interne bedrading (ik veraad niet al mijn geheimen ) maar waar het op neer komt is, dat je afgeschermde (gebalanceerder) OFC kabel neemt, met een gevlochten mantel. de positief gewoon aan de signaal kant, en de negatief (vand de twist) aan de aarde kant van de cinsc. De afscherming gaat aan de mainboard kant aan de kopere centrale massa rail. Deze mod maakte het grootste verschil. is niet uit te legeen hoe open, en schoon en strak het ervan werd. Groeten, Bas Had je mij dit niet eerder kunen vertellen Bas? Ik had een 779 welke nagenoeg gelijk is aan de 707 en je weet nog waarom ik hem weg deed toch? Nu moet ik zeggen dat ik dik tevreden ben met de xa 555 welke toch aanzienlijk beter klonk dan de 779 maar wie weet is deze ook nog wel eens aan de beurt dus als je suggesties hebt dan hoor ik het wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paul Jenner Posted 2 mei 2003 Report Share Posted 2 mei 2003 Dus geen soundevolution.dinges maar basbeluistert.enzovoort ? PAul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 3 mei 2003 Report Share Posted 3 mei 2003 Beste Paul, bas@soundevolution.nl is juist! MAar omdat ik vanwege buitenklussen, en topdrukte op het werk, al enige tijd in hilversum logeer, en niet thuis ben, kan ik mijn soundevolution mail niet beantwoorden. Vanaf maandag wel! Ik weet dat Peter en jij me al het een en ander hebben verstuurd. Ik beloof jullie, zodra ik thuis ben zal ik alles beantwoorden. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 5 mei 2003 Author Report Share Posted 5 mei 2003 Bedankt voor de reeds geplaatste opmerkingen c.q. tips. IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guido Tent Posted 5 juni 2003 Report Share Posted 5 juni 2003 Geplaatst door Paul Jenner:Bassie, zat er bij die LC clock van jou een een aparte voeding of werd er gewoon rechtstreeks afgetapt van de bestaande lijnen ? Er wordt nl. weleens gesuggereerd dat de clock van Tent eigenlijk pas echt goed is met zijn eigen (optioneel verkrijgbare) voeding. Werkt dat mail adres van jou eigenlijk wel (soundevolution.dinges) ? PAul. Hoi Mijn klok klinkt inderdaad nog beter met een separate voeding (eigen trafo). Die voeding is inmiddels verkrijgbaar. Het is echter wel zo dat de grootste stap gezet wordt met de klok zelf, de verbetering middels de voeding is echter wel de moeite. Het leuke is dat e.e.a. in stappen te doen is. Leerzaam en prettig voor de piekbelasting van de portemonee. groet Guido Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts