Jump to content

zelfbouw luidspreker kabels ??

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

Geplaatst door Pjotr:

Ach dan werk je hem toch zelf af met epoxy 2K lak Henrie.

Overigens verder wel een leuke site John    :)

Wat voor spul? Ach, ik ga 'm toch niet kopen. Ik ben van het digitale tijdperk...

Wel een leuke site idd...

• 2 weeks later...
Geplaatst door FrankD:

Waar ik dat vandaan heb ben ik allang weer vergeten.

Maar zelfs bij onderling geisoleerde aders treed skin effect op. (Echter wel sterk verminderd omdat dan een van de oorzaken van skineffect geen rol meer kan spelen)

Link

Frank

Heb deze site ff doorgelezen.

Wat me bij deze site opvalt is dat het er allemaal erg academisch uit ziet met alle berekeningen en grafiekjes.

Schijn bedriegt alleen; de uitkomsten/uitspraken worden geenszins gestaafd met echte metingen of luistersessies (datgene waar elke wetenschap op gebaseerd is), er wordt bijvoorbeeld alleen "aangenomen" dat een tijdloopverschil van X wel niet te horen zal zijn (oh oh oh, wat zit die kerel naast de waarheid)

Veel van de basistheorie op deze site klopt wel, er worden alleen aannames gedaan die niet juist zijn, dit breekt de waarheid/waarde van het hele verhaal af.

Trap hier niet in mensen! Elke malloot kan wel zulke verhalen op internet publiceren, maar dat maakt hem nog geen autoriteit.

Geplaatst door Stefan:

Heb deze site ff doorgelezen.

Wat me bij deze site opvalt is dat het er  allemaal erg academisch uit ziet met alle berekeningen en grafiekjes.

Schijn bedriegt alleen; de uitkomsten/uitspraken worden geenszins gestaafd met echte metingen of luistersessies (datgene waar elke wetenschap op gebaseerd is), er wordt bijvoorbeeld alleen "aangenomen" dat een tijdloopverschil van X wel niet te horen zal zijn (oh oh oh, wat zit die kerel naast de waarheid)

Veel van de basistheorie op deze site klopt wel, er worden alleen aannames gedaan die niet juist zijn, dit breekt de waarheid/waarde van het hele verhaal af.

Trap hier niet in mensen! Elke malloot kan wel zulke verhalen op internet publiceren, maar dat maakt hem nog geen autoriteit.

Het is mischien wel handig om eerst na te denken.

Een 60 nano seconden looptijd verschil in ene kabel uit zich in een looptijdverschil van circa 16 micrometer in de lucht.

Er is niemand die dat verschil in looptijd kan waarnemen op het gehoor.

Overigens word deze 'onaangename' theorie al enige tijd ondersteund door de praktijk.

Geen zinnig mens met een beetje verstand van kabel theorie die daaraan nog twijfeld.

Frank

Geplaatst door FrankD:

Het is mischien wel handig om eerst na te denken.

Een 60 nano seconden looptijd verschil in ene kabel uit zich in een looptijdverschil van circa 16 micrometer in de lucht.

Er is niemand die dat verschil in looptijd kan waarnemen op het gehoor.

Overigens word deze 'onaangename' theorie al enige tijd ondersteund door de praktijk.

Geen zinnig mens met een beetje verstand van kabel theorie die daaraan nog twijfeld.

Frank

Hallo Frank,

S'avonds na mijn werk gaan mijn hersenen op halflast; spaart energie ;)

Ik zal je de 14e laten horen wat het verschil is tussen een interlink van 0,5mm en 0,35mm dik...................