jasper Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Hoi allemaal, De vorige eigenaar heeft mijn platenspeler schoongemaakt met een schuursponsje De doorzichtige kap heeft een heleboel kleine krasjes. Ik denk dat de kap van plexiglas is maar het kan zijn dat ze 30 jaar geleden een ander soort doorzichtig plastic gebruikten. Mijn vraag is: is er iets waarmee de krasjes weer opgevuld kunnen worden ofzo? Ik zou er graag weer doorheen willen kijken! Overigens betreft het een Technics SL-2000 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 ik denk dat er niets anders opzit dan gewoon een nieuw kapje te kopen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Probeer het eens met de gebruikelijke polijstmiddelen, er zijn er speciaal voor plexiglas maar je kunt het eerst met commandant (nr.4) of zelfs zilverpoets proberen. Tandpasta wil ook nog wel eens helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 polysten jasper . een fluitje van een cent . ik heb op de zaak een poetsmacine waar ik dofgeworden auto,s mee polyst . tegenwoordig zijn aardig wat autokoplampen (die met die heldere kijkers ) van plexyglas . het nadeel is dat ze snel dof worden ,en het lichtbeeld gaan verstrooien . ik heb er wat op gevonden . gewoon met een polystmachine en poetsmidel het plexyglas polysten . en het is weer zo helder als glas . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 Wat je ook polijst aan plexiglas, het wordt nooit meer zo spiegelend als nieuw. Het blijft door dat polijsten altijd een beetje "hobbelig". Maar polijsten is altijd nog stukken beter dan die nare krasjes. Pas trouwens wel op met polijstmachines, vooral die met een roterende polijstschijf. Als je niet oppast kan het plexiglas zo heet worden dat het week wordt en dan ben je verder van huis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 1 mei 2003 Report Share Posted 1 mei 2003 De vliegtuigvensters van de Orion destijds en nu nog bij de Marineluchtvaartdienst waren ook van plexiglas ... Je kunt het beste oppoetsen met een kachelpoets b.v. Pol, is daar zeer geschikt voor en ook krassen gingen er prima mee weg. Echter commandant cleaners kunnen er waarschijnlijk ook wat van zover ik weet. Of Pol nog verkrijgbaar is weet ik niet ?? , na het poetsen werd er een wax of olie opgesmeerd (b.v. WD40) dit was om insecten resten e.d. er beter van af te poetsen na een vlucht ... maar of je draaitafel daar last van zal hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arne Posted 5 mei 2003 Report Share Posted 5 mei 2003 Wel wat laat, maar toch nog. Iets wat (bijna) iedereen in huis heeft. Koperpoets. Polijst echt heel erg netjes. daarna goed afspoelen en klaar. Daar heb ik vroeger aardig wat plexiglas randjes mee afgewerkt. Begonnen met een vierkant en dan gaan afschuren, steeds fijner tot het perfect rond was en dan polijsten tot het weer doorzichtig was met koperpoets (en later nog met zilverpoets voor de fanatiekelingen). Arne Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... Deze geeft best aardige tips. M rc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 22 augustus 2009 Report Share Posted 22 augustus 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... ... verveel je je nog steeds? (van mij mogen topics die meer dan een maand inactief zijn automatisch op slot) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 22 augustus 2009 Report Share Posted 22 augustus 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... ... verveel je je nog steeds? (van mij mogen topics die meer dan een maand inactief zijn automatisch op slot) Wat ben jij sjagerijnig zeg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 augustus 2009 Report Share Posted 25 augustus 2009 Soms duiken die gasten een nuttig onderwerp op uit de historie van Hear... Deze geeft best aardige tips. M rc Prima dat je af een toe eens wat naar boven trekt. Die kunststof kappen blijven tenslotte ook erg krasgevoelig. Ik heb diepe krassen een weggehaald door deze er met waterproefschuurpapier en een kurkblokje eruit te schuren. Daarna met steeds fijner schuurpapier en tenslatte met Commandant (de groene) gepolijst. Veel werk maar daarna leek de kap wel nieuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts