Henk&audio Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Afgelopen zaterdag was ik op bezoek bij Henk van Audio Selectief in Sneek. Het ging om de aankoop van een element voor een draaitafel. Een werkje dat veel tijd vraagt, maar uitermate plezierig is in de ambiance van vinylliefhebbers die ik aantrof bij AudioSelectief in Sneek. Daarbij kwam het gesprek uiteraard ook op het onderwerp tunen van draaitafels en meer specifiek het wegwerken/dempen van resonanties. Nou zijn daar diverse middelen voor, maar voor kleinere objecten zoals een headshell is Blu Tac de enige mij bekende. De importeur van Blu Tac is: Atofindley, te vinden op www.Atofindley.nl. Heeft iemand van jullie ervaring met dat goedje of met alternatieven? Waar gebruik je voor en welke zijn jullie ervaringen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 3 maart 2002 Report Share Posted 3 maart 2002 Hallo Henk&Audio, Yep, ik ken Blu-tack al jaren. Een bekende en zeer goedkoope manier om bijvoorbeeld je speakers rotsvast op een stand te bevestigen,zonder de speaker te bschadigen. Voor amper 5,- (euro) koop je meer dan voldoende. ps: m'n huidige speakers klonken echter wel beduiden beter met spikes op de stands dan dat ze 'vast' zaten aan de stands met blu-tack. Met spikes was 't laag strakker en kwam 't geluid makkelijker los van de kast. Maar 't blijft een ideaal goedje om kleine(re) speakers muurvast aan stands te bevestigen. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 4 maart 2002 Report Share Posted 4 maart 2002 Henk, Alco, Ik heb ze zelf ook onder mijn toenmalige speakers op stand geplakt, maar ik vond het veel beter dan de spikes die er onder zaten. Waarschijnlijk speelt de stabiliteit van de stand hierin een bepalende rol (gewicht per stand ongeveer 40kg) Verder wordt er ook veel gebruik gemaakt va zelfklevende loodbitumen en Deflex als dempingsmateriaal. Heb helaas geen ervaringen met headshells. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 5 maart 2002 Report Share Posted 5 maart 2002 De verbinding element - headshell wil wel eens een beetje rammelen - resonaties dus - terwijl ook een aantal headshells gewoon door de vorm enige narigheid wil stichten, met bleu tac kunnen een aantal van deze problemen opgelost of in elk geval verminderd worden, het effect is gewoon meer rust en dus meer detaillering. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts